חברת YES תשדר במהלך שנת 2022 43 הפקות מקור ישראליות, בהשקעה כוללת של כ-100 מיליון שקלים, כך הודיע מנכ"ל YES, רן גוראון, במסיבת עתונאים לסיכום השנה שחלפה ותכנית העבודה לשנה האזרחית החדשה.

עשרות שחקנים, יוצרים, במאים ומפיקים הגיעו לאירוע הנוצץ, שהתקיים במועדון האיסט בתל אביב. בין המשתתפים היו כוכבי העונה הרביעית של "פאודה" – ליאור רז, עידן עמדי, איציק כהן, רונה-לי שמעון, ענבר לביא ולוסי איוב ואבי יששכרוף שכתב ביחד רז את העלילה; רותם סלע, חנה לסלאו, דנה אינטרנשיונל, יעקב בוזגלו ומשפחתו, גורי אלפי, ליהיא לפיד וכדורסלני העבר מיקי ברקוביץ, גיא גודס, שמעון אמסלם ווילי סימס.

רז המצוי בעיצומם של הצילומים לעונה הרביעית של "פאודה", סיפר כי התנאים המשתנים בשל משבר הקורונה יוצרים לעיתים עיכובים. "הייתי צריך לצאת לשווייץ, אבל בגלל שהיא נסגרה, הנסיעה בוטלה". לראשונה הוקרן הפרומו לעונה הרביעית של פאודה, המצולמת בארץ ובחו"ל.

בין הסדרות הנוספות שיועלו ב-2022 יהיו: "אלף" – סדרת דרמה חדשה על פרשת בית הנשיא בתקופת משה קצב, בהשראת ספרה של אודליה כרמון; "ריקוד האש", בו רמה בורשטיין יוצרת לראשונה סדרת טלוויזיה על הקהילה החדרית, בכיכוכו של יהודה לוי; "דנה קמה" – דיוקן ריאליטי קומי על החיים האמיתיים של דנה אינטרנשיונל; "בלאדי מורי" – קומדיה רומנטית על רווקות מאוחרת בכיכובן של רותם סלע ונעמי לבוב;

"הדוגמנים" – סדרה תיעודית הצוללת לעומתם של דוגמנים גברים בישראל; "האגרוף – סדרת הגמר" – סדרה תיעודית על אירועי הדרבי התל אביבי הסוער בשנת 1992 בהשתתפות אגדות כדורסל ו"שלום" – סדרה תיעודית חדשה של ענת גורן המלווה את שלום חנוך כפי שמעולם לא נחשף".

שר התקשורת יועז הנדל, ציין כי להפקות המקור והיצירה המקומית יש חשיבות רבה בפסיפס הישראלי לדורותיו. גוראון ציין, כי מתחילת משבר הקורונה ההשקעות של YES ביצירה ישראלית הסתכמו בכ-250 מיליון שקל. "מאז פרוץ משבר הקורונה הגדלנו את כמות הפקקות המקור. אנחנו הבוסטר ליצירה המקומית".

סמנכ"לית התוכן, קרן גלייכר, ציינה,  שכ-93% מצופי YES בחרו לצפות בהפקות המקור. "הסדרות שלנו המשיכו לשבור שיאי צפייה עם להיטים כמו 'בני אור' – הסדרה הנצפית ביותר השנה ו'מלכת היופי של ירושלים' – האהובה, לצד סדרות תעודה מדוברות, כמו 'המניע' שטלטלה מדינה שלמה ו'החיים הסודיים של בני ה-5'".