"מאסטר שף VIP", קשת 12 -

בין ערוצי הטלוויזיה המסחריים לפוליטיקאים כמו דוד אמסלם יש קשר בלתי קדוש: הוא יצעק מנדלבלוף מנדלבלוף, והם ייתנו לו מיקרופון פתוח לצעוק

ברשתות הטלוויזיה הבריטיות המשדרות משחקי כדורגל, נהוג להסיט את המצלמה או לעבור לשידור ממצלמה אחרת כאשר מתפרץ צופה למגרש. איננו מעוניינים לעודד תופעות כאלה, אומרים הבריטים, ובוודאי לא להעניק לצופה המתפרע את הכבוד שיש לפחות בסביבתו למופיע בטלוויזיה. כאן בלבנט ירשנו דברים רבים מהבריטים. את הפניית המצלמה מהמתפרע לא למדנו. אם כבר, אצלנו מניחים את המצלמה לשניות ארוכות היישר על האיש, כדי שנוכל כולנו להתבשם ולהריע לתפארת מדינת ישראל.

כמו למשל ב"מאסטר שף VIP" ששבה השבוע למסך, ובין המשתתפים בה ח"כ דוד (דודי) אמסלם. יש קשר לגמרי בלתי קדוש בין אמסלם לערוצי הטלוויזיה השונים. בלי להתייחס כלל לדעותיו הפוליטיות והמדיניות, שאינן רלוונטיות כלל לעניין זה, אמסלם שובר כל קוד של נימוס והתנהגות כשהוא מצווח את המנדלבלוף מנדלבלוף, צפונבונים ונקים ועדת חקירה שלו, ומצלמות הטלוויזיה, במקום לומר שאינן מעוניינות לעודד תופעות כאלו ולהטות את מבטן לכיוון אחר, מניחות את הצרחן ישר במרכז הפריים, פותחות לו מיקרופון ומאפשרות לו להשמיע בקולי קולות ובטחנת רוח של ידיים את משנתו הגסה.

והעסקה הרי ברורה. אמסלם צועק מנדלבלוף ובעין אחת קורץ לבייס שלו, אולי כדי שאם וכאשר ישתנה השלטון יוכל לתבוע לעצמו תפקיד, אולי בכיר יותר - הוא הרי כבר אמר שאינו חושב שהוא נופל מכל מועמד אחר לתפקיד ראש הממשלה.

לערוצים המסחריים הנדרשים למלא שעות משדרי חדשות אינסופיות, אמסלם הוא ברכה. המהדורה משעממת? צריך לשפוך עליה קצת בנזין? נזמין את אמסלם, הוא כבר יצעק מנדלבלוף מנדלבלוף, צפונבונים וועדת חקירה, והנה יש לנו מהדורה. נכון שיכולנו להתאמץ מעט יותר ולהביא עיתונות של ממש לשידור, אבל למי יש כוח. למה להתאמץ. נעלה את אמסלם לשידור מהכנסת שיצעק את המנדלבלוף מנדלבלוף שלו שלא צעק כבר מאז אתמול, ומולו נעלה חבר כנסת מיש עתיד שיאמר שזאת בושה וכלימה, ובמהדורת הפריים טיים יונית תכריז בהטיית ראש ובהבעה חמורה על “עימות חריף בין דודי אמסלם לבין חבר כנסת מהקואליציה", והנה הבאנו חדשות לעם ישראל. אז מה אם לא הבאנו חדשות. אז מה אם התעצלנו ולא עשינו את עבודתנו. אז מה אם תרמנו חלק נכבד לזוהמה בשיח הציבורי בישראל. אז מה אם בדרך חזרה הביתה חותך נהג בפראות את עורך המהדורה וצורח עליו: איך ‘תה נוהג, יא צפונבון מניאק.

אם תשאלו את פרנסי הערוצים, הם בטח מאושרים מהשיטה הדו־צדדית שפיתחו לעצמם. הם בטח אומרים, למה לחפש פעמיים בשבוע גיבור חדש, אם אפשר לייצר בזול אחד משלנו. בואו ניקח אמסלם כזה, נלטף אותו, נבנה אותו, נפתח לו מיקרופון בכל פעם שירצה לפתוח פה ג'ורה, ועכשיו נכניס אותו בחיבוקים מתוקים אל מרכז הצפונבוניות ב"מאסטר שף", וכל העולם יתמוגג מזה שאילפנו את הפרא. איזה ממזרים אנחנו. גאונים או לא גאונים?

ומתיישב עם ישראל על הכורסה ומריע לגאונים. 20% רייטינג היו ל"מאסטר שף VIP" בערב השידורים הראשון. לא ראיתי “מאסטר שף VIP". אני לא טהרן. אני זהיר. פשוט יש דברים שלא יורדים בכביסה.
• לראות או לוותר: זיהום אוויר. לא לראות.