הפקקים אמנם פחתו, השמיים היו בהירים למדי, אבל השבוע שעבר עלינו עדיין היה מעייף. בין אם נכנסתם, כמו רובנו, לבידוד, ובין אם הייתם היחידים שנסעתם לעבודה וחזרה, זה בדיוק הזמן לעשות פאוז על השגרה המתישה, ופליי על הנטפליקס האהוב והנאמן. אז הנה ארבע סדרות פופולריות שאהבתי ואחת שקצת פחות - תספרו עד שלוש, סוף השבוע שלכם נפתח עכשיו.

אזהרת מסע - The Girl from Oslo 

עבר זמן, אם בכלל, מאז שזכיתי לכתוב את המילים שיתוף פעולה ישראלי עם נטפליקס. לפחות מאז 'פגע וברח' שצולם בתקופת הקורונה. ואם אתם חובבי נטפליקס כמוני, ודאי שמתם לב שלמרות שהסדרה עלתה לשירות הסטרימינג רק בחודש האחרון, היא כבר הרביעית הכי נצפית בעולם והשנייה בישראל.

אחרי פרץ הפטריוטיות, אפשר להתחיל. נדב (דניאל ליטמן), פוגש את פיה, תיירת נורווגית, ולאחר היכרות קצרה הוא מזמין אותה לחופשה קצרה בסיני לצד אחותו. בדיוק כמו בתרחיש הכי גרוע שאפשר לחשוב עליו, הם נחטפים בידי דאעש, ועל מנת להשיבם - דורשים החוטפים לשחרר מחבלים הכלואים בישראל ובנורווגיה. אם תרצו, התחלה של משבר דיפלומטי. 

איך השיחות ערב הסכמי אוסלו לפני שנים, שכללו את אריק (עמוס תמם), השר לענייני מודיעין, אלכס הנורווגית וליילה הפלסטינית, הולכות לשחק תפקיד חשוב בהחזרת החטופים? האם סיפור האהבה האסור המסתתר שם יסכן את כל המעורבים בפרשה?

קאסט ישראלי רחב, ארבע שפות ועלילה מותחת ביותר, מכווצים כולם בעשרה פרקים מעולים ומורטי עצבים. ואם זה נראה לכם מטורף מדי, תיזכרו לרגע מה עברנו בשנתיים האחרונות, ותתרווחו על הספה. אל דאגה, אתם הולכים לסיים גם את הסדרה הזו מהר מדי. 

אזהרת מסע (צילום: מתוך נטפליקס)
אזהרת מסע (צילום: מתוך נטפליקס)

תישאר קרוב - Stay Close

מכירים את זה שמגיע הערב, ואתם תוהים האם אתם באמת מכירים את האנשים הקרובים אליכם? שמתגנב איזה חשש  שפתאום, כמו בסרט, תגלו שהספר שלכם נשלח לרגל אחריכם? ברוב המקרים לכולנו יש סודות קטנים, אבל לא מדובר במשהו קריטי מדי. במקרה של מייגן פירס, שבנתה משפחה לתפארת, השלדים שקברה בארון הם הרבה יותר גדולים, והארון הזה הולך להתפרק מרוב עומס. 

במותחן 'תישאר קרוב' המבוסס על ספרו של הרלן קובן, מחליטים מייגן ובעלה דייב להתחתן, אחרי שהם כבר הורים לשלושה. אך רגע קטן לפני החתונה, מבחינה פירס בדמות מעברה הרחוק, זה שהתאמצה כל כך להסתיר. האישה, המסמלת את מה שנשאר מתחת לשטיח, פותחת תיבת פנדורה שיהיה קשה לסגור. ומה באשר למי שינסה להשיב את הגלגל לאחור? ובכן, הוא ישלם על כך מחיר כבד. 

לסיכום, הרלן קובן עשה זאת שוב, ועל הדרך הגשים חלום של קוראים רבים - לראות את עמודי הספר מול עיניהם. הסדרה שואבת בהחלט, אבל לגמרי יש לה על מה.

תישאר קרוב (צילום: מתוך נטפליקס)
תישאר קרוב (צילום: מתוך נטפליקס)

המורדים: הדור הבא - Rebelde

נפתח בווידוי. הייתי קטנה כשיצאה לראשונה 'המורדים' הארגטינאית ב-2002, והיא הייתה כה חתרנית יחסית לאותה תקופה, עד כדי כך שנאלצתי לצפות בה בסתר. לא אשכח את הלם התרבות שאחז בי באותם רגעים, וההבנה של איזה עולם נגלה בפניי. כשצפיתי עכשיו ב'המורדים: הדור הבא' בגרסתה המקסיקנית והחצופה אפילו יותר, הבנתי שעוד לא ראיתי כלום.

בדיוק כמו בעלילה שלפני שני עשורים, גם כאן תלמידי תיכון 'אליט וואי סקול' פותחים סמסטר חדש, והולכים על כל הקופה בכל הנוגע למרד הנעורים שלהם. ולמען הסדר הטוב, לא אפרט. תראו שם הרבה דברים שאולי ייראו לכם מיושנים, כמו פערי מעמדות, לחץ חברתי, וסיפורי אהבה מתקתקים. אך למען האמת, הנוסטלגיה גוברת על כל זה, ובגדול. אז צפיתי עד הסוף, נהניתי, והפעם גם עשיתי זאת בגאון. 

המורדים: הדור הבא (צילום: מתוך נטפליקס)
המורדים: הדור הבא (צילום: מתוך נטפליקס)

גיהינום לרווקים: Single's Inferno

ונחתום עם משהו קליל ונחמד כמו צ'יפס עם מיונז פיקנטי - הגרסה הקוריאנית ל'חם, לוהט, רותח' שריתקה את כולנו למסכים. ובתוכנית האומנותית, מספר רווקים ורווקות המחפשים את שאהבה נפשם על אי בודד. מה בכל זאת הקאצ' המגניב בכל הסיפור? כל אחד מהמשתתפים יוכל להיחלץ מהאי המפנק רק אם ישנה את הסטטוס, או במילים אחרות, ייכנס לזוגיות ויסיים את מערכת היחסים היציבה עם הטינדר.

אלו שאכן יצליחו לשכנע את עצמם שהם מצאו את האחד או האחת שלהם, יסיימו את הטירונות הקצרה באי ויעברו מיד ללילה רומנטי בגן העדן הטלוויזיוני, שם יוכלו לחשוף לראשונה את גילם ומשלח ידם. ואם עליי לסכם, אומר שהמשתתפים חמודים למדי, השפה מעניינת כרגיל, והריאליטי - ריאליטי במלוא מובן המילה. שילוב נפלא.

גיהינום לרווקים (צילום: מתוך נטפליקס)
גיהינום לרווקים (צילום: מתוך נטפליקס)

קוברה קאי - Cobra Kai 

לאחר הסדרות המומלצות, הגענו לחלק שבו אני בוחרת סדרה פופולרית מאוד בנטפליקס ומספרת למה הרגשתי שפחות. אז קוברה קאי, סדרת הספין אוף לסרטי 'קראטה קיד' משנות ה-80 וה-90, שהעונה הראשונה שלה עלתה אי שם ב-2018. ממש יום לפני שעברנו ל-2022 הגיחה אל אוויר העולם העונה הרביעית, ומסתבר שהיא לא נטשה את הקסם שמושך אליה את הצופים הרבים. 

ומה בתפריט? 34 שנים אחרי עלילת הסרט הראשון, מחליט ג'וני לורנס לפתוח שוב דוג'ו האימונים 'קוברה קאי', וכך הוא נזכר ביריבותו המרה עם דניאל לרוסו, שמאז נטש את חלוק האימונים הלבן והפך להיות הבעלים של סוכנות רכב.

בגלל שכל הדמויות התבגרו בכמה שנים, גם הילדים של חלקן מתחילים להתערבב בסיפור, ומסבכים אפילו יותר את הסיפור הספורטיבי המורכב. כל הקונפליקטים האלה מלמדים הרבה על הארס בשמירת טינה והמאמצים לשחזר הצלחה מלפני שלושה עשורים, אבל הכל ארוז במעטפת מיושנת מדי לטעמי. כמובן שרציתי בהצלחתן של הנפשות הפועלות, אבל הרגיש לי שחזרתי שוב לימי קראטה קיד, ולא בקטע טוב. תולה את החלוק ויוצאת מהזירה, ועל הדרך גם מעמוד התוכנית. הלאה.

קוברה קאי (צילום: מתוך נטפליקס)
קוברה קאי (צילום: מתוך נטפליקס)