"פשע אמריקאי: מוניקה לוינסקי״, יס TV DRAMA, יס VOD, החל מ־29.9

מעט אחרי שהתפוצצה פרשת לוינסקי, מישהו כתב מאמר באחד העיתונים בארץ ושלח בו מסר למוניקה, שלפיו 15 דקות התהילה שלה עומדות להסתיים. כדוגמה הביא סיפורי סנאטורים ומושלים ידועים יותר ופחות שנתפסו עם מאהבות ומזכירות, ואלו האחרונות, אחרי תקופת רעש מתקבלת על הדעת שקעו בתהום הנשייה.

יותר מ־20 שנה חלפו מאז אותה שערוריית מין אוראלי, השמלה הכחולה, כתם הזרע הנשיאותי והסיגר - הו כן, הסיגר - ומוניקה אינה נשכחת. שמה מוכר ברחבי העולם פחות או יותר כמו זה של מייקל ג'ורדן. גם מרילין מונרו ומעלליה בחברת האחים קנדי - הנשיא ושר המשפטים שלו - מחווירה לצד הצעירה היהודייה ומאורעותיה בחדר הסגלגל.

הנשיא ביל קלינטון המשיך בחייו. אפשר לשער שבחדרים הפנימיים בבית הלבן היה להילרי הזועמת שפע דברים לומר, אבל בסופו של דבר התייצבו שניהם יד ביד לטובת התמונה המסורתית של הגבר אכול החרטה חפוי הראש והאישה הסולחת.

ומוניקה נזרקה לזאבים. כל מה שהיה יכול להיות מסלול חייה התקין הוסט, נרמס, הביא לבריחתה מאמריקה, לחוסר יכולתה ללכת סתם ככה ברחוב מבלי שאנשים יצביעו עליה וישמיעו קריאות תמיכה או גנאי. הלחץ התקשורתי עליה היה עצום מכדי לתאר. היא חדלה להיות מוניקה לוינסקי.

גם כיום, כשהיא על סף גיל 50, היא "מוניקה לוינסקי" - המושג, לא האדם. אף שהיו לה בני זוג לאורך השנים היא לא הקימה משפחה. האירוע/אירועים בחדר הסגלגל היו בעל כורחה למרכז ולעילת חייה ושולטים בדרכה בלי להרפות ממנה.

הסדרה "פשע אמריקאי: מוניקה לוינסקי" היא תיאור מערכת היחסים הקצרה ומה שבא בעקבותיה מנקודת מבטה של לוינסקי. אחת משלושת המפיקים של הסדרה היא לוינסקי עצמה (המגולמת בסדרה בידי השחקנית ביני פלדשטיין).

הפרק הראשון עוסק בלינדה טריפ, מי שהקליטה את שיחותיה של לוינסקי והעבירה אותן לתובע המשפטי המיוחד קנת' סטאר, מעשה שהניע את שרשרת האירועים שהובילה לניסיון הכושל להדחתו של הנשיא קלינטון באשמת עדות שקר ושיבוש הליכי משפט.

את טריפ מגלמת השחקנית שרה פולסון, וקשה להאמין למראה המלאכה שעשו אומני האיפור וההלבשה שהפכו את השחקנית דקת הגזרה לאישה המלאה פלוס־פלוס בגיל העמידה, שכל גופה הכפוף מקרין חוסר שביעות רצון ומרירות כלפי העולם. מרירות ונקמנות, כך על פי הפרק בסדרה ששוחרר לביקורת, הן שהניעו את מהלכיה של טריפ, שנדחקה מעמדת השפעה בבית הלבן אל גלות משרד הדוברות האפרורי בפנטגון.

לפסגות של תסריט ומשחק הפרק אינו מגיע, אבל לזכותו ייאמר שהוא מחזיק את הצופה דרוך וערני, ועושה עבודה משובחת בהסבירו את הגורמים שהניעו את לינדה טריפ לעשיית המעשה הבוגדני בחברתה לכאורה מוניקה לוינסקי ולפרסום הקשר שלה עם הנשיא קלינטון.

לוינסקי עצמה מצטיירת בו כפי שככל הנראה הייתה באמת - אישה צעירה ותמימה, שבעל כורחה נקלעה לסופה אדירה, כזו שעד היום אינה מצליחה להיחלץ ממנה. אי אפשר, כמו שלוינסקי בוודאי התכוונה שייראו הדברים, שלא לחוש צער כלפיה. שווה.

# לראות או לוותר: לראות. סיפור אמיתי על תככים ורוע ישר מהחיים.