הריאליטי של השלטון: מכתב הפונה לייעוץ המשפטי לממשלה ולכנסת מבקש להבין מדוע והאם בכלל אישרו את השתתפותם של חבר הכנסת דוד אמסלם (הליכוד) ושל שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון (תקווה חדשה) בעונה החדשה של תוכנית הבישול הפופלרית של קשת 12, מאסטר שף VIP.

בעקבות הבקשה, יועמ"שית הכנסת, עורכת הדין שגית אפיק, קבעה כי יש הבדל בין השתתפות חד - פעמית בתכנית לבין השתתפוות ארוכת טווח. בנוסף, נאסר על נבחרי ציבור לקדם ולשווק תכנים מסחריים, ועל כך טוענת היועמ"שית כי עד כה לא נעשה קידום שכזה. 

על פי המכתב, וכן על פי קדימונים (פרומו) שהתפרסמו בערוץ 12 וכן ברשתות החברתיות, השניים משתתפים בתוכנית, וזו, לטענת עמותת "הצלחה" ששלחה את המכתב לעו"ד גיל לימון ועו"ד שגית אפיק, בניגוד להנחיות האתיות ובניגוד לעמדת הייעוץ המשפטי לגבי השתתפות של אישי ציבור בתוכניות ריאליטי.

"נבקשכם להודיע אילו צעדים בכוונתכם לנקוט כדי למנוע את שידור התכנית בהשתתפות השרה וחבר הכנסת", נכתב במכתב ששיגר עו"ד אלעד מן בשם העמותה, בפנייתו אל הייעוץ המשפטי של רשויות השלטון. 

מאסטר שף (צילום: יח''צ)
מאסטר שף (צילום: יח''צ)

מטעמה של יפעת שאשא-ביטון באמצעות דוברות משרד החינוך נמסר: "הצילומים לפרק המיוחד בתכנית 'מאסטר שף' בקשת, בו משתתפת ד"ר יפעת שאשא ביטון התקיימו בתקופת מערכת הבחירות האחרונה לפני כשנה וחודש ולא בעת שכיהנה בתפקיד יו"ר ועדת הקורונה או שרת החינוך - ובאישור היועצת המשפטית של ועדת האתיקה של הכנסת דאז".