שבוע עבר מאז הפרק האמיתי האחרון של הישרדות VIP. זאת אומרת, היה חצי פרק שהוקדש להדחה של ליזה, אבל מאז לא באמת קיבלנו משהו שקשור להישרדות. זאת אומרת, השורדים היו שם, המנחה היה שם, אבל זה לא היה הישרדות.

סוף סוף חזרנו לאי, לאינטריגות, לכעסים, למריבות, לסחיטת הדמעות השבועית ועוד שלל אלמנטים של הישרדות VIP גרסת ישראל. מעל הכל, הפרק של אתמול היה פרק חציית קו באופן רשמי.

הקו הראשון שנחצה הוא המעבר ממשחק בין שבטים, לאיחוד. עדיין לא איחוד מלא כמובן, אבל למרות שהשבטים התפצלו חזרה לשני איים, האיחוד הוא כבר עובדה מוגמרת, רק שבדרך אליו נשארו שתי הדחות, אחת מכל שבט. שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה.

קו נוסף שנחצה אתמול הוא הקו הדק שבין הנהגה לדיקטטורה, ומי שחצתה אותו הייתה ג'קי אזולאי. הסוד הכי גלוי מאז היום הראשון של המשחק היה שג'קי מנהלת את אפולאקי. בפרק של אתמול, שיגעון הגדלות של הדמות הכי בולטת בעונה הזו, חצה את הגבול. ג'קי היא לא אדם רע, אני בטוח בכך בכל רמ"ח איברי, אבל המצב הקיצוני בו היא ויתר השורדים נמצאים מבליט אצלה חלקים שיכולים להשכיח את הנשמה והשכל החד שמסתתרים מאחורי קו ההגנה של הצעקות והוולגריות.

זה התחיל עם הניסיון שלה להוציא ממייקל לואיס רגש על ההדחה של ליזה. מייקל נדחק לפינה, וככל שהוא נאבק יותר על רצונו להמשיך הלאה ולהתעלם מול יתר חברי השבט מההדחה של בעלת-בריתו, כך הוא כרה לעצמו קבר מעט יותר עמוק. 

מי שהכי הפתיעה אותי ברגע הזה היא שירה פרבר – מי שעד לפני מועצה אחת הייתה פרסונה נון גרטה בשבט אפולאקי, פתאום מרגישה כמה זה כיף להיות זנב לאריות ושוכחת את המקום בו הייתה רק יממה קודם. מה שהכי מרגיז בעניין הוא שהיא אפילו לא הייתה חלק מההדחה של ליזה, מי שהיה שם במקומה וקנה את עולמו זה זהר שטראוס, שכדי להגיע לנקודה הזו לקח ממנה את האפשרות להצביע במועצה.

שירה פרבר, מתוך ''הישרדות'' (צילום: צילום מסך רשת 13)
שירה פרבר, מתוך ''הישרדות'' (צילום: צילום מסך רשת 13)

בטרם נחזור לעסוק בג'קי, התייחסות קטנה לריב בין גדי לדודו וקובי. שוער נבחרת ישראל לשעבר הוא ספורטאי על, וככזה הוא תמיד ירצה לנצח. גם אם מדובר בוויכוח עם מישהו שגילו חצי ממנו. מה בסך הכל גדי אמר? שטוב לו בליבולן? שהוא יכול להשלים משפט ולהרגיש שדעתו נחשבת? גם כאן, מי שאחראית לכל החגיגה היא ג'קי. היא זו שפתחה את הריב ("גדי אתה כפוי טובה") והיא זו שגם החליטה מתי הוא ייגמר ("אל תענה לו! אני לא רוצה! די!").

הוויכוח בין גדי לדודו וקובי נגרר לפסים לא נעימים בכלל. לא מדובר בריב בין שחקנים, מדובר בריב אישי, נקמני ובעיקר קטנוני. העובדה שקובי ודודו, שכל אחד מהם שם מוכר בתחומו שמתחזק קריירה מפוארת, צריכים להדגיש בפני גדי שהוא ילד, מראה עד כמה הם האמינו בלהט הרגע שהם מעליו ושהוא לא מדגדג אותם בכלל. אבל בניגוד לשניהם, גדי הבין מי מנהלת את העניינים והוא לא מתבייש לצעוק שהמלך הוא עירום. זה אולי לא יעזור לו להתקדם במשחק אחרי האיחוד, אבל זה מבטיח עוד כמה קרבות בין השניים בטרם יודח.

במשימה עצמה דודו, שכפי שציינתי הוא ספורטאי על, עוזר לליבולן לזכות בפרסים שהוא אפילו לא יוכל ליהנות מהם, ועושה זאת עם כל הלהט שאפיין אותו גם על המגרש. וזה עוד במשימה שמתנהלת שתי דקות אחרי שרב עם מנהיג ליבולן החדש. זה לא עניין של מה בכך, הוא ודנדן בקלות יכלו לזרוק את המשימה, לעזור לשבט הבית שלהם לזכות ולהנות מהפרסים. העובדה שהם בחרו לתת את כל כולם עבור אנשים שברגע היו מצביעים להוציא אותם מהמשחק, מעידה על הגדולה של שניהם.

דודו אוואט ודנדן בולוטין, מתוך ''הישרדות'' (צילום: צילום מסך רשת 13)
דודו אוואט ודנדן בולוטין, מתוך ''הישרדות'' (צילום: צילום מסך רשת 13)

אך למרות כל מה שקרה בפרק, רגע השיא הגיע אחרי הניצחון של ליבולן במשימת הפרס. ועדת החקירה של ג'קי אזולאי יצאה לדרך. היא לא מהססת לרגע לפני שהיא תוקפת כל אחד ואחת מחברי שבטה, היא לא שוקלת אפילו לשנייה שאולי היא תרמה להפסד, היא לא מקבלת את זה שהיא חלק מקבוצה וכמו שמנצחים ביחד, אז מפסידים יחד. מבחינת ג'קי, רק ג'קי חשובה באותו הרגע. וכששודדים ממנה (לדעתה) את תמונות ילדיה, יוצא ממנה הדיקטטור שלא מוכן לקבל את זה שדברים לא מתיישרים למרותו.

לפי הפרומו של הפרק ברביעי, ג'קי לא מבזבזת זמן ומסמנת את הקורבן הבא שלה – קובי, שהודה שהביא את המיטה שכל כך עצבנה את ג'קי. הפרומו גם חושף את קו השבר הראשון בממלכת ג'קי-דודו, כאשר דודו מתעקש להשאיר את קובי. זה כמובן לא אומר כלום על המשך הדרך המשותפת של השניים, אבל זה רק מראה שלא הכל נוצץ כפי שהוא נראה על פני השטח.