אתמול (שישי) אצל אופירה וברקו, ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט וצמד המנחים חילקו ציונים לממשלה ולשריה, בנוסף לסקר של מנו גבע שבדק את מידת הפופולריות של הממשלה הנוכחית. אני לא זוכרת את המספרים המדויקים אבל בגדול, אנחנו למדים שחצי מהציבור שהשתתף בסקר חושב שהממשלה טובה, וחצי ממנו חושב שהיא גרועה. למה דומה הדבר? לאישה בהריון שאומרים לה שהסיכוי שהיא תלד בן או בת הם 50%, כך שהסקר לא משקף במדויק את הלך הרוח והוא די חסר משמעות.

אולמרט העניק ציונים גבוהים לממשלה של בנט. איך לא? אחרי שהעביר ביקורת קשה ונוקבת על ביבי ועל הליכוד בתקופת הבחירות, וכמי שלא ראה בביבי ידיד או קולגת אמת, בעיקר כשהאחרון תובע אותו בתביעת דיבה, לרגע לא חשבנו שפתאום הוא ירעיף עליו שבחים אינסוף.

האם למישהו בכלל היה ספק שברקו ואופירה לא יעניקו ציונים חיוביים לממשלה ולעומדים בראשה, אחרי שבכל עידן ביבי השניים לא חסכו ממנו את ביקורתם? אז כשאופירה שואלת את אהוד אולמרט האם הוקל לו שביבי כבר לא בשלטון, אין ספק שהיא מזדהה עם רגשותיו.

אהוד אולמרט בראיון לאופירה וברקוביץ (צילום: צילום מסך מאקו, קשת 12)
אהוד אולמרט בראיון לאופירה וברקוביץ (צילום: צילום מסך מאקו, קשת 12)

אם הייתי משתתפת בסקר, גם אני הייתי נותנת ציון עובר לממשלת בנט, לא בגלל שאנשיה מוכשרים מאין כמותם ולא נפל כל פגם בהתנהלותם, נהפוך הוא, נעשו טעויות של טירונים פוליטיים. אלא שדעתי נוחה מהם, מהטעם הפשוט שכוונותיהם טובות ונראה שהם עושים את כל המאמצים על מנת לתקן, לשפר ולהתקדם. הייתי רק מציעה לבנט ללמוד מקודמו איך מטילים משמעת קואליציונית על חברי ממשלתו. ביבי ובנט מזכירים לי תמיד את המורה הקשוח בבית ספר שתלמידים פחדו ממנו וצייתו לכל הוראותיו, לעומת המורה שבשעוריו התלמידים זרקו מטוסי נייר אחד על השני. מכאן נובעות החריקות בקואליציה, של מרדנים, שמזמן בנט צריך היה לקרא להם לסדר ולהעמידם במקומם.

גם הניקוד הנמוך שקיבלה איילת שקד באותו סקר, לא הפתיע. אופירה וברקו הביעו חוסר שביעות רצון מוחלט מתפקודה, ולגמרי הסכמתי עם אופירה שאמרה שמעולם לא הפסיקה לתהות על קנקנה של שרת הפנים ומה בדיוק היא רוצה. האם היא רוצה ללכת עם בנט או עם ביבי.

ההמונים כבר זיהו אצלה את הסיבה לחריקת השיניים שלה תחת פיקודו של בנט, הסיבה שקופה למדי. מצד אחד היא לא רוצה להפסיד את הכיסא בממשלה מכהנת, ומצד שני פוזלת לעבר הליכוד ומקווה שהוא יזמין אותה להצטרף לשורותיו, מה שיהווה בשבילה קרש קפיצה לעמוד יום אחד בראשו.

קיימת גם האפשרות שהיא חותרת תחת בנט כי פשוט קשה לה לשאת את המחשבה, שהוא, השווה לה במעמד, כי הרי שניהם הקימו את "ימינה", הוא ראש ממשלה שבינתיים מחזיק מעמד. בעיקר אחרי שהצליח להעביר תקציב, קיים אצלה החשש שהשלטון יחמוק מידיה סופית, כאשר תתקיים הרוטציה ולפיד יתפוס מקומו כראש הקואליציה, וכשזה יקרה, היא תהפוך לא רק זנב לאריות, אלא זנב לשועלים. הציבור לא אוהב זגזגנים, ושקד מזגזגת, ובכל ראיון שהיא מעניקה היא מדברת משני קצות הפה. שלא תתפלא שגם הליכוד לא ימהר להזמין אותה להצטרף אליו, שמא גם לו היא תזגזג.

נחזור לאורח הכבוד אולמרט, והיה שם הרבה כבוד, במיוחד אחרי שהצהיר על אהבתו לצמד המנחים. כנראה שהוא באמת מחבב את השניים כי הוא הסכים לתת לאופירה את הכותרת שהיא חיפשה. ברמז די עבה, ניתן היה להבין שהוא מפלס דרכו בחזרה לפוליטיקה, כאשר הבטיח שיגלה את תכניותיו בפעם הבאה שיוזמן לאולפן.

אולם אופירה וברקו שהעדיפו לעשות לו הנחות, פספסו את השאלה המתבקשת שרבים מאוהדי ביבי שואלים ברשתות: איך הוא מעז לבקר את ביבי על שחיתות שלטונית, כאשר הוא בעצמו הואשם בעבר בפלילים.