שוב אנחנו נפגשים, אחרי עוד שבוע שלחץ אותנו לרוץ. בטח גם נכנסתם לכל טרלול הוולנטיינס דיי, ותהיתם אם בא לכם לצאת ולחגוג את המאורע, אם אתם חייבים לקנות מתנה למישהו, או שבכלל – התשובה היא התעלמות מוחלטת מכל השוקולדים והדובים הפרוותיים. אם תשאלו אותי, המתנה הכי טובה שאפשר לתת לאהובים עלינו מכל היא מנוי לנטפליקס, אבל אני לא משוחדת. אז מכל המתנות והחגיגות נעבור לחגיגה הגדולה באמת – חמש הסדרות שעשו לנו את השבוע. שנתחיל? 

להמציא את אנה: Inventing Anna

נפתח בחידה - האם השם שונדה ריימס מצלצל לכם מוכר? אם לא, אתם בטח מכירים את היצירה המפורסמת ביותר שלה, 'האנטומיה של גריי', סדרת בתי החולים שכולנו מקווים שתיגמר כבר. סליחה שונדה, מיצינו.

אז כדי לצאת קצת מכל הומור רופאים והרומנטיקה, הפיקה ריימס את 'להמציא את אנה', מיני סדרה המלווה, איך לא, מתחזה שעובדת על כולם. רק לפני שבועיים המלצתי לכם לצפות ב'נוכל הטינדר', הסרט שהביא את סיפורו של סיימון לבייב, הלוא הוא שמעון חיות, שעקץ נשים במיליארדי דולרים. והפלא ופלא, מסתבר שז'אנר הנוכלים פתאום צובר תאוצה. מקרי? כנראה שכן. 

נחזור לסיפור שלנו. אנה, המבוססת על סיפור אמיתי שהופיע במגזין ניו יורקי, הונתה בנקים ובתי מלון יוקרתיים, ואפילו רימתה כמה מחבריה הטובים. סיפור הכיסוי שלה נשמע מוכר למדי אם מציצים במדריך לנוכל, וגם היא, כמו כל העוקצים ברדיוס, מספרת שהיא יורשת עשירה, שבמקרה הספציפי הגיעה מגרמניה. 

הסדרה המותחת מלווה את ניסיונותיה של העיתונאית ויויאן קנט לבדוק את הסיפור, בתקווה שמעלליה של אנה סוף סוף יראו אור. למרות שכל הטוב הזה עלה רק השבוע לנטפליקס, מאז ועד הרגע בו אני מקלידה את המילים הללו בדיוק, 'להמציא את אנה' מככבת במקום הראשון ברשימת הסדרות הנצפות בישראל. אסייג ואומר שאני מקווה שוב ושוב שכל הנוכלים למיניהם יעזבו את המקצוע המפוקפק שבחרו להם. הסדרה מעולה, הז'אנר מרתק, והליהוק המעניין העלה את כל הדרמות לליגה אחרת. מורידה את כובע הבלשים. 

''להמציא את אנה'' (צילום: מתוך נטפליקס)
''להמציא את אנה'' (צילום: מתוך נטפליקס)

מסירות, סיפור על אהבה ותשוקה: Devotion, a Story of Love and Desire

מארצות הברית הקפואה ומלאת ההזדמנויות, אנחנו עוברים ברגע קט לארץ המגף, בלי ג'ט לג חשוב לציין. בתפריט - בני זוג איטלקיים ומצליחים, שמשבר גיל ה-40 זורק אותם למחשבות על מה שעוד לא ניסו. כשנאמנותו של הבעל בסיפור מתחילה להתערער, הקשר של השניים נופל כמו מגדל קלפים גבוה ותלול. 

זה בדיוק הטריגר שגורם גם לרעייתו להתנסות בדברים אחרים, אסורים וסודיים למדי. האם הם יצליחו לשמור על הרומנים שלהם מתחת לפני השטח? שאלה טובה, תצטרכו לגלות לבד. בטח אחרי שאמרתי שמדובר בדרמה רומנטית על בגידות מסתוריות ואהבות כמוסות, תגידו בלבכם 'מיכל, זה נשמע דומה למלא סדרות שכבר דנו בהן'. אז יש לי רק דבר אחד לומר בתגובה - אתם צודקים. 

אני לא יודעת אם זה הוולנטיין שעברנו בהצלחה לפני כמה ימים או החושך שמגיע מוקדם מדי וגורם לנו להתגעגע, אבל גם השבוע אהבתם את הסגנון הדרמטי והפתלתל הזה, ואפילו יש לי הוכחה לכך – הסדרה הגיעה למקום הרביעי בסדרות הנצפות ביותר בארץ הקודש. לסיכום, עפתי על החגיגה האיטלקית הזו בדיוק כמוכם. אז רוצו להזמין פיצה, תשתו כוס של יין טוב, ותנו בפליי. רציתי להוסיף איזה צ'או, אבל זה הזמן לומר שבאיטלקית אני פחות בקיאה.

''מסירות, סיפור על אהבה ותשוקה'' (צילום: מתוך נטפליקס)
''מסירות, סיפור על אהבה ותשוקה'' (צילום: מתוך נטפליקס)

מגנוליות מופלאות: Sweet Magnolias

המילה מגנוליה ודאי מזכירה לכם את חנות התכשיטים שיש בכל קניון בישראל רבתי, אך לא. 'מגנוליות מופלאות' היא בעצם דרמה רומנטית המבוססת על ספר באותו השם. שלוש המגנוליות הללו הן שלוש חברות ילדות מדרום קרוליינה, שעוברות אחת עם השנייה והשלישית את חייהן רצופי המכשולים המקצועיים, האישיים והרומנטיים. 

העונה הראשונה הייתה הצלחה מסחררת בישראל, וכעת גם העונה השנייה עושה חיל, ולא מאכזבת את מעריציה הנאמנים. על אף שמטיבי הלכת מבינינו יכולים לומר שהסדרה מזכירה מעט את 'בנות גילמור', אז לא ממש. ולמה? בעיקר כי חלפו ממנה כבר שני עשורים, מה שאומר שהעולם השתנה לחלוטין מאז.

אסכם ואומר ש'מגנוליות מופלאות' מצליחה לרגש, לשמור על הקסם שלה, ולהישאר אקטואלית מתמיד, שילוב נהדר של כל מה שחשוב בסדרה עם רזומה מרשים. האם לצפות אתם שואלים? ובכן, רעיון מופלא. הייתי חייבת. 

''מגנוליות מופלאות'' (צילום: מתוך נטפליקס)
''מגנוליות מופלאות'' (צילום: מתוך נטפליקס)

טוי בוי: Toy Boy

השארתי את הסדרה הזו לסוף, מתוך תקווה שכבר נהיה ערב, ותוכלו להציץ בסדרה ללא עינם הפקוחה של הילדים, הנכדים או האחיינים המתוקים. תיכף תבינו למה. 

הוגו, חשפן צעיר שחי את החלום, מתעורר בוקר אחד על היאכטה שלו ליד גופת גבר שהוא הכיר די טוב. למען האמת, הגבר הזה הוא בעלה של מישהי שהוא מיודד איתה מאוד. אפילו יותר ממאוד, אומר לכם במאמר מוסגר. חרף העובדה שהוגו לא זוכר כלום מהלילה שעבר, הוא יודע שהוא לא הרוצח. לרוע מזלו, זה לא מונע מבית המשפט להפליל אותו באשמת הרצח ולגזור עליו 15 שנות מאסר. 

אנחנו קופצים שבע שנים מאוחר יותר, כשמרין, עורכת דין צעירה, מציעה להוגו לפתוח מחדש את התיק, ולנסות להוכיח את חפותו. זה עבד, ההרשאה מבוטלת והוגו משתחרר על תנאי, אבל בדיוק ברגע הזה הבלגן מתחיל - הוא יוצא לחופשי עד המשפט החוזר, בו יהיה חייב להוכיח את חפותו. 

לא אמשיך ואספר, כי בכל זאת, בא לי שתלכו לצפות בסדרה. כן אציין בהתלהבות שיש בה מתח, פשע, הרבה חומרים אסורים וקטעים מאוד גרפיים, והודות לכל זה היא פשוט מצוינת. הרחיקו ילדים מהמסכים, צפייה נעימה. 

''טוי בוי'' (צילום: מתוך נטפליקס)
''טוי בוי'' (צילום: מתוך נטפליקס)

מן הכפור: In From the Cold

הגענו לרגע שכולכם חיכיתם לו - הביקורת השלילית שלי. שמחה שהמתנתם עד כה, אתם תצטרכו את זה. ג'ני פרנקלין, גרושה טרייה, מלווה את בתה לתחרות החלקה על הקרח במדריד. לפני שתצליחו בכלל להתרגל לשאר הדמיות, יחטפו את ג'ני כמה גברים מעונבים, ואחרי כן יתברר שהיא סוכנת חשאית קטלנית שקוראים לה אנה. 

עד עכשיו מוזר לכם? חכו, זה רק הולך ומחמיר. החוטפים עם החליפות התואמות מכריחים אותה להתגייס מטעם ה-CIA כדי לחסל כמה אנשים, וכל זאת כדי שתוכל לחזור לחיים נורמליים כאם למתבגרת. הצעה מפתה ללא עוררין.  

''מן הכפור'' (צילום: מתוך נטפליקס)
''מן הכפור'' (צילום: מתוך נטפליקס)

נחמד שניסו לשלב דרמה ואקשן ליצור כלאיים משותף, אבל עשו את זה ממש לא טוב. מוגזם מדי, מהיר מדי, עמוס מדי, ובעיקר - מופרך מדי, צירוף של הרבה מאוד אלמנטים שפחות עושים חשק. בחשאי או לא, ממליצה לעבור הלאה בזריזות. נקסט.