שר הבריאות ניצן הורוביץ הגיע אתמול לאולפן של אופירה וברקוביץ' כולו מבסוט שהנה הגל החמישי של הקורונה נשבר. לא יכולתי שלא לגחך, כי התרשמתי שהוא מנכס את היחלשות המחלה ובדרך להביסה, לעצמו ולמדיניות שלו. אני לא מבינה בווירוסים, אבל אי סגרים, לא יביאו להבסתו של הווירוס, אלא משתנים אחרים שרק אפידמיולוגים מומחים מבינים בהם, אם בכלל.

בינתיים, מעולם לא היו מספרים מטורפים כאלה של נדבקים ומתים. מספרים שלא היו בתקופה של ממשלת נתניהו, שכן הטילה סגרים. אז תפסיקו אנשי הקואליציה לחלק לעצמכם מחמאות, במקום להסתכל למציאות בפנים. אין פה שום ניצחון על הווירוס. יש בסך הכל שיפור משיא התחלואה בגל הנוכחי, של מאות אלפים נדבקים ביום, כנראה תוצאה ממדיניות לא חפה מטעויות ולא כזאת מוצלחת כפי שאתם מנכסים לעצמכם.

חוץ מזה, בסך הכל עשיתם העתק הדבק ממדיניות שננקטה בשאר הארצות בעולם, אז תפסיקו להשלות את עצמכם שהמצאתם את הגלגל.

אופירה שאלה את הורוביץ לגבי איסור בטיפולי המרה שהוא רוצה להעביר בחוק. הוא הסביר שהטיפולים האלה פוגעים בנפשם של ילדים. ואני שואלת, איך הורוביץ יענה לאותם דתיים וחרדים שיטענו נגדו שילד חרדי שמאמין שהומוסקסואליות זה איסור מהתורה, ומונעים ממנו טיפול שהוא מאמין שיעזור לו, עלול לפגוע בו נפשית ויבלבל אותו אף יותר?

לא שחלילה אני שוללת את זכותם של אנשים עם נטיות כאלה או אחרות לעשות את הבחירות שלהם לגבי מה טוב ונכון להם, או חושבת שטיפולי המרה הם דבר שבשגרה שצריך להתייחס אליו כטיפול נורמטיבי ויעיל. נהפוך הוא. אני ממש מתנגדת להלך הרוח בחברה החרדית שגורסת שהומוסקסואליות היא פגם שצריך לתקן.

אולם שר הבריאות צריך להיות מוכן לכך שאצל החרדים, כל זכויות הלהט"בים שהוא מנסה לקדם, לא יעברו חלק בגרון ועליו להכין רפרטואר משכנע ומושכל של תשובות, עבור אוכלוסיה גדולה שאמונותיה שונות משלו ועליו להתחשב בהן, גם אם הן לא מקובלות עליו, כי הממשלה שבה הוא חבר, היא ממשלה גם שלהם.

ובחזרה לאופירה וברקו.

לפני זמן מה, כאשר יולי אדלשטיין התראיין אצל אופירה וברקו אחרי שהודיע שהוא עומד להציג מועמדותו לראשות הליכוד, חשבתי שהוא יהיה הסנונית הראשונה שתגיע לאולפן של הצמד, אחרי תקופה ארוכה שחברי הליכוד כנראה החליטו להחרים את שני המראיינים.

טעיתי. מסתמן שהחרם נמשך, ואני שואלת את חברי הליכוד: מה יהיה? כך תמשיכו להחרים את כל העולם ואחותו? עכשיו גם החרמתם את גל"צ בגלל סיפור ברדוגו, שאמנם בעיני, הדחתו היה מעשה פחדני ממדרגה ראשונה, במקום לא לפחד להתעמת או להתאמת עם דעותיו.

אבל אתם, הליכודניקים עושים את אותו דבר. גם אתם משדרים פחדנות כאשר אתם מסרבים להתראיין בתחנה, שרבים בציבור מקשיבים לה, אותו ציבור שיום אחד אתם שואפים להנהיג אם תחזרו לשלטון. אז אם וכאשר תחזרו לשלטון, תמשיכו להחרים תחרימו כל פעם גוף אחר, עד שבסוף תחרימו גם את אותם אנשים שבחרו בכם?

מה עניין כל החרמות האלה? אנחנו בגן ילדים שעושים שם ברוגז אחד לשני? ותארו לעצמכם שהגננת תחליט שהיא מחרימה את הילדים שמעצבנים אותה? אז עדיף שתישאר בבית כי בסוף לא יישארו לה ילדים ללמד ולחנך.

בכלל, בעניין ברדוגו יש פה סתירה מזדקרת לעין במלוא תפארתה. אם אתם בליכוד התקוממתם נגד סתימת פיות בכך שהדיחו את ברדוגו, גם אתם בחרמות שלכם, מנסים לסתום פיות. את הפיות של אלה שעלולים לבקר אתכם על מדיניותכם ולהשמיע דעה אחרת משלכם.

אם יש לכם דעה מוצקה, אדרבה ואדרבה תשמיעו אותה, גם בתחנה שלא תמיד משדרת דברים לטעמכם. השמיעו קולכם ברמה והציגו מרכולתכם המדינית בצורה עניינית ומכבדת, במקום שנשמע רק גידופים וניבולי פה מכמה מחבריכם בעלי פיוז קצר וטמפרמנט סוער, שלא מוסיפים לכם כבוד.

מה גם כל הסיפור הזה שמופץ בערוצי החדשות וברשת שאתם מסרבים להשתתף בוועדות? למשל מה עם ועדת האתיקה? מדוע היא לא קמה, על מנת להפסיק את מתקפת העלבונות וההכפשות שמערכת המשפט והנשיאה שבראשה סופגת? אי אפשר להעביר על הגב' חיות ביקורת מבלי לרמוז שהיא שמה עינה בכוס?

ואיפה אתה יולי אדלשטיין שרוצה לעמוד בראש הליכוד, לא מוחה על הסגנון והטון? לא שמעתי אף אחד מהליכוד אומר בקול רם וצלול דברי גינוי מפורשים. להיפך, קראתי שחברי ליכוד עוד התרעמו על נתניהו שהתנצל בפני הגב' חיות.

מה קרה? המהלך של ביבי פגע בכבוד הלאומי שלכם? במקום לברך אותו על תגובתו הממלכתית אתם כועסים עליו?     

אף לא יזיק לכם לפרגן קצת לממשלה המכהנת שמה לעשות? גם עושה דברים טובים. אני בטוחה שבכך, רק תוסיפו לעצמכם נקודות זכות, אם תתעלו על כל המשטמה והשנאה שאתם רוחשים כלפיה.

ואל תספרו סיפורים, שכאופוזיציה תפקידכם להתנגד ולהילחם נון סטופ בממשלה מכהנת, כדי להעיף אותה מהשלטון. ואני לתומי חשבתי שתפקידה של אופוזיציה להתנגד אך ורק למהלכים שבאמת ובתמים היא מאמינה שיזיקו לעם ולמדינה, ולא לנהל מלחמת חורמה ובכל מחיר, נגד כל החלטה, גם כשהיא נכונה ומוצדקת ותיטיב עם העם.

שאלות רבות והיריעה קצרה ואסיים ברעיון נחמד שהציע ברקוביץ': לקרא לממשלת לפיד שתקום "יהיה בסדר", כי ניצן הורוביץ בטוח שכך יהיה.

אז אל תשכחו, בבחירות הבאות שימו בקלפי את הסימן: י"ב.