בתחילת השבוע הבטיחו לנו חזאי מזג האוויר משב רוח סגרירי ואפילו קצת גשם. אז החורף לא הגיע, אבל מה שבטוח זה שהסופ"ש כאן לאחר עוד חמישה ימים של שגרה מעייפת - קבלו אותו במחיאות כפיים סוערות. 

אלה הן כמה מהסדרות הפופולריות בנטפליקס ישראל, אבל האם כדאי לצפות בהן?

אתם ודאי יודעים מה זה אומר. הספה מחכה, הכרבולית בהכנס, ומרתון הבינג' בפתח. אז גם השבוע עברתי על הסדרות שהכי אהבתם, ועשיתי בשבילכם את הבחירה הכה קשה בין לצפות בהקדם או ללכת לנמנם.

תמיד תישאר לנו את פריז - אמילי בפריז: Emily in Paris

טוב, הגיע הזמן לדבר על הסנסציה האמריקאית-צרפתית ששיגעה את העולם ב-80 יום. אמילי (לילי קולינס, כן כן, הבת של הזמר פיל קולינס), צעירה אמריקאית בשנות ה-20, עוברת לפריז בהפתעה. למה אתם שואלים? ובכן, היא מונתה לשגרירה של חברת שיווק צרפתית. 

אמילי בפריז (צילום: מתוך נטפליקס)
אמילי בפריז (צילום: מתוך נטפליקס)

התפקיד הנחשק מאלץ אותה לשתות את צרפת בשלוקים גדולים, ותוך כדי לנסות להשיג חברות חדשות ולתחזק את הזוגיות שלה. איך מצליחים לשלב את הכל? האם מינון גבוה של פריז מוביל לרומנטיקה בלתי נשלטת?

לא אגלה לכם יותר מדי, אבל אחשוף קבל עם ומקלדת - הצפייה באמילי בפריז שווה בהחלט. לא תמיד צריך עלילה סבוכה ומותחת, לפעמים גם סדרה קלילה ומתקתקה עושה את העבודה. 

הרשימה השחורה: The Blacklist

רד רדינגטון (ג'יימס ספיידר), קצין ועטור הישגים לשעבר, הפך לאחד מעשרת הפושעים המבוקשים על ידי ה-FBI. ביום בהיר אחד, הוא מתייצב במפקדת הבולשת בוושינגטון ומסגיר את עצמו. נשמע מוזר? חכו. 

רדינגטון ואליזבת'. הרשימה השחורה (צילום: מתוך נטפליקס)
רדינגטון ואליזבת'. הרשימה השחורה (צילום: מתוך נטפליקס)

רדינגטון נלקח למתקן סודי של ה-FBI, ומודיע כי החליט לקחת הפסקה מבריחה ולסייע להם ללכוד פושעים. אך לא מדובר בסתם קרימינלים, אלא המסוכנים ביותר - כאלה שהממשלה בכלל לא יודעת שהם קיימים. מאחר וכמובן שלכל דבר יש מחיר, מבקש רד תמורה לפועלו - חסינות מכתב אישום ועבודה מול סוכנת אחת בלבד - אליזבת'. 

את כל המתואר בהמשך אשאיר לכם. תשע עונות הסדרה השאירו לי טעם של עוד, ונותרתי המומה לחלוטין מחלק מהתפניות בדרך. אז אם ברשימות עסקינן, הרשימה השחורה ממש לא ברשימה השחורה שלי, חכו לשעות הערב האפלוליות ולחצו על פליי. 

איך פגשתי את אמא: How I Met Your Mother

שאלה שהיא בעצם קלאסיקה. הסיטקום האמריקאי זוכה פרס האמי מלווה את טד מוסבי וארבעת חבריו במנהטן, כשכל פרק מתחיל בכמה מילים שלו כשהוא מספר לילדיו כיצד פגש את אמם. הסדרה עלתה לאוויר לראשונה ב-2005 לתשע עונות, ומאז הפכה לאחת האהובות ביותר, גם בישראל. 

איך פגשתי את אימא (צילום: מתוך נטפליקס)
איך פגשתי את אימא (צילום: מתוך נטפליקס)

העלילה מזכירה את חברים וסיינפלד, אבל גם שונה, וזה החלק המיוחד שלה. למרות שגם כאן תראו שלל סצנות מעולות הכוללות את החבורה של טד, מרשל, לילי וברני, נקודת המבט היא הרבה פעמים דווקא של מוסבי, המספר. כך נוכל לראות הרבה סיטואציות שלאו דווקא מתיישבות עם המציאות, שהופכות את הכל לקסום אף יותר. 

כל הסיפור מתחיל כשמרשל, חברו הטוב של טד, מציע נישואים לבחירת לבו לילי. ההצעה הזו הקדימה את משבר גיל הארבעים שלו, והוא מחליט שאם לא יתעורר יהפוך לדוד המוזר שהוא לא דוד, אבל כן רווק מזדקן. כשייעזר בברני כדי למצוא אהבת אמת, הוא גם יבין שבחר את האדם הכי לא נכון. 

למרות שהעונות הראשונות של הסדרה היו הרבה יותר טובות מההמשך, אני ממליצה לכם לתת הזדמנות ולפצוח במסע אל האמא המסתורית. במידה וכבר צפיתם במורשת המפוארת, אתם יכולים לעשות זאת שוב. בזינגה. 
 
לא טיפוסי: Atypical

היינו בפשע, היינו בקומדיה, היינו בפריז. עכשיו הגיע הזמן למשהו מרגש, שיעשה לכם כיף על הלב וטוב על הנשמה - לא טיפוסי, סדרת מקור של נטפליקס שנוצרה על ידי רוביה ראשיד. במהלך הצפייה, נפגוש את סם בן ה-18, בחור צעיר הנמצא על הספקטרום האוטיסטי בתפקוד גבוה. 

לא טיפוסי (צילום: מתוך נטפליקס)
לא טיפוסי (צילום: מתוך נטפליקס)

בתחילת הסדרה בת ארבע העונות, מחליט סם כי הוא רוצה להתחיל לצאת לדייטים עם נשים. לאחר שכנועים הוא מחליט להתייעץ עם אביו דאג, שמגלה שבנו מאוהב במדריכה שלו, ג'וליה בת ה-26. הקשיים של סם מובילים אותו למסקנה חותכת - הוא חייב למצוא חברה על מנת להתאמן במיומנות החדשה לו, וכך הוא מתחיל לגלות את עולם ההיכרויות. 

איך שלא מסובבים את זה, הדרך של סם הולכת להיות מורכבת. הוא יתמודד עם דברים שלא הכיר, וינסה להסביר את עצמו גשם כשלפעמים אין דרך נכונה לעשות זאת. 

באמצעות הרבה רגש ולא פחות דרמות, הסיפור הצליח לגעת לי בנימי הנפש הדקים ביותר, וגם להזכיר את הדברים החשובים באמת שמזמן שכחתי. לסיכום, התרגשתי, נהניתי וגם כאבתי, אבל מאוד אהבתי.

ריק ומורטי: Rick and Morty

טוב, נעשה את זה מהר, כמו פלסטר - לא אהבתי את ריק ומורטי. אפשר להמשיך. אז בדרך כלל כשמספרים על סבא שעושה בייביסיטר לנכד שלו, זה נשמע תמים לגמרי. בפועל, ריק סנצ'ז, המדען האלכוהוליסט שניבולי פה עבורו הם דרך חיים, עושה בדיוק את ההפך במהלך הזמן המשותף עם נכדו מורטי. לאורך חמש עונות התוכנית מטיילים השניים בין יקומים, ומוציאים את כל הרפש ממערכות היחסים המשפחתיות העוטפות אותם. 

ריק ומורטי (צילום: מתוך נטפליקס)
ריק ומורטי (צילום: מתוך נטפליקס)

סדרת טלוויזיה הקומית-סאטירית שנוצרה על ידי דן הרמון וג'סטין רוילנד מיועדת למבוגרים בלבד, כמובן, וכוללת גסויות וביקורת על מה בדרך כלל לא מערערים עליו. לצד הצמד חסר התקנה, תוכלו לראות גם את בת' וג'רי, הוריו של מורטי שנישאו בעקבות היריון לא רצוי, וסאמר, אחותו.

על אף שהקומדיה הסרקסטית נחשבת למאוד פופולרית, רמות הקרינג' לא עשו עמי חסד. יותר מדי שאלות קיומיות, מיליון פרות קדושות המקפדות את חייהן והרבה כאוס, הפכו את הצפייה למייאשת. בואו נאמר שאם קמתם בבוקר עם ידיעה שאתם יכולים לעשות הכל, אחרי פרק או שניים, תבינו שבני האדם הם לא יותר מגרגר חול. מה שכן הייתי עושה, הוא להשאיל מריק את מכונת הזמן שלו, וחוזרת אל לפני הצפייה.