אחרי הסערה בעקבות שידור חלקו הראשון של תחקיר "המקור" על ראש המוסד לשעבר יוסי כהן, יתייצב הערב (שלישי) גיא שיקר מול המצלמה בחלקו השני של התחקיר ויספר על סאגת פיטוריו מחברת "פסגות". האם ראש המוסד לשעבר התערב בפיטורים? צפו בהצצה לתחקיר "המקור" שישודר הערב בערוץ 13.

כזכור, חלקו הראשון של התחקיר ששודר בשבוע שעבר עסק בפרשת הרומן החשאי לכאורה שניהל ראש המוסד לשעבר יוסי כהן עם דיילת אל על, במהלכו טען בעלה של האישה העומדת במוקד הפרשה, גיא שיקר, כי נחשף ביחד עם רעייתו לחומרים רגישים לכאורה ולסודות מדינה על פעילות הארגון החשאי. 

"הוא סיפר הרבה סיפורים, על המוסד גם", צוטט הבעל גיא שיקר בחלקו הראשון של התחקיר. "הוא סיפר לי הרבה דברים על שהותו בלבנון. הוא אמר ששמו אותו בלבנון בתפקיד מבצעי כי הוא היה דובר השפה בניב הלבנוני ברמה כזו שאפילו לבנוני לא היה יודע. הוא סיפר גם על אנגליה ואיך גייסו אותו ועוד הרבה דברים. הוא פטפטן", הוסיף הבעל. "הוא מתחיל לספר לי על זה שהמוסד יושב על איזה רופא של מנהיג ערבי מאוד ידוע".

בתוך כך, העיתונאי רביב דרוקר ("המקור") שוחח הערב (שלישי) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתייחס לתחקיר. "הפרק עוסק גם ביחסיו של יוסי כהן עם פאקר, הוא משדר תמונות דיי מדהימות בשימוש שעשה כהן בדירה של פאקר, שהוא לא היה למטרות מדיניות כמו שהוא טען, ואת תכתובת המיילים בינו לבין פאקר שהוא טייקון אוסטרלי לא יציב בלשון המעטה, עד כדי כך שזה הביא לחשש של כהן ולנתניהו 'אולי סיפרנו לו משהו והוא יספר את זה הלאה'', סיפר. 

לדבריו, "החלק השני של התחקיר עוסק במקום עבודתו של גיא שיקר, אותו בעל, בפסגות ואנחנו נראה כמה עובדות שאי אפשר אחריהן לחשוב שהפיטורים האלו היינו ענייניים. אין לנו אקדח מעשן שיוסי כהן היה מעורב אבל יש לנו שורה של ראיות שהוא ידע מזה. גיסתו שהייתה בפסגות ידעה מהרומן, האישה הכי קרובה לכהן דורשת לפתע את פיטוריו של שיקר מהבוסים שלו ואומרת שהוא עשה משהו הזוי ולא מפרטת. ועוד ראיות שמעלות סימן שאלה גדול האם שיקר לא שילם רק בזוגיות שלו אלא גם במקום העבודה שלו".

על הטענות כי שיקר קיבלת כסף ממערכת התוכנית על מנת להתראיין, השיב דרוקר: "זה שקר גס. לא שילמנו, בבית המשפט הם טענו טענה כזו ואז כשאמרנו שלא שילמנו ולא התבקשנו הם קמו ואמרו 'לא אתם, צד שלישי שילם לו'. שיקר מכחיש בכל תוקף שמישהו שילם לו או הציע לו משהו על העניין הזה. בכל סיפור כזה יש הרבה תאוריות קונספירציה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm