"מאוד חשוב לי לשמוע ביקורת על אוכל", אמרה לאה שנירר בסוף פרק הספיישל השני של "מאסטר שף VIP" ששודר אמש. בקשתה של המעושרת נותרה ללא מענה, אפילו קורט של ביקורת לא נשמע בשידור של "קשת 12". מילות השיפוט היו כל כך מהוססות, שהיה נדמה שאייל שני, מיכל אנסקי, חיים כהן וישראל אהרוני נזהרים לא לקבל מהמתמודדים תביעת דיבה אם יגידו שהם לא מבשלים טוב מספיק.

"כל כך טעים", "זה ביס נהדר", "שמת מכל טוב הארץ", "חגיגה בפה", "אתה אמן, רואים את זה בדרך שאתה מבשל, ולא רק בדרך שאתה שר" - הן רק חלק מהפרלינים ששפכו השופטים על מנות שבעונה רגילה כנראה לא היו עוברות את שלב האודישנים. כמות הסופרלטיבים שעפו באוויר מלא העשן (בכל זאת, עינב בובליל הצליחה לשרוף קוסקוס) בספיישל אחד הייתה יכולה להשביע עונה שלמה. 

האם מתוך תשע עונות רגילות, עונת VIP ושני ספיישלי VIP, אלפי מנות אכל מטובי הבשלנים בארץ, מילותיו של אייל שני: "כשאני אוכל את הקציצה הזאת, אני יכול להגיד בטבעיות שזה הדבר הכי טעים לי שאני יכול לאכול בעולם"  - הכי התאימו דווקה לקציצות הדג של ח"כ דודי אמסלם? 

אייל שני, מיכל אנסקי - מאסטר שף VIP (צילום: צילום מסך קשת)
אייל שני, מיכל אנסקי - מאסטר שף VIP (צילום: צילום מסך קשת)

בתום מה שהיה ודאי דיון ארוך ומלא אמוציות שהתרחש מאחורי הקלעים, המתמודד הכי שנוי במחלוקת, וזה שהשתתפותו בתוכנית עוררה הכי הרבה סערות, ח"כ אמסלם, ממש במקרה, גם נבחר למנצח הספיישל. נראה ששופטי התוכנית צפו בשבוע שעבר בראיון עם אתי כרייף והחליטו להתאים את אמות המידה שלהם לטרנד הכי חם של פברואר 2022. 

אם רק לא היינו שופטים את הספיישל ששודר אמש בכלים של תוכנית אוכל, אלא של משדר תעמולה - אפשר להגיד שהיה מדובר בשידור מעולה. דוד אמסלם הצליח להגניב סיפור על עשייתו הקשה בכנסת והמחיר שמשלמת משפחתו על עבודתו למען עם ישראל, אלכס חזנוב הצליח לספר עד כמה בישול טבעוני יכול להיות מהמם ובריא אפילו לספורטאים, ואקי אבני הצליח להגן על המטבח הטורקי נטול התיבול.

אחרי שידור הפרק הראשון בספיישל ה-VIP סערו הרוחות ברשת בעקבות הטענות נגד השתתפותם של חבר הכנסת דוד אמסלם ושל שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון בעונה החדשה של הריאליטי. רבים טענו כי נבחרי ציבור לא צריכים לבזבז את זמנם על השתתפות בתוכניות ריאליטי תוך קידום עצמי. אך בעיניי, השאלה המעניינת יותר היא למה הסכימו שופטי התוכנית לחשוף בפני כל עם ישראל את אמות השיפוט הלוקות בחסר שלהם. איך אני אמור להאמין בפעם הבאה להתמוגגות של חיים כהן מול מתמודד שעבד קשה עונה שלמה, אם על לחם הפרנה השרוף של אברהם טל הוא אומר "זה נפלא". מנבחרי הציבור שלנו כבר למדנו לא לצפות להרבה, כעת איבדנו את האמון גם בשופטי הריאליטי.