לאחר שעשות סדרות טלוויזיה ישראליות נמכרו בשנים האחרונות לשידור או להפקה מחדש בחו"ל, נראה כי העולם מתחיל להכיר ביוצרים הישראלים ומשקיע בתסריטאים בתחילת דרכים. רשת נטפילקס וחממת "סם שפיגל" הודיעו היום (שני) על שיתוף פעולה ליצירת חממה לסדרות, זוהי הפעם הראשונה בה נטפליקס תומכת בפרויקטים של יוצרים ישראלים בתחילת דרכם. במסגרת התמיכה, נטפליקס תעניק לפרויקט מצטיין פרס לפיתוח סדרה שיאפשר לזוכה לקדם את התסריט. 

בנוסף, כחלק מ-Grow Creative, תוכנית הדגל העולמית של נטפליקס להכשרה ולפיתוח, המפיקה והתסריטאית האמריקאית ג'יל קונדון  (מכותבי הסדרה המיתולוגית האהובה "חברים") תתארח בחממה, ותעניק ליווי אמנותי למשתתפים. תמיכת נטפליקס כוללת גם את דמי ההשתתפות עבור כל משתתפי חממת סם שפיגל לסדרות.

חממת "סם שפיגל" לסדרות, על פי ההודעה שיצאה היום "פתוחה לתסריטאים ולמפיקים בעלי חזון אמנותי פורץ דרך מכל בתי הספר לקולנוע בישראל. החממה שואפת לתמוך במגוון של קולות ומעודדת הגשת מועמדות של  פרויקטים הדוברים בשפות מקומיות כגון, ערבית, אמהרית, רוסית, יידיש ועברית".

"חממת סם שפיגל לסדרות, מיזם חדש מבית היוצר של בית הספר יוצאת לדרך ב-7 בפברואר 2022, בתמיכת נטפליקס ו- VIS Social Impact- החטיבה לפיתוח תוכן ערכי של ViacomCBS", נכתב עוד בהודעה. "לאחר עשור בזירת הפיתוח של סרטי קולנוע, חממת הסדרות של ביה"ס סם שפיגל, נכנסת לעולם המתפתח של סדרות טלוויזיה. החממה תהווה מקפצה משמעותית לשוק הבינלאומי עבור יוצרות ויוצרים ישראליים, באמצעות מפגשים וליווי מקצועי של בכירי התעשייה מהארץ והעולם, ביניהם, היועץ האמנותי לחממה חגי לוי (תמונות מחיי נישואין, בטיפול, הנערים). דפנה לוין (אופוריה, חמישים, בטיפול) ונח סטולמן (הנערים, מישהו לרוץ איתו)".