קלפים ומוזיקה ישראלית: סדרה חדשה ב"יס דוקו" תשנה כל מה שאתם חושבים על משחק הקלפים ברידג'. הדרמה 'קלף מלוכלך' (Dirty Tricks), בבימויו של דניאל סיוון, זמינה לצפייה ביס VOD ובסטינג טיוי. הסדרה מספרת על שחקן הברידג' הישראלי לוטן פישר, ילד פלא שהיה מוכר בשם 'מייקל ג'ורדן של עולם הברידג', והואשם לפני כחמש שנים על ידי יריבו המושבע ברמאות. הסקנדל פגע בקריירה שלו וחשף את הכסף הגדול  שמסתובב בעולם תחרויות הברידג' הבינלאומיות, בהן דבר אינו כפי שנדמה. הסדרה המותחת מוצגת כ"סדרה דוקומנטרית קומית של פשע אמיתי". 

הטלנובלה המוזיקלית הישראלית 'טופז', ששודרה לא מזמן, עסקה במוזיקה המזרחית. בשבוע הבא עולה הסדרה המוזיקלית החדשה 'הד קולך', והיא תעסוק במוזיקה הישראלית הלא-מזרחית, (כאן 11 החל מ 22.11 בימי שני ושלישי בשעה 21:15). ההנאה מובטחת לכל מי שאוהב שירים ישראלים. במרכז הסדרה קובי שמר (איתמר רוטשילד), שאביו המנוח ארי היה אגדה מוזיקלית. בעוד הקריירה המוזיקלית של קובי לא ממש מצליחה להמריא, הבן שלו, לני (אור עמרמי-ברוקמן, אחד מהפיינליסטים של הכוכב הבא לאירוויזיון), הוא זמר כריזמטי וכשרוני, והוא מוזמן להשתתף בתוכנית מוזיקה פופולרית בטלוויזיה. קובי נאבק על מנת להתמודד עם היותו בן של ואבא של שני כוכבים, והוא מנסה להצית מחדש את הקריירה של עצמו ובאותו הזמן גם מחפש אהבה. הסדרה זכתה בפרס השחקן הטוב בתחרות צרפתית יוקרתית, עבור משחקם של שלושת השחקנים הראשיים – רוטשילד, עמרמי-ברוקמן ווילוז'ני. שלומי שבן כתב לסדרה שירים בסגנון שנות ה-70. הסדרה עשויה היטב ומתמקדת בדרך בה לעתים כישרון מדלג על דור. בימאי הסדרה הוא תום שובל.

מתוך ''הד קולך'' (צילום: רותם ירון)
מתוך ''הד קולך'' (צילום: רותם ירון)

כמה וכמה סרטים שאולי פספסתם כשהוקרנו בבתי הקולנוע, מגיעים בימים אלה למסך הקטן. אם אתם עדיין חוששים מהקורונה אולי תחליטו לוותר על הצפייה בסרט 'זמן' (Old), שיוקרן ב'הוט' החל  מה-22.11. הסרט מספר על חבורת נופשים שמגיעים לחוף מבודד, שמתברר שכל מי שמגיע אליו מזדקן בעשרות שנים בתוך מספר שעות, מה שעלול להזכיר לחלקנו את מה שקרה לנו בזמן הסגרים.

אם ממש לא בא לכם להיזכר בדיכאון, אני ממליצה על סרט הטבע של משה אלפרט 'כנרת –ים של חיים', שעוסק גם הוא בחוף מבודד, אבל זהו חוף שבו חי חתול ביצות ויש בו צילומי טבע מדהימים שלא יפריעו לכם להירדם בלילה. הסרט יהיה זמין לצפייה ב'הוט VOD סינמה' החל מ 24.11.

הלהיט הישראלי של השנה האחרונה 'להציל את שולי', יהיה זמין צפייה אף הוא ב'הוט VOD, החל מ 25.11, וזה בהחלט סרט ששווה להזמין בשבילו חברים, להכין קערת פופקורן ולצפות ביחד. הסרט יהיה זמין בערוץ הסרטים של 'יס' וב'סלקום TV'.

טום הנקס מככב בסרט 'פינץ'' של אפל טי.וי. הסרט מספר על מהנדס שהוא אחד מהניצולים הבודדים בעולם פוסט-אפוקליפטי. הוא יודע שהוא עומד למות מהרעלה רדיואקטיבית ולכן הוא מאמן רובוט לטפל בכלב שלו. הנקס, שהוכיח בסרט 'להתחיל מחדש' שהוא מסוגל להחזיק על כתפיו סרט שלם בלי עזרים רבים, חוזר כאן על השטיקים הקבועים והחביבים שלו, שאמורים לצבוט לנו את הלב, בעוד העולם שמסביבו קורס והכלב המתוק שלו זוכה לצילומי תקריב מקסימים. משדרי החדשות הבהירו לכולנו בתקופה האחרונה שהעולם בסכנה בגלל ההתחממות הגלובלית, ואם נותר לנו רק זמן קצר – אני הייתי מעדיפה לבזבז אותו בצפייה בסרטיו הישנים והטובים של הנקס.

כמי שבילתה שעות רבות במפגשים חברתיים של פסיכולוגים ופסיכיאטרים, שמעתי כבר אינספור סיפורים מעוותים על יחסי רופאים וחולים שירדו מהפסים. לכן מאוד הסתקרנתי מהסדרה החדשה של אפל TV+ The Shrink Next Door. הסדרה מבוססת על פודקאסט שסיפר את סיפורו האמיתי של רופא, אייזק "אייק" הרשקופף (שמשחק פול ראד, מי שמגזין פיפל הכתיר בתואר הגבר הכי סקסי ביקום), שמואשם בהתנהגות לא נאותה כלפי מטופל, מרטי הרשקוביץ (וויל פארל), במהלך 27 שנות הטיפול.

הסיפור מספק מבט מרתק על הקו הדק שנמצא בין טיפול לא שגרתי לבין נוכלות לשמה, ובסופו של דבר אייק משכנע את מרטי לנתק את הקשרים של עם אחותו ולתת לו לשלוט במשאבים הכספיים שלו. ככל שהסיפור האמיתי משכנע, הפרקים הראשונים ששוחררו לעיתונות לא היו מאוד מרשימים. שני הכוכבים, פארל וראד, מצילים את הסדרה יחד עם קתרין האן כאחותו של מרטי. השלושה זורקים משפטים אחד על השני ואני מאוד מקווה שהסדרה תשתפר ותתפוס קצב בהמשך.