לייה גיל הודחה אמש מהישרדות, ועם כל החיבה שלי לאלה החמודה, המצחיקה והרגשנית, הצטערתי שהיא לא היתה נאמנה ללייה עד הסוף, ולא ויתרה לה בדו קרב. אודליה שכמעט ערכה טקס וודו בשביל להטיל על לייה כישוף או קללה, עוד לפני שדיברה עם האלוהים הפרטי שלה שיגרום לסילוקה של לייה מהמשחק, נהנתה מהנקמה המתוקה, אחרי שלייה לא איפשרה לה לראות את ילדיה בסרטון. ואני שואלת את אודליה: אם ניפחת את כל הסיטואציה הזאת למימדים של טרגדיה, למה מלכתחילה באת להישרדות? מה עוד שאוטוטו המשחק מסתיים ותראי את ילדייך בביתם שמחים ומאושרים.

לייה היתה המועמדת שלי לניצחון. "אמזונה אמיתית" אמר עליה דן דן וצדק. לא רק חזקה, אלא גם חכמה. לא יכולתי שלא להסכים איתה כאשר תיארה בדיוק את הסיבה מדוע רוב השורדים הצביעו במבחן החברתי נגד שירה, בכל פרמטר אפשרי. והסיבה על פי לייה: כי שירה עדינה ותרבותית ואף אחד לא ייפול לפה שלה בצורה מלוכלכת (אולי רמז להתנהגותית קלוקלת ומלוכלכת של כמה פיגורות אחרות במשחק), ולכן שירה היא טרף קל.

לייה דייקה בול! ראיתי אז את שירה מתכווצת לתוך עצמה, על אף שמנטלית, שכלית ואינטלקטואלית היא עולה על כולם, והתביישתי בשביל עורכי התוכנית שמלמדים את הילדים שלנו עוד פרק בחרם חברתי, ואיך בוחרים בשעיר לעזאזל על מנת לשפוך עליו אקונומיקה. הגזמתי? אולי. אבל אל תספרו לי שהרגשתם בנוח באותו מעמד. אוסיף ואומר, שאם הישרדות הייתה מבחן שבו השחקן הכי אינטליגנטי צריך לנצח, היתה שירה קוטפת את הכתר.

בפרק של אתמול בהישרדות, דובר במועצת השבט על אריות ולביאות. מה שאני ראיתי לנגד עיניי זה לא אריות ולא לביאות אלא לול תרנגולות פחדניות שמתרוצצות לכל הכיוונים ומברברות את עצמן לדעת. וואי וואי, כמה חפירות. במקום הישרדות אמיתית בתנאי שטח קשים, אוכלים לנו את הראש עם סיעור מוחות על דברים שלא רק שהם לא ברומו של עולם, אלא שטויות במיץ עגבניות שמזמן הפך לרסק דליל, דלוח וחסר טעם. למי כבר אכפת היום מי אמר למי, למה ואיך, ואת מי מעניין כל הפקה פקה המתיש הזה, אך ורק על מנת למלא עוד משבצת של שידור.

גם הבטיחו לנו שתי הדחות כואבות וקיבלנו רק אחת, אז גם אתם בהפקה הצטרפתם לחבורת השקרנים שמקיפים אותנו היום מכול עבר ומכול צד של המפה?

אתמול, יותר מכול פרק אחר, הוכח שבעונה זו, "הישרדות" זה משחק בקקה. כולם משקרים לכולם, כולם צבועים בני צבועים, והכוונה לא לצבועים של זהר שבאו ללקט שאריות, אלא צבועים במובן של אחד בפה ואחד בלב. ג'קי מדברת על ברית נשים חזקה ולביאות, אבל שכחה שרגע לפני המועצה היא אמרה לזהר שאודליה ואלה לא יעשו צעד אחד בלעדיה ושהן מפחדות מהצל של עצמן. אז הן כבר לא לביאות חזקות?

היא גם מכריזה בבומבסטיות ש"הישרדות" זה אשכרה החיים האמיתיים, כי בחיים הנשים תמיד יותר מקופחות מהגברים ולכן בעונה זו צריכות הנשים לנצח ותהיה פה אמירה חדה שנשים הן לא לוזריות.

נו באמת ג'קי. כאילו שבאת להישרדות עם אג'נדה שאומרת נשים לשלטון. באת כי רצית שאישה אחת תנצח - את. נקודה, סוף. אז אל תבלבלי את המוח ותמכרי לנו הצהרות שנשמעות יפה, אך מאחוריהן שי מטרה אחת בלבד: לנצח בכל מחיר, גם במחיר הצהרות שנראות ונשמעות כוזבות.

על פי ג'קי, הישרדות היא משחק החיים האמיתיים, אולם כשנוח ונכון לה, כאשר האש תופנה אליה בגלל מהלך כזה או אחר שעשתה, היא תגיד "מה קרה? זה בסך הכל משחק, לא החיים האמיתיים".

הזכרתי מקודם שאתמול לא ראיתי לפניי אריות ולביאות, אלא לול תרנגולות. ומה עם תרנגולים? אז חיפשתי בגוגל ומצאתי כתבה מעניינת על "קריאת התרנגול". הידעתם שהתרנגול קורא כל יום עם עלות השחר, על מנת להכריז מחדש על שליטה מוחלטת בטריטוריה או בנחלה שלו, כדי שאף פולש פוטנציאלי לא יעז לחדור אליה? מסתבר גם שהתרנגול יודע לקרקר כמו תרנגולת, על מנת להזהיר אפרוחים מסכנה. מזכיר לכם מישהו? או מישהי? אולי ג'קי, על אף שהיא אמורה להשתייך לתרנגולות בחבורה?

יחד עם זאת, אם כולם נרתעים מקריאת התרנגול וקדים בפניו קידה עמוקה, אז כנראה שיש דברים בגו ומדובר בכל זאת בתרנגול כריזמטי וחזק, ועל כן הגמר שלו מובטח. על אף שלא בטוח שהניצחון בידו. המושבעים יקבעו.