ישראל שוב על מפת הטלוויזיה הבינלאומית: הסדרה עתירת הכוכבים "מבחן הכתר" (The Crown Experiments) שיצרו האחים יוש ושלומית גינתון יחד עם ישי גולן כיוצר שותף נמכרה ל-Roku TV האמריקאית לשידור טלוויזיוני בינלאומי. הדרמה הפסיכולוגית האפלה חוקרת את נבכי נפשם של רובוטים כמעט אנושיים מדי, ודרכם את ההתנהלות האנושית הסבוכה. 

רוקו היא רשת השידור מבוססת פרסומות הגדולה ביותר בניו-יורק, עם למעלה מ-50 מיליון משתמשים חודשיים. ב-2021 הם רכשו את הסדרות הקצרות של קוויבי, ונכנסו לעולם הפקות המקור. הסדרה צפויה לעלות בערוץ עד לסוף החודש, ולהיות משודרת בכל העולם, בדגש על ארה"ב, קנדה, ובריטניה. 

יוש ושלומית הציגו את הסדרה בפסטיבל הסרטים הניו-יורקרי "Stareable Fest", ושם נוצר החיבור עם רוקו, שחיפשה לרכוש סדרות קצרות איכותיות עבור הערוץ. היוצרים בדיונים מתקדמים עם החברה על פיתוח והפקת העונה השנייה.

"The Crown Experiments" היא סדרת דרמה פסיכולוגית אפלה, מקורית ועצמאית שהחלה דרכה כסדרת רשת. במרכז הסדרה פסיכולוג ציני ומריר (ישי גולן) שחוקר שורה של רובוטים אנושיים עד כאב, כמה רגעים לפני שמוציאים אותם להורג בגין רצח. לכל אחד מהרובוטים סיפור אישי-אנושי מרתק, כל אחד מהם נאבק בבדידות. אבל בניגוד לפסיכולוג, שכבר הפסיק להרגיש, שקע בדיכאון ואיבד את הרצון לחיות, הרובוטים מלאים ברגש ונואשים לחיות.

יוש ושלומית גינתון הם אח ואחות שכותבים ומביימים יחד, שלומית בוגרת החוג לאנימציה בבצלאל, יוש בוגר מגמת הפקה בחוג לקולנוע בתל-אביב. לטובת צילומי הסדרה הם פנו לשחקן ישי גולן אותו הכירו מפרויקט קודם. הוא התאהב בסדרה ונכנס לנעלי הדמות הראשית, כשבמקביל סייע בהפקה ובגיוס השחקנים, שותף פעיל לאורך כל שלבי היצירה. לכל רובוט לוהק שחקן שנבחר לאחר חשיבה מדוקדקת של ישי והיוצרים על אפיון הדמות, כשהסדרה כולה מתמקדת במשחק החזק והמרגש של הדמויות.