בואו נתחיל מהסוף: הגיע הזמן שהשורדים על האי יבינו שאי אפשר להתקדם אם תצעקו את כל התוכניות שלכם מול כולם. אחד האלמנטים החשובים ביותר במשחק הוא היכולת לשתוק ולהבין מתי בדיוק הרגע הנכון לחשוף את התכנית שלך. אך לא פחות חשוב מכך זו היכולת להבין שגם אם עשית כבר מהלך גדול, אל תשכח שהתגובה בדרך. אז אולי כדאי להוריד פרופיל. כן גדי יקירי, אני מדבר אליך.

בוקר לאחר ההדחה של מעיין אשכנזי, גדי שנאלץ לשמור את הפה שלו סגור לפני ההדחה, פורק כל עול בשבט ומרגיז את כולם כשהוא לא מצליח לשלוט בעצמו ושמח לאיד על ההדחה. ההחלטה ללכת לנתח את המהלך עם יהונתן, דודו וג'קי, רק ממצבת אותו במקום האחרון בשבט ומסמנת לחבריו שעל האדם הזה אי אפשר לסמוך לאורך זמן. עשית מהלך? הובלת הדחה? תהנה מזה עם חברי הברית שלך, אל תלך ותחגוג מול הפנים של אלו שהרגע נפרדו מבת בריתם, ב-99% מהמקרים זה יסתיים בכך שהם יחגגו מהר מאוד מול הפרצוף והלפיד הכבוי שלך. ובקצב שהבריתות נשברות בעונה הזו בינתיים, זה לגמרי יכול לקרות כבר במועצה הבאה.

ג'קי, כהרגלה בקודש, תמצא איך לחרב את המצב רוח עם פליטת פה אומללה. במועצת השבט, ואולי זה חמק מתחת לראדר של הרבה אנשים כי לא ראיתי לכך התייחסות כמעט בשום מקום, היא אמרה לגדי "שב בשקט או שאני אוריד לך סטירה", אמירה שאם הייתה מכוונת מגדי אליה, ספק אם היה נשאר במשחק בכלל.

הפעם, היא החליטה ששירה (והנאדים שלה) מתנשאים עליה, רק בגלל תיקון בעברית. אפילו דודו, שיצא להגנת השפה העברית ואליעזר בן יהודה, לא הצליח לגרום לה להבין שאף אחד לא מחפש לתקוף אותה. לפחות היא קיבלה את תפקיד המנהיגה של השבט באופן רשמי גם בדירוג המיותר, אז אולי נזכה לראות את ג'קי החייכנית מעט יותר כעת.

ג'קי אזולאי במועצת השבט, מתוך ''הישרדות'' (צילום: צילום מסך רשת 13)
ג'קי אזולאי במועצת השבט, מתוך ''הישרדות'' (צילום: צילום מסך רשת 13)

בבקתה, קובי שולח באהבה רבה את שירה לליבולן, בעוד ליזה מתעקשת להשאיר את ורד, ולכן ההחלטה נופלת על מעיין ופאני, אשר מנתחת את המצב בשבט באופן מדויק ומבינה שמתן החסינות יוביל את אודליה לדו-קרב איתה על מקום בבקתה. בסופו של דבר המתמודדות מחליפות שבטים. המפסיד הגדול מהמהלך הוא קובי עצמו, ששלח בת ברית שלו לשבט השני וקיבל במקומה מתמודדת שהנאמנות שלה כרגע היא רק למי שיבטיח לה מקום באיחוד.

ואם זה לא מספיק, זהר ואלה מבינים שמשמעות הטרייד הזה היא שכל המהלך שלהם ליצירת שוויון בשבט עלול לרדת לטמיון פחות מ-24 שעות אחרי שיצא לפועל. האם ברית "התחנה המרכזית" בדרך להתפרק אחרי הדחה בלבד? לא בלתי סביר.

למען האמת, ההתנהלות של קובי לא מפתיעה אותי. גם לא העובדה שהלך עם זהר נגד מעיין כשהבין שהיא לפניו בהיררכיה אצל ג'קי. קובי בסך הכל נשאר נאמן לדרכו המזוגזגת, כפי שהיה ביום הראשון של המשחק כשחתך מליבולן לאפולאקי מתוך מחשבה שהם השבט החזק יותר. גם ההבטחה שלו לזהר שהוא יגן עליו בגופו, לא נשמעת אמינה במיוחד כשהטיעון החזק ביותר שלו הוא "אם שירה מקבלת חסינות, אני בחוץ".

הישרדות - קובי מאור (צילום: צילום מסך ערוץ 13)
הישרדות - קובי מאור (צילום: צילום מסך ערוץ 13)


במקום להבין שלעזור לשירה עם שרשרת חסינות רק יחזק את הברית ואת היחסים ביניהם (שהוא עצמו העיד שלא טובים), קובי הולך בזיגזג ודואג בעיקר לכך שהמקובלים ישאירו לו את המקום הרביעי בהיררכיה, בינתיים הוא יצטרך להסתפק במקום הלפני האחרון בדירוג.

אגב המריבות הפנימיות של אפולאקי, אין שום סיבה, אבל שום סיבה שליבולן יזכו לקבל את החשיפה הזו לפני המשימה. העניין הזה שפותחים את כל מה שקרה מול השבט השני קורה כל פעם מחדש, וכל פעם מרגיז יותר. אני מבין את הצורך של ההפקה להראות ריבים פעם בחמש דקות, חס וחלילה ששבט יראה מאוחד לרגע, אבל יש גבול והוא נחצה מזמן.

חשבתם שאחרי הבלאגן נזכה לראות משימה? המתינו! עוד קודם לכן, נצא להפסקת חסות של מספר דקות, כי אין כמו פרסום סמוי לעשות טוב למפרסמים שלנו על הנשמה. חפשנו אותנו בעמדת השייקים, תכף נשוב.

למרות ההפוגה, המשימה החלה וגם הסתיימה ומי שזכו ליהנות מהשייקים הם ליבולן, כשאודליה משקיפה מהצד ומנתחת את מקומה בעקבות ההצטרפות של שירה (רמז - אותו המקום בדיוק). האמת, היה ברור מראש שהטרייד הזה יועיל בעיקר לשירה. מהשיחה הקצרה שהיא ניהלה עם חברי ליבולן, היא סוף סוף נראית כמו דג במים. עכשיו רק נשאר לראות אם ורד תצליח למצוא את מקומה באפולאקי, לפי הפרומו לפרק ברביעי - עבורה המשימה הזו הרבה יותר קשה.