אחרי יותר משנה ומי יודע כמה סגרים וחיסונים, "הישרדות VIP" שוב על המרקע, שוב מהפיליפינים, ובואו נודה, כשלוקחים 18 מפורסמים, ונותנים להם להתחרות אחד בשני במשחק שבו לאהבת הקהל בבית אין משמעות, זה מתכון מנצח. כדי לנצח בתכנית לא מספיק להדיח את כל האחרים, אלא גם לוודא שלמרות שהדחת אותם, הם יאהבו אותך מספיק כדי להעניק לך את התואר "השורד האחרון", ובעונה הנוכחית נראה שהמלהקים לא חסכו באפשרויות ודאגו להביא מספר רב של מתמודדים שיעשו הכל כדי לשבת באירוע הגמר, כולל לשבור לכמה חברי שבט שלהם את הלב.

בין המתמודדים הבולטים שהגיעו העונה ניתן למצוא את שוער נבחרת ישראל לשעבר דודו אוואט, שהציג עצמו כמי 'שמכבד את כולם ואוהב את כולם', למרות שכנראה בטוויטר יהיה מי שיחלוק עליו. השחקנית החוזרת ליה גיל יכולה לנצל את הידע שלה מהסיבוב הקודם, ואם לשפוט על פי הדרך בה בחרה להציג את עצמה, כנראה שזה אכן מה שנראה. גיל עצמה זיהתה מיד את החיסרון הגדול ביותר של אוהד בוזגלו, שלפחות בהתחלה יחסה בצלו של אחיו הגדול – מנצח העונה הקודמת אסי. 

הישרדות - ליה גיל (צילום: צילום מסך ערוץ 13)
הישרדות - ליה גיל (צילום: צילום מסך ערוץ 13)

שמות נוספים שראויים לציון הם ורד בוסקילה, שתעשה כל שביכולתה להוכיח שהתגית "ירדן ג'רבי של העונה", היא לא בהכרח נטל. לצידה גם יובל שם-טוב, שהשמחה המתפרצת שלו יכולה להוות יתרון משמעותי ברגעים קצת יותר קשים בשבט. לא הייתי פוסל מהר גם את הוולוגרית ליזה ביך, שנראית כמי שלאחר מספר ימי התאקלמות באי, תוכל להיפתח ולייצר קשרים שידחפו אותה קדימה.

כמובן שאי אפשר לסגור קאסט ללא כמה פליטי ריאליטי קודמים ולכן לא מפתיע לראות יוצאת "המירוץ למיליון" ועוד כמה יוצאי "האח הגדול" מגיעים גם הם לאי. אבל למען הסר ספק, גם אם בעבר כיכבו בתכנית אחרת, זה לא אומר שלא יתאימו להישרדות. ליהוק נוסף ששווה לשים עליו עין הוא דנדן בולוטין, שיכול להתקדם במשחק כ"אבא" של השחקנים האחרים.

אך בהפקת הישרדות, כמו בהפקת הישרדות, לא יכולים להעביר פרק אחד בלי טוויסט, גם אם זה פרק הפתיחה. לרגע חשבתי שאני בערוץ המתחרה, כשהפציע על המסך "שורד במסכה". לקח לי שניה להיזכר שאני בערוץ הנכון, כי פתאום גיא זו-ארץ, המנחה הנצחי של הגרסה הישראלית, החל פעם נוספת להציג לי את השחקנים על האי, כאילו שלא הציגו עצמם רק לפני רגע במעין קליפ "ג'יימס בונד" סטייל.

משימת הפתיחה, שתפסה את החלק הארי של הפרק, לא אכזבה. קרבות ראש בראש כבר מפתיחת המשחק יכולים לייצר אינטראקציות להמשך, שיתבססו על המאזן הפנימי בין השחקנים. האפשרות לתת למנצח לבחור את השבט אליו יצטרף רק הוסיפה עניין וכבר נראה כי השבט שמונהג על ידי אוואט נראה בעל יותר רוח לחימה, אך גם בלא מעט אגו וגאווה, שהפסד במשימת חסינות אחת יכול להוביל לקרב האשמות והתפרקות. 

אגב, קובי מאור, שחקן תיאטרון נפלא בעייני, ביצע טעות קריטית שבחר לזגזג מהשבט השחור לאדום. טעות כזו יכולה לעלות לו ביוקר ויהיה מעניין לראות איך יתמודד מול השלכותיה בהמשך, אם יצופו.

הישרדות - קובי מאור (צילום: צילום מסך ערוץ 13)
הישרדות - קובי מאור (צילום: צילום מסך ערוץ 13)

בפרק הבא, מועצת שבט שבה שני השבטים (אפולאקי וליבולן) יגיעו כדי להדיח מתמודד משבט ליבולן, שהפסיד במשימה הראשונה. ואם איבוד חבר שבט לא מספיק, "השורד במסיה", שאת זהותו נגלה רק מחר, בחר להצטרף לשבט אפולאקי וקבע שכבר מהיום השני במשחק, הם ייהנו מיתרון של שני שחקנים.

במועצת השבט הקרובה, מי שתיאלץ לעבוד קשה כדי לשרוד היא פאני בר מוחא, גרושתו של אוהד בוזגלו, אשר יודעת שבכד כבר מחכה פתק אחד עם השם שלה, לאחר שהפסידה בשלושה סיבובים רצופים במשימה. סביר להניח שבעלה לשעבר ינסה לשכנע את חברי השבט שלו להתאחד נגד שחקן אחר מהשבט כדי לשמור עליה, ולעמוד בהבטחתו לילדים המשותפים. אך אם לא תשכיל לייצר קשרים עם חברי השבט החדש שלה, זה עלול שלא להספיק. 

מה שכן, היא לא נראית כמו האחת שתמתין לאוהד שיציל אותה מהמצב, העובדה שלא ויתרה לעצמה לאחר ההתמוטטות והמשיכה לאתגר את עצמה עד סוף המשימה, מוכיחה כי יש בה אש שמחכה לפרוץ החוצה ואני מאמין שהיא תילחם כדי להוכיח לשבט שמקומה עוד במשחק.

הישרדות - פאני בר מוחא (צילום: צילום מסך ערוץ 13)
הישרדות - פאני בר מוחא (צילום: צילום מסך ערוץ 13)

ואם כבר מועצת שבט, על פי הפרומו לפרק הבא, השד העדתי הולך להיות הדבר המרכזי ביותר בה, על סמך השמות שהגיעו לאי, לא יפתיע אם ביתר העונה השד העדתי ישחק תפקיד מרכזי לא פחות. מה שבטוח, אמוציות יהיו, הטונים יעלו, זו הולכת להיות עונה חמה במיוחד של הישרדות, אז טוב שהיא החלה בדיוק לפני החורף.