מה לא עברנו השבוע? העברת תקציב מדינה, סלבים שנחשפו ב'הזמר במסכה', ושעון שחזר שעה אחורה ונתן לנו רגע נוסף של שקט. אבל זהו, הכל מאחורינו, והגיע הזמן למנהג הקבוע בכל סוף שבוע - הבינג'. ההיצע המרשים של נטפליקס הפך את המשימה שלי לקשה במיוחד, אך בחרתי עבורכם חמש סדרות פופולריות שיש לתת עליהן את הדעת. שנתחיל?

סיינפלד: Seinfeld
אחרי שבשבוע שעבר המלצתי בחום על "חברים", הגיע הזמן לקיים את הבטחתי ולעבור למתחרה הראויה שלה. סיינפלד, סיטקום אמריקאי קלאסי שיצרו ג'רי סיינפלד ולארי דיוויד, מלווה את ג'רי וחבריו קריימר (מייקל ריצ'רדס), ג'ורג' (ג'ייסון אלכסנדר) ואיליין (ג'וליה לואי דרייפוס) בשגרת חייהם כמכרים. בדרכם אל האושר, הארבעה מתגלים כאדישים לסביבתם, אבל הם עושים זאת כל כך טוב אז זה לגמרי נסלח. 

הסדרה, שעדיין נחשבת כאחת האהודות ביותר בארה"ב, הצליחה להפוך את המילה "כלום" למחמאה, ושינתה את כל מה שאנחנו יודעים על סיטואציות יומיומיות. בכישרון רב, לקחו סיינפלד ודיוויד את התקריות הקטנות ביותר, כמו ללכת לבנק או לאכול מרק, לקומדיה טהורה. סיינפלד עלתה לשידור ב-1989 לתשע עונות, ולמרות שעבר זמן מירידתה, עדיין אפשר לשמוע ציטוטים ממנה ברחוב הישראלי. תודה על שלימדתם אותנו ציניות עוקצנית וחדה מהי, הצבענו ברגליים. 

''סיינפלד'' (צילום: מתוך נטפליקס)
''סיינפלד'' (צילום: מתוך נטפליקס)

האקסית המטורפת: Crazy Ex-Girlfriend
כיוון אחר לגמרי. כולנו מכירים איזה מישהו או מישהי שסיימו מערכת יחסים והפכו לסטוקרים חסרי תקנה. גם אם כן וגם אם לא, הכירו את רבקה (רייצ'ל בלום), עורכת דין ממולחת במשרד מוביל בתפוח הגדול. ממש ביום בו מציעים לה קידום, היא פוגשת את אהבת חייה ממחנה הקיץ בגיל 16, ג'וש צ'אן. בשיחה קצרה רבקה מגלה שהוא מתכנן לחזור לעיר הולדתו בקליפורניה, קצת יותר רחוק מאיפה שהכל קורה. ומה אדם רציונלי היה עושה? חוזר לעבוד וקובע ערב בינג' בערב כמובן. אבל רבקה החליטה לזרוק את הכל, לעלות על מטוס, ולעבור בעקבותיו להשיג את מה שנשכח אז במחנה. 

במשרד החדש בפרברים היא מכירה את פולה שהופכת לחברתה הטובה ביותר, וגם לאשת הסוד במסעותיה המוטרפים אל לבו של ג'וש. מה יקרה כשרבקה תגלה שיש לו חברה שממש לא מוכנה לוותר עליו? ואיך כל זה יסתדר עם אמה הקפריזית שלא מבינה אותה? 

נהניתי מכל ארבע העונות, וכנראה שגם המבקרים, כי בלום זכתה בגלובוס הזהב על דמותה. שימו לב - הודות לעולמה הפנימי העשיר, הרבה מהמחשבות של רבקה הופכות בסדרה לשירי מחזמר. כן, עם ריקודים, תלבושות ושאר ירקות. למי שפחות בקטע של מיוזיקלז, תנשמו עמוק, מחזמר כזה לא ראיתם בחייכם. 

''האקסית המטורפת'' (צילום: מתוך נטפליקס)
''האקסית המטורפת'' (צילום: מתוך נטפליקס)

עושות כותרות: The Bold Type
אם גם אתם מתגעגעים קצת לימים של 'סקס והעיר הגדולה' עם קארי בראדשו ומיסטר ביג, הגעתם למקום הנכון. ג'יין, קאט וסאטון, שלוש נשים מוכשרות וצעירות העובדות במגזין הנשים "סקרלט", מנסות להתקדם חרף כל מה שחושבים על שלישיית בנות שנולדה מעט לפני באג 2000. ואם תהיתם מי משגיח על החבורה העליזה, זוהי ג'קלין, העורכת הראשית שלהן, שמקפידה להזכיר להן איפה הן נמצאות. 

מה שתפס אותי בחמש העונות של הסדרה, הוא הניסיון להפוך נושאים חברתיים במאה ה-21 למשהו שמדברים עליו, גם אם התרגלנו להסתיר. "עושות כותרות" הייתה מועמדת למספר פרסים כמו גם לביקורות נוקבות. בכל זאת, היא מעניקה זווית מעניינת למהי נשיות, מהי תקשורת אמריקאית, ואיך מוכיחים למבוגרים שלמילניאלז יש הרבה מה להציע. 

''עושות כותרות'' (צילום: מתוך נטפליקס)
''עושות כותרות'' (צילום: מתוך נטפליקס)

לוציפר: Lucifer
אי פעם שאלתם את עצמכם איך נראה יום בחייו של השטן? כן, ההוא מהסיפורים? בקרוב תקבלו תשובה, לפחות אחת מהן. לוציפר מורנינגסטר (טום אליס) בתפקיד השטן ההולל, מחליט לעזוב את הגיהנום ועובר ללוס אנג'לס לנהל מועדון ולייעץ למשטרה. בהמשך תגלו שהוא בכלל היה מלאך שגורש מגן עדן בגלל שפצח במרד. ובואו נאמר שהחלטתו של לוציפר להשתקע דווקא בלוס אנג'לס, מביאה למקום טיפוסים מפוקפקים מהעולם שלמעלה. 

למרות המורבידיות והקריפיות, כי אתם יודעים, גיהנום וזה, התקשיתי להפסיק לצפות בתוכנית. אהבה, הורות וערך המשפחה ילוו את הצופים, ויראו שהשד הזה ספציפית, לא כזה נורא.

מתוך ''לוציפר'' (צילום: מתוך נטפליקס)
מתוך ''לוציפר'' (צילום: מתוך נטפליקס)

המפץ הגדול: The Big Bang Theory
הגענו לרשימה השחורה, וכן אני יודעת, אני הורגת פרה קדושה. סליחה מראש. "המפץ הגדול", סיטקום של 12 עונות וכמעט 300 פרקים, הציב את עצמו במקום של כבוד מבחינת אהדת הקהל. בכל זאת, אני חייבת להודות שהתעייפתי. 

מאחורי השם המפוצץ, מסתתרים לאונרד ושלדון, פיזיקאים מוכשרים ושותפים לדירה. פני, מלצרית שחולמת להצליח, היא שכנתם, שרואה הרבה מדי את עמיתיהם של השניים, הווארד וראג'. בהמשך תצטרף גם איימי (מים ביאליק), מדענית מוח. וכן, לא טעיתם, השחקנית היא אכן בת משפחתו של ביאליק המשורר. הסדרה מלווה את החבורה בעלת האייקיו העודף בניסיונותיה להתווכח על תיאוריות מדעיות. כולם בעצם, חוץ מפני, נמצאים די בשולי החברה, אבל נראה שטוב להם שם, במחשכים. 

''המפץ הגדול'' (צילום: מתוך נטפליקס)
''המפץ הגדול'' (צילום: מתוך נטפליקס)

בשורה התחתונה, ההומור המדעי הזה בעיקר הזכיר לי למה ברחתי מפיזיקה בתיכון. באופן לא מפתיע, גם ההתבטאויות הסקסיסטיות לאורך הסדרה ודאי לא תרמו. אבל היי, לפחות למדתי משהו. למישהו יש סיכום?