בעקבות הגילוי המסעיר של השחקן יהודה נהרי, ותגובתו של עזר המכחישה את האירועים, נרשמה בסופ"ש האחרון שתיקה רועמת מצידו של המנחה המצליח אסי עזר והבוקר נשברה השתיקה בתותחים כבדים, רונן משה, יועץ התקשרות של אסי עזר ושל זכיינית קשת, שיגר לגופי התקשורת בדיקת פוליגרף שערך אסי עזר אמש, במהלכה נשאל על ההטרדה המינית בה הואשם לכאורה . עזר כידוע, יצא דובר אמת על פי תוצאות הבדיקה.

במקביל לתוצאות הבדיקה החיוביות, התייחס עזר לראשונה לפרשה ברשתות כשפרסם פוסט מכבד ומדויק שנוסח בקפידה על ידי מיטב המוחות והציג רגישות גדולה לנושא כה מורכב וכואב הטרדות מיניות, כשהמסר המשתמע מתוכנו ברור, אסי עזר חף מפשע והאמת הולכת לפניו, מצדדיו ומאחוריו.

הוא בעצם הקורבן פה בסיפור לאחר שהואשם לשווא באירועים שלא התרחשו. עד כה יש שיגידו כי מדובר במהלך אסטרטגי מבריק, גם אני נפלתי לרגע במילים המלטפות והרגישות שנכתבו על ידי עזר, או על ידי מי מטעמו, אבל בואו נאיר לכם את המציאות מזווית אחרת.

הפרשה של אסי עזר שהפכה לנושא שעל סדר היום בימים האחרונים, זכתה גם למעט רסיסים של תזכורות בתחילת השבוע ביום ראשון האחרון עם כל מיני פוסטים של תמיכה מקולגות בתעשייה, אבל הבוקר, היא כבר עברה לחדשות של אתמול, כשאירועים חדשים פקדו את כותרות היום.

אסי עזר (צילום: רפי דלויה)
אסי עזר (צילום: רפי דלויה)

פרסום תוצאות הפוליגרף העלו מחדש את הסיפור שהיה גווע בעצמו אילולא המהלך המדובר, ובאופן משונה אף הביאו להעצמתו דווקא מצידו של אסי באופן תמוה. תוצאות הבדיקה הביאו איתם תגובות נגד שגרסו כי השאלות שעזר נשאל בבדיקה היו מכובסות ומתוכננות בצורה מניפולטיבית כך שיציגו מצג שווא בהם יצא דובר אמת.

אם לא די בכך, יצא השחקן יהודה נהרי שנבדק בעצמו בפוליגרף ויצא דובר אמת, בפוסט קריאת תיגר, לאסי עזר, המבקש ממנו לערוך בדיקת פוליגרף משותפת במכון שמסוכם על הצדדים ועם שאלות שניסוחן יקבע על ידיו.

עוד מהלך גאוני של שחקן יחיד שנלחם כנגד כל הסיכויים לא רק באיש מצליח ומקושר כמו אסי עזר, אלא בענקית התקשורת, זכיינית קשת. והרי ברור לכולנו שאסי עזר לא ישמע להנחיותיו של נהרי, ולא ישתתף במה שהפך למשפט ראווה ציבורי. ולא כי הוא חושש מהאמת שלו, כי כך גם ימליץ לו יועצו גם אם הינו דובר אמת מוחלטת. והרי יש לנו שני דובר אמת, מישהו מהשניים משקר, אם תרצו או לא.  

מדובר במשבר שניהולו על פניו אמור להיות מאד פשוט. נכון לרגעים אלה, יש מתלונן יחיד, וגם ההטרדה לכאורה כואבת ככל שתהיה, היא על תקן הגבול האפור לאור התיישנותה, כי האירוע התרחש לפני כעשור. אז כאמור, הייתה שפה אחרת מהיום בעידן המי טו. הגבולות לא היו ברורים והקווים נחצו בדרך קבע.

אסי עזר נמצא כרגע בסכנה, כי הוא הפך את הדיון למתגרה יותר נגד המתלונן היחיד, וכעת יש סיכוי שיגיעו מתלוננים נוספים, גם כאלה שהסיפור שלהם לאו בהכרח עוסק בהטרדה. כך שייתכן והפוליגרף היה מהלך שהתברר כטעות. מה שבטוח הוא זוכה לתמיכה גדולה מטעם זכיינית קשת ולגיבוי מלא, גם מבלי שהודעה ברורה יצאה לתקשורת. את זה מבינים בבחירת יועץ התקשורת רונן משה, שהוא יועצו של טייקון הגז יצחק תשובה, שהוא גם מבעלי זכיינית קשת.

אבל בעיקר מסקרן לדעת, לאן נעלמה רותם סלע החצי השני של עזר? האם נמנעה מלתמוך בחברה הטוב ביותר עת צרה, בגלל הוראות מפורשות שקיבלה מקברניטי קשת, או אולי מחברות הענק להם היא משמשת פרזנטורית? כי תמיכה מהסוג הזה עשויה לפגוע במעמדה היציב ובמיתוג החברה. האם היא תבחר להגיב במהלך השבוע ותעיר מחדש שוב את פרשה? לו הייתי יועצו של עזר, הייתי כרגע נמנעת מכל תגובה או דיון בנושא, לא בתמיכה,  גם לא בהצגת ראיות במידה והיו, בשתיקה מוחלטת.