הפנקס פתוח והיד רושמת: בפרק ששודר אתמול בהישרדות, קיבלנו סופית את האישור הנחוץ לכך שאוהד בוזגלו הולך לקבל את כל העזרה שהוא צריך כדי למשוך את היריבות הגדולה עם ג'קי אזולאי עד כמה שאפשר. הפעם הוא קיבל את הפרס ישירות מגדי, שמרגיש שגבו אל הקיר. 

גדי, למי ששכח, נבחר לאיש הכי פחות חיוני באפולאקי ולכן לא יוכל להגן על עצמו במשימת החסינות האישית. בייאושו הגובר, הוא פונה לחפש עזרה אצל האדם היחיד בעונה הזו שכבר הוכיח שאי אפשר לסמוך עליו. גדי בטוח שהוא תווה את "התכנית הגדולה ביותר בהיסטוריה של הישרדות", זו שתוביל את ג'קי אל מחוץ למשחק. אז אעשה לכם ספוילר: הוא לא. עד כדי כך פשוט, אם הכנת תכנית כל כך טובה ועמוקה, איך אתה משנה כיוון בתוך שתי שניות רק כי בוזגלו מעדיף להדיח את מעיין אשכנזי ולא את הנמסיס החדשה?

המתמודד בן ה-24 עדיין לא הבין שהוא ניצב בהצגה של איש אחד, שכל כך מרוכז בעצמו שהוא כבר לא מנסה להסתיר שכל עוד הוא היה חלק מהשבט, הוא העדיף לשמור כוחות ולתת לאחרים להקריב את עצמו, או במילותיו – "אם דודו ויהונתן היו רואים את הכוח שלי פעם אחת, הם בחיים לא היו מוותרים עליי". מישהו צריך לתת לבוזגלו כאפת מציאות ולהזכיר לו שהוא זה שטען לפציעה כבר ביום הראשון על האי. 

אוהד בוזגלו, מתוך ''הישרדות'' (צילום: צילום מסך רשת 13)
אוהד בוזגלו, מתוך ''הישרדות'' (צילום: צילום מסך רשת 13)

ובינתיים בשבט השני ורד גילתה שהשבט שלה לקח את הווידוי על מחלתה, ומשתמש בזה כנשק נגדה. אז מה היא עושה? כל מה שספורטאי אמיתי היה עושה – מוכיחה להם כמה שהם טועים. במשימת החסינות ורד לקחה על עצמה לעמוד לצד מייקל לואיס ודנדן בולוטין, וכשהם החלו להראות סימני עייפות, היא זו שמשכה קדימה, דירבנה והעניקה לשבט שלה יתרון חשוב בדרך לעוד שלושה ימים על האי.

כמו ורד, גם אודליה לקחה צעד קדימה במשימה. למרות הזלזול של יובל בה, הוכיחה שכשהיא מרוכזת ומשתדלת, היא לפחות לא מתבלבלת. ההתעקשות שלה מול יובל, במקום בו יכלה להטיל עליו את האחריות ולסמן אותו לקראת הדחה, נתנה לאודליה קלף מאוד חזק ופתח למציאת דרכה במשחק פעם נוספת. כשפאני בבקתה, וורד מוכיחה שלמרות המחלה היא מסוגלת לעמוד במשימות, העוצמה שהפגינה אודליה יכולה לגרום לשבט ליבולן לחשב מסלול מחדש בכל הקשור לאודליה. עכשיו רק שתביא את אותה המוטיבציה גם לפן החברתי של המשחק.

אודליה סויסה, מתוך ''הישרדות'' (צילום: צילום מסך רשת 13)
אודליה סויסה, מתוך ''הישרדות'' (צילום: צילום מסך רשת 13)

הניצחון של ליבולן במשימת החסינות הגיע בתזמון מעולה עבורם. את ההתמודדות החוזרת מול פאני הם הצליחו לדחות במספר ימים. אפולאקי, לעומת זאת, יצטרכו ככל נראה לסבול עוד כמה שעות במועצה עם אוהד, שככל הנראה יבלבל את המוח שוב על אותה הדחה ועל כך שהוא מגיע לנקום. 

אם נצא מנקודת הנחה שהוא באמת מנצח את מעיין בדו-קרב, ובדרך כלשהי הוא וגדי מצליחים לגרום לחברי השבט להדיח את מעיין, מישהו מוכן להמר שגם הפעם זהות "שומר הבקתה" תוכרע על סמך אבנים שיונחו על מאזניים במקום באתגר בין המודחים? במידה וכן, תקראו שוב את הפסקה הראשונה.