"נערות הרוק", יס דוקו

בשנות ה־70 וה־80, ככה מגלה הסרט, נוצלו מינית בהוליווד בחורות בנות עשרה בידי כוכבי להקות זמר ידועות. אז מה חדש? גם בישראל זה קרה עם, למשל, סביבתו של אייל גולן. ולא לשכוח את דור מיכה ועומר אצילי, ששכבו עם שתי בנות העשרה

תחילת הסרט מפזרת הבטחה. עומד להיחשף כאן, הוא מבטיח, סיפורן של טינאייג'ריות שריחפו סביב כוכבי רוק מצליחים בשנות ה־70 וה־80 בהוליווד ונוצלו מינית בידי הכוכבים. התופעה המכוערת הוסתרה בידי מנהלי הלהקות, והנערות נאלצו אחר כך לאסוף איכשהו את השברים לאורך חייהן.

בפועל, הסרט הוא בזבוז הזדמנות מתמשך. בקמצנות הוא מביא את סיפורן של בודדות, אחת מהן בת 17 שבעצם הייתה בת זוגו לאורך תקופה מסוימת של סטיבן טיילר, סולן ונגן להקת איירוסמית, ואישה נוספת המספרת כיצד נאנסה בצעירותה בידי מנהל להקת הנשים שבה השתתפה. בהמשך גולש הסרט ומתפזר אל סיפור הרקע של התקופה, אל תיאור מפורט לעייפה של הסצינה במועדוני הרוק בסאנסט סטריפ בלוס אנג'לס באותן שנים, ו־80 הדקות שאמורות לחשוף ולזעזע ולהציג ידוענים בקלונם בקושי מגרדות את השכבה העליונה של הסיפור.

בעצם, לא צריך את יס דוקו שיספר לנו על הסאנסט בולבארד ואיירוסמית. אנחנו הרי מכירים את הסיפור הזה מנקודת מבט מקומית. לנו יש למשל את פרשת אייל גולן ומקורביו שקיימו יחסי מין עם נערות, ושבעקבותיה אביו דני ביטון נשלח לשנתיים מאסר. עכשיו החליפו את הזמר ובמשבצת הפנויה הציבו, נגיד, כוכבי כדורגל, ומי מופיע לנו שם? עומר אצילי ודור מיכה. לפני הפרשה שחקני מכבי תל אביב. אלא שלמכבי תל אביב יש בעלים קנדי בעל עקרונות שלא מוכן לסבול משחקים מהסוג הזה, והיום אצילי ומיכה מחוץ לקבוצה.

זה קורה בכל מקום. בכל מקום שבו ישנם כוכבים זוהרים תהיינה הגרופיות הקטינות. חלקן בנות למשפחות פגועות, חסרות בסיס איתן, ויש מי שינצל את המצב. סטיבן טיילר לא יסד את השיטה.
# לראות או לוותר: לא צריך לראות. מטרה טובה וסרט שמחמיץ אותה בגדול.