אווירת סוף מסלול: סופ"ש הזוגות האחרון בהחלט הגיע אל קיצו, והותיר אותנו מרחק פסיעה מהשארת רוב ההתאמות נחלתו של העבר (חוץ מניצן ומנו, אמן). 

אפרופו ניצן ומנו

השניים תוהים איך יעברו הימים בנפרד (מוזרים או רק ממש קשים) וגורמים למנו לפנטז על רגעי הרווקות שלו ולספק לנו אותנטיות במיטבה. בניגוד לשאר הזוגות (איתמר וקארין למשל), אנחנו באמת מאמינים להם שהעבירו את מירב הזמן שלהם ביחד על המרפסת ובינינו, אחרי חודש וחצי של יחד, מי לא היה מתרפק בדמיונו על קצת רגעים של לבד?.

את מנת המבוכה בתוכנית האחרונה קיבלנו, איך לא, במה שהפך לנוהל בעונה הזאת – מפגשי הזוגות. ניצן ומנו חלקו את היום שלהם עם דני ושני, שלרגעים הרגישו לנו יותר כמו ההורים המביכים בטיול השנתי. דני זורק לאוויר בדיחות שטותיות ושני לוקחת אותנו למחוזות עמוקים יותר, בעוד מנו וניצן רק חולמים על הרגע בו יחזרו להיות בטטות כורסה. 

שני מסכמת את הדאבל דייט המאולץ ב"איזה מזל שהכרנו", ואי אפשר שלא לדמיין קאט לעוד כמה חודשים כשהם מנסים להיזכר בשמות אחד של השני. 

ניצן ומנו, חתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך חדשות 12)
ניצן ומנו, חתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך חדשות 12)

אגב, דני ושני

עבור הזוג המשודך, תחילתו וסופו של הפרק היו הפכים גמורים. דני, שהפחד לאבד אופציה למשהו טוב מחלחל אליו, מרעיף על שני מחמאות בלי סוף. זאת בתגובה, ממהרת לאסוף כל פיסה מהן ומתמוגגת מהתחושה שמישהו סוף סוף רואה אותה. לרגע כאן נראה שהעולמות שלהם מתחברים למרות כל החששות. 

אלא שאז, ברגע אינטימי במים (כמיטב המסורת עבורם) הכל משתחרר ולא מותיר מקום לספק – זה פשוט לא שם, וכנראה גם לא יהיה. "זו הייתה הכנה. יהיה לנו טוב, גם לך וגם לי", אומרת שני. יש כאן משהו עצוב, בשני אנשים שלרגע שם באמת ניסו לגרום למשהו לקרות, ואולי הלחץ של הסיטואציה או הלחץ בכללי, יצרו שם פערים שהרגש לא יכול למלא.

דני ושני, חתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך חדשות 12)
דני ושני, חתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך חדשות 12)

איתמר וקארין

הרגעים של איתמר וקארין על המסך מאלצים אותנו לקחת נשימה עמוקה כל פעם מחדש, להישען אחורה בכיסא, ולהתייאש. בנקודת הזמן הזאת, מרגיש שקארין שותפה לתחושה וגם היא הרימה ידיים מהסיטואציה. 

אפשר לראות דוגמה לכך, ברגע המביך בו היא מסרבת להסתכל באלבום התמונות מהחתונה. נראה כי קארין, שמשמרת לעצמה דמות חזקה ונטולת פגמים, בעיקר חוששת לראות בתמונות האלו את הכישלון שלה, כמי שהגיעה לתכנית מלאת תקוות ומסתמן שתעזוב אותה בעיקר עם תסכול.

ומרגע חוסר נוחות אחד של קארין, לרגע אחר (אנחנו כבר לא מופתעים), השניים יוצאים לטיול בשטח. איתמר ממשיך לקוות לשינוי בקארין, ומדמיין שמשהו שם יפתח וישתנה ברגע שייכבו המצלמות - הבחירה שלו לנצל רגעים כאלו בלעדיה בינתיים קצת מפריעה לכך. 

קארין ואיתמר, חתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך קשת 12)
קארין ואיתמר, חתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך קשת 12)

עינת ולירון

הרגעים הקסומים של השניים מתקרבים לסופם, ואפילו הם מבינים זאת. החששות מהתפוצצות הבועה שיצרו לעצמם במשך הצילומים מתחילים אט אט להפוך לממשיים. ברגע מסוים עינת אף אומרת שהם כל כך דומים שזה מפחיד (כמובן שהתיאוריה הזאת עובדת רק אם מוציאים את הזמן בו כואב לעינת הראש או שהיא סתם מצוברחת, תשאלו את לירון). 

הזוג המאושר מתיישב לארוחת ערב עם עוד זוג שעוטה על עצמו מסכות של אושר, איתמר וקארין. על פניו, זה היה אמור להיות עוד ערב של שיחות "איפה אתה עומד בתהליך הזה?", אבל להפתעתנו, השילוב הזה דווקא הוציא מהם רגעי כנות. 

עינת ולירון, חתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך קשת 12)
עינת ולירון, חתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך קשת 12)

סביב השולחן קארין עוקצת את איתמר שהוא מוכן לבחורה הבאה בתור, והוא מיד מתרץ כי הם משתמשים בציניות ביניהם. אלא שקארין (שכאמור, עלה לה) לא יכולה לשחק את המשחק הזה יותר ופותחת הכל עם עינת, במה שנראה כמו רגע הכנות הראשון של קארין מהשנייה בה נדלקו המצלמות. 

מבט לשיחת הבנים בחדר השני חושף סיטואציה דומה. כמו איתמר, גם ללירון יש רגעים שהוא לא מרוצה מהאופי של עינת (בצורה יותר מתונה אמנם), מה שיצר כאן שיחת השוואות – של מי השידוך הכי חסר אנרגיה?. 

דווקא רגע אחריי שהתפזרה החגיגה ועינת ולירון נשארו לבדם, קיבלנו רגע שסיפק לנו שבריר של אופטימיות. אם יורשה לנו לצטט את דני כאן, אולי משהו התפספס לנו?