"Hacks", הוט VOD, יס VOD

שתיים אוחזות בקומדיה הקשוחה והמבריקה הזו: דברה ואנס, קומיקאית מצליחה, לא צעירה, שמאחוריה שנים רבות של הופעות בלאס וגאס, שמקבלת רמזים גלויים לכך שמאגר הבדיחות שלה כבר אינו רענן ומוצלח כמו שהיה פעם. והשנייה היא אווה, צעירה שנונה חסרת יכולת להבחין לגבי המותר והאסור לומר, שנזרקת מעולם התעסוקה בעקבות ציוץ בטוויטר שהרגיז את מי שהרגיז.

אחרי פגישה קשה ראשונה בין השתיים, בביתה המפואר של דברה, שמסתיימת בגידופים, איכשהו נוצר הקשר, ואווה נשכרת לעבודה אצל דברה. היא אינה מבינה מה בדיוק תפקידה, ודברה הקשוחה אינה מסבירה אלא מניחה לה למצוא את דרכה לבדה. את הבדיחות שאווה כותבת היא מניחה בצד. היא מטילה עליה משימות שליחות פשוטות. החיכוך בין הבוגרת המנוסה, שקמטי הזמן כבר נראים עליה ועל עבודתה, לבין הצעירה המבוהלת, שתחת הקליפה הרכה מסתתרת אישה קשוחה בעצמה, מזין היטב את ההתנהלות האינטליגנטית של הסדרה והדיאלוגים השנונים שבה, ומייצר סדרה שפשוט חבל להפסיד.

לראות או לוותר: לראות. לא להחמיץ.

"Gone for good", נטפליקס

“הנעלמים" היה ספרו הראשון של הרלן קובן שתורגם בשעתו לעברית. הספר יצא לאור לראשונה בשנת 2002, ולישראל הגיע שנתיים מאוחר יותר וכבש מיד את פסגות רשימות רבי־המכר בארץ. העיבוד החדש שעלה בימים אלה לנטפליקס מעביר את מיקום העלילה לניס שבצרפת. גיבורו הוא גבר צעיר בשם גיום, שלפני עשר שנים איבד את שני האנשים שאותם אהב: סוניה, חברתו הראשונה, ואחיו פרד. כיום, לאחר מות אמו, נעלמת גם בת זוגו הנוכחית, ז'ודית. כשהוא יוצא לחפשה מתברר לו כי בעברה, לפני שהכיר אותה, הייתה ז'ודית יצאנית, ואיכשהו היא מחוברת גם לעולם התחתון.

כמו שהרלן קובן אוהב, הסיפור שופע טוויסטים והפתעות (מישהו ספר והגיע ל־60 כאלה בחמשת פרקי הסדרה), דילוגים בין זמנים שונים - שיכולים, למי שלא לגמרי משתגע על הטכניקות הללו - לייגע לא מעט. פה ושם מתובל הסיפור, אם כי בקמצנות, בנופיה המרעננים של ניס. גם הצרפתית מתנגנת בנעימות באוזן המשוועת למעט חידושים. סך כל ההתפתלויות מייצרות סדרה לא לגמרי קלה לעיכול, אבל לא מהסוג שגורם בסופו צער לצופה על בזבוז הזמן.

# לראות או לוותר: אפשר. בטח אם יהיה סגר בחגים.