בשעה טובה, ורד בוסקילה הודחה ונשלחה לבקתה להעביר את זמנה לצידו של זהר שטראוס. מיד עם ההדחה, קיבלנו גם דוגמה טובה למה ורד, ספורטאית מצליחה מחוץ לאי, כשלה לחלוטין במשחק – ביטחון מוגזם מדי בדברים שאין לה שום מושג בהם.

היא, וכמוה גם דודו אוואט יש לציין, היו בטוחים שאלה היא זו שבגדה "בברית". הם קבעו שזו אלה ופה נגמר הסיפור. למה? ככה, פשוט. חשיפתו של יהונתן כי מדובר בו הראתה גם עד כמה ג'קי אזולאי, שלעיתים נדמה כי היא נהנית יותר לצעוק מאשר כל דבר אחר, נמצאת צעד אחד לפני כל ברית "הילדים המקובלים", כשהייתה היחידה קודם להקשיב ולא לקפוץ למסקנות. 

ורד הייתה מעמסה על השבט שלה מהיום הראשון במשחק (וזכורות לכולם המילים של דודו עלייה במשימת החסינות בה נאלץ לשמש מדרגה אנושית עבורה), אז למה שיהונתן לא ישפר את המצב של השבט שלו ויזיז הצידה שחקנית שרק מביאה איתה נזק? זה שהוא השיג גם את הנאמנות של יובל ודנדן זה בונוס שאפשר לשחק איתו.

יהונתן בשן (צילום: צילום מסך רשת 13)
יהונתן בשן (צילום: צילום מסך רשת 13)

בניגוד לג'קי, התגובות של דודו וקובי מאור מעידות עד כמה הם מרגישים בטוחים במקום שלהם במשחק. רק חבל שהביטחון הזה מבוסס כולו על היכולת של ג'קי לחבר אליה את מי שרק תרצה. אודליה כרגע בכיס שלה, בדיוק כפי שוורד, זהר, גדי ואלה היו שם קודם. 

מכל השלושה, ג'קי במצב הכי טוב במשחק. בהנחה שלאיחוד היא תגיע עם קובי ודודו לצידה, אין לה שום בעיה לשלוח אותם החוצה וללכת, נניח, עם יהונתן ומייקל לגמר, כשיש לה שני קולות מושבעים מן המוכן.

ג'קי אזולאי (צילום: צילום מסך חדשות 13)
ג'קי אזולאי (צילום: צילום מסך חדשות 13)

בינתיים, צלצול הפעמון של ליה ממשיך להדהד על היחסים שלה ושל יובל. רק חבל ששניהם בוחרים לא לפתוח את העיניים ולהבין שלמרות הפגיעה באגו, עדיין הם צריכים אחת את השני במשחק. מבחינתו של יובל אגב, הסיכון יותר גבוה. נכון, לליה אין יותר אפשרות להינצל דרך הפעמון, אבל יהונתן העניק לה את האפשרות להגן על עצמה במשימה, אז למה רצת לדווח לה שהיא הבאה בתור? למה אתה רץ לתת מוטיבציה למתמודדת שאתה מת להדיח? תשוו את זה להדחה של זהר למשל. ג'קי הרדימה אותו, נתנה לו תחושה שהכל טוב והוא זוכה לעוד שלושה ימים באי, ומה קיבלנו? בליינד-סייד שייזכר כאחד מרגעי השיא של העונה. 

בנוסף, הביטחון של אפולאקי החדש ימשיך לגדול אחרי ניצחון מרשים במשימה ומסיבת קריוקי בניצוחה של אודליה. להוציא את שירה, המסיבה הזו הצליחה לפנות מעט מהרעל שהורגש בין חברי ליבולן לאפולאקי המקוריים והם זכו לכמה שעות של הפוגה נעימה מהמשחק. 

אבל אל תטעו, האידיליה לא תישאר להרבה זמן, כבר בפרק הבא הרבה משקעים הולכים לצוף במשימת החסינות, ונראה כי היחסים בין שירה לדודו לא יישארו רק עניין של שניהם בלבד. המסקנה? למרות הקצב המנומנם של העונה הזו, נראה כי הגענו לשלב במשחק בו רוב השחקנים מבינים שכבר אי אפשר לעמוד מהצד ואם רוצים להגיע לאיחוד, אז אין ברירה אלא לקפוץ ראש ישר לתוך האש.