"קוברה", סלקום TV
אחרי שני פרקים של סיינס פיקשן חביב על סערה סולארית המגיעה לכדור הארץ מהשמש, צוללת הסדרה לנפתולי השקשוקה הצולעים של נשמות הגיבורים. מומלץ לוותר

הנה המלצה: צפו רק בשני הפרקים הראשונים של הסדרה. אפילו רק בפרק וחצי. ואז עברו לסדרה אחרת. לא תפספסו כלום. “קוברה" יוצאת לדרך דווקא באופן מבטיח: סערה סולארית שפורצת על השמש גורמת לרוח קרינה קטלנית להתפזר בחלל סביבה, ואחד מסילוני הרוח הזו דוהר היישר לעבר כדור הארץ. אירוע כזה אגב אינו לחלוטין בדיוני ויכול להתרחש בכל זמן. המשמעות לגבי הפלנטה שלנו הרסנית: ראשונים יושבתו הלוויינים בחלל על כל היתרונות שהם מניבים לחיים המודרניים. אחריהם ייפגעו מערכות חשמל רבות שלא יוכלו לתפקד, והמשמעות ברורה.

עד כאן, כסדרת מדע בדיוני, טוב ויפה. אלא שמכאן ואילך סוטים היוצרים מנתיבה של הסדרה ועוברים באופן תמוה וכמעט מוחלט לנפתולי השקשוקה בחייהם הפרטיים של הגיבורים: ראש ממשלה קדוש שצרות אזרחיו מדירות שינה מעיניו עד כדי כך שיחסו למשפחתו נפגם. שר פנים מרושע וחתרני (קירח עם שפתיים דקות. למה הרעים הם תמיד קירחים עם שפתיים דקות?) שאין לו מה לעשות בחיים מלבד כל רגע ורגע לנסות להפיל ברוע את ראש הממשלה ולתפוס את תפקידו. ראש סגל ראש הממשלה שפוגשת ברוב דמעות אהוב בוסני מלפני 25 שנה, שלמעשה, והיא אינה יודעת, מקורב לאנשי ג'יהאד. וכך עוד ועוד, והסדרה שוקעת בבוץ אופרת הסבון הזו, והרוח הסולארית הנוראה חולפת עם הרוח, ומה יהיה בסוף אני לא יודע, כי בפרק 4 נשברתי. רוח האדם מנצחת בסוף, והיא מה זה יותר משעממת.

לראות או לוותר: באמת שאין צורך. 