"נוכל הטינדר", נטפליקס

לפי התחקיר, שמעון חיות פגש אותן בטינדר, הטיס אותן במטוס פרטי לאתרי בילוי ברחבי העולם, ואחר כך סיפר להן שאויביו רודפים אותו וחלב מהן כסף לכאורה

ברחובות תל אביב מסתובבת (או נוסעת במכונית פרארי) אישה צעירה, יפה ואמיצה בשם קטיה קונלין. קטיה, כך על פי מדור סלבס באתר וואלה!, היא דוגמנית בשנות ה־20 המוקדמות לחייה, שבאמתחתה כבר הופעות על שערי מגזינים נחשבים ברחבי העולם, ובכלל בעלת קריירה משגשגת. אלא שעתה קטיה זוכה לכותרת לא בגלל ענייני אופנה אלא דווקא בגלל בן זוגה בחודשים האחרונים, הידוע בשמות שמעון חיות, סיימון לבייב, דוד שרון וייתכן שעוד שמות אחרים שאינם ידועים, הוא גם ידוע בכינוי שהודבק לו “נוכל הטינדר".

סרט הדוקו “נוכל הטינדר" עלה בנטפליקס בסוף השבוע שעבר ומתאר דרך סיפורן של מספר נשים את מעלליו של חיות־לבייב־שרון. סיפוריהן של הנשים, אגב, זהים בהבדלים מינוריים: הן רווקות, סביב שנות ה־30 לחייהן, שחיפשו בן זוג באפליקציית ההיכרויות טינדר. על פי הדוקו, כשנוצרה התאמה עם לבייב - שתיאר עצמו כבנו של המיליארדר לב לבייב - נהג הבחור הישראלי המקסים לעטוף את חברתו החדשה בים חלומי של פינוקים ומתנות. הוא שלח מטוס פרטי לאסוף אותה לארוחת ערב במדינה שבה שהה באותו ערב. הם נשארו ללון במלונות מפוארים, נסעו למקומות בילוי מסחררים ברחבי העולם, ומהר מאוד הכריז עליה כעל אהבת חייו, על רצונו להינשא לה ולהביא לעולם ילדים עמה.

רק שכעבור זמן קצר, לפי התחקיר, היה משתנה הטון. טלפון נואש מחיות היה מגיע אל החברה, המספר על “אויביו" הרודפים אותו, ובשל כך נאלץ לבטל את כרטיסי האשראי שלו כדי שלא ישמשו למעקב אחריו, והאם אהובתו, אם ילדיו לעתיד, יכולה לארגן לו כמה עשרות אלפי דולרים לכמה ימים.

והן היו מארגנות. זו מריקון חסכונותיה, האחרת לקחה הלוואה מהבנק. כמה ימים חלפו והכסף לא הוחזר כמובטח. החשדות החלו עולים, חיות כבר לא דיבר ברכות ובאהבה בטלפון. שתיים מ"נשותיו" נפגשו, והעניין החל להתברר: מאחת לקח לכאורה הלוואה כדי לממן את המטוס הפרטי שבו הטיס את השנייה לאתר תיירות אקזוטי ברחבי העולם, וממנה לקח הלוואה לממן את המלתחה המפוארת שלו, ובקיצור פונזי החיים הטובים של שמעון חיות.

עוד התברר שחיות ישב בכלא בפינלנד כשנתיים בעוון הונאה. ברז הכסף שלו שנסגר עתה אילץ אותו לחזור לישראל, וכאן נעצר ונידון ל-15 חודשי מאסר בעוון גניבת פנקס המחאות ישן. חלפו חמישה חודשים בלבד ובברכתה של מערכת המשפט הישראלית החביבה שוב חיות היה בחוץ. היום הוא מסתובב ברחובות תל אביב בפרארי, לצדו קטיה קונלין היפה. קורבנותיו ממשיכות וימשיכו כנראה לשלם את החובות שנותרו להן בעקבות הקשר עם חיות.

מקומם לראות בסוף “נוכל הטינדר" את חיות שופע חיוכים, לבוש בבגדי מעצבים, נוסע בפרארי שלו. האשימו את הנשים שנפלו בפח שטמן להן וכינו אותן “גולד דיגריות". לא הייתן צריכות לרוץ אחר התדמית הנוצצת של ביזנסמן ונער שעשועים בינלאומי שהציג בפניכן, טענו נגדן. גם הטענה הזו מקוממת, וניתן בקלות להפוך אותה. הנשים המופיעות בסרט מלאות בכאב אותנטי, גם על אובדן האהבה ובטח שעל אובדן הכסף. חיות, שעל פי הסרט רוקן אותן מכספן, נשמע כגולד דיגר בעצמו ומעורר את הרושם שקל יותר לתפוס בידיים צלופח חלקלק מאשר לתפוס אותו אומר מילת אמת.

• לראות או לוותר: לראות. במיוחד למשתמשי ומשתמשות טינדר שפוגשים אנשים שמציעים להם סיבוב במטוס פרטי.