קצת אסקפיזם: אפשר להגיד שעד היום, היה לנו שבוע די רגוע. קצת שמש, קצת גשם, פקקים מטורפים, עבודה ושגרה. סולידי בסך הכל, לא? פתאום החלו העניינים באוקראינה להתחמם, וחוסר הוודאות תפס מקום גדול ומפחיד ללא ספק. למרות הקושי והבלבול, אני חושבת שכולנו צריכים לעשות את הדבר המתבקש במצבים כאלה, ולשבת בדייט אחד על אחד עם ה-N האדומה של נטפליקס, לשיחה בארבע עיניים. אפשר גם יותר. וברוח זו של אופטימיות ותקווה לשלום עולמי, הנה חמשת הסדרות והסרטים שלא יכולתי שלא לספר לכם עליהם. האשטאג התחלנו. 

אחד מאיתנו משקר: One of Us is Lying

תמיד בכל הסדרות האמריקניות, הילדים שפחות אהבו שהמורים בתיכון באמת מצליחים ללמד, בדרך כלל סיימו את היום בריתוק. אתם בטח זוכרים את הפריים הזה - כמה תלמידים מרעישים, מורה משועמם וחסר סבלנות, והמטרה - שום דבר מלבד להעביר את הזמן. כך בדיוק מתחילה 'אחד מאיתנו משקר', סדרת דרמה מגניבה המבוססת על רומן משנת 2017. כן, עוד כשלא הייתה קורונה.

נמשיך. אז חמישה תלמידים, כשכל אחד מהם דומה מאוד לסטריאוטיפים הקלאסיים של כל תיכון, נכנסים לריתוק. סיימון, נער מנודה שהחליט לפתוח אפליקציית ריכולים מת במפתיע בכיתה,  ובאותה שנייה פותחים בחקירה נגד כל המעורבים. למרות שנראה כי מדובר בתגובה אלרגית שהובילה למותו של סיימון, לכל אחד מארבעת התלמידים הנותרים, אדי, נייט, קופר וברונווין, יש אינטרס לרצות ברעתו.

בדרך לגילוי האמת על סיבת המוות, אם בכלל (בלי ספוילרים) מצאתי בסדרה כמה דברים שבטח תאהבו. קצת דרמות נעורים, פשע ומסתורין שתמיד נחמד לנשנש כמו לבבות דקל ביום חם - המתכון המנצח לסדרה שמסיימים בשנייה. פתחו שעונים.

''אחד מאיתנו משקר'' (צילום: מתוך נטפליקס)
''אחד מאיתנו משקר'' (צילום: מתוך נטפליקס)

הבאג הגדול: Bigbug

החזיקו חזק, הדקו חגורות, אנחנו נוסעים בזמן אל העתיד. השנה היא 2045, העולם עדיין במצב סביר יחסית למרות ההתחממות הגלובלית. זוכרים, אז ב-2022, שהיה לנו איירובוט שחשבנו שהוא שיא הטכנולוגיה? אז ב-2045, היקום של 'הבאג הגדול', שואב האבק המשוכלל של 'דייסון' נראה כמו מטאטא רחוב זנוח. רובוטים ממיליון סוגים החלו לעשות הכל, המכוניות עברו לאוויר ועזבו את איילון דרום, ובני האדם ויתרו על תפקידם כיצור הכי מתוחכם בטבע, כך אומרים.

הכל מתחיל כשאל ביתה של אליס, המתגוררת עם בתה נינה, מגיע מחזר המצויד בבנו. פתאום מגיחים משום מקום גם הגרוש של אליס, ארוסתו והשכנה, נשמע כמו מפגש שדורש המצאת תירוץ מפתיע וסילוק קולקטיבי מהבית. זה לא קרה, אבל במקום, רמת הזיהום בשטחם עלתה באחוז אחד בלבד, מה שהעיר את אחד הרובוטים המקריפים והוביל לנעילת הדלתות בבית. לצמיתות. תמיד ידעתי שהרובוטים ישתלטו על העולם.

מאותו רגע נהיה אפילו יותר מצחיק, וכולם פשוט מבינים שוב ושוב כמה הם אבודים. כמובן שצמרמורת של פחד עברה לי בגב כשחשבתי מה יכול לקרות אם רובוטים באמת ישלטו בנו. אל דאגה, זה עבר במהרה, והבנתי שהסרט באמת עושה שירות מצוין לעתיד, מופרך ככל שיהיה.

מערכות יחסים משולחות רסן, הומור מהול בחרדה קיומית והרבה הרבה רגשות ילוו אתכם בצפייה, אבל אתם הולכים ליהנות. ואל תשכחו - צרפתית תמיד יפה, גם אם מישהו יקריא לנו רשימת קניות לשבת. ממליצה להזיז את האיירובוט או הסירי מהמסך בעת הצפייה שלא יקבלו רעיונות, וללחוץ על פליי בלי להביט לאחור.

''הבאג הגדול'' (צילום: מתוך נטפליקס)
''הבאג הגדול'' (צילום: מתוך נטפליקס)

המופע של קאפהד!: !The Cuphead Show

מקפיצה בכמה עשורים בואו נחזור לימינו אנו, ונברך לשלום אנימציה חמודה ושטותית שהגיעה לנטפליקס האהוב. הסדרה מלווה את קאפהד, כשמו כן הוא, יצור שלראשו ספל קטן, ואת אחיו מאגמן, במסעותיהם המפוקפקים. בעוד "יום רגיל" פוגשים השניים את השטן שמנסה לשדוד את נשמותיהם, ומנסים להתחמק מקובי קינג, שוליית השטן המחלטרת כמנחה של תוכנית ריאליטי. לכו תבינו.

אם התיאור הציורי מרגש אתכם במיוחד, יכול להיות שגדלתם על משחק הווידאו 'קאפהד' ואתם מוצפים בגלים על גלים של נוסטלגיה. במקרה הזה, יש לכם סיבה טובה כי אתם ממש לא הולכים להתאכזב. גם אם למדתם את כל סודות החיים ממשחקי מחשב אחרים, ניצבת בפניכם הזדמנות חד פעמית לנקות את הראש מכל הטרדות - ושמה 'המופע של קאפהד'. קחו אותה בשתי ידיים.

''קאפהד'' (צילום: מתוך נטפליקס)
''קאפהד'' (צילום: מתוך נטפליקס)

קניה וסט: טרילוגיה: Jeen-Yuhs

גם אם אתם פחות בקיעים בנבכי משפחת קרדישאן חובבת הדרמות, אין מצב שפספסתם את הפינג פונג המתוקשר בין קים לבעלה לשעבר ואב ילדיה קניה ווסט. ריבים אינסטגרמיים, פרידה רועשת, וכמובן, איך לא, התמוטטות עצבים קלה של ווסט וניסיונות חזרה למוטב, כל אלו לא יורדים מהכותרות לרגע. תחת שם הסדרה המבטיח שמשמעותו 'גאון' בשגיאת כתיב קלה אך מכוונת, תיעד הסטנדאפיסט קודי סימונס את הרגע בו הפך ווסט למטאור, ועקב אחרי הקשיים האיומים שחווה בדרך.

ווסט אמנם לא מפסיק לספק לכתבי התרבות והרכילות שעות נוספות בתלוש המשכורת, אבל לגמרי יש לו על מה. הוא מוזיקאי מוכשר, החיים שלו בהחלט לא משעמים, וכך גם הסדרה המלווה את תחנות חייו, גם אם במקרה אתם לא חיים על כדור הארץ וחשבתם שקניה זו רק מדינה. סתם, תרגישו חופשי. בקיצור נמרץ, אהבתי. לא בא לי שתתאכזבו אז מודיעה מראש - פרק חדש עולה פעם בשבוע, מה שאומר שעד אז תצטרכו להישאר במתח. ממליצה על סריגה או בישול בזמן הנותר.

''ג'יניהס'' של קניה ווסט (צילום: מתוך נטפליקס)
''ג'יניהס'' של קניה ווסט (צילום: מתוך נטפליקס)

קריסה: מה קרה לבואינג? DOWNFALL: The Case Against Boeing

טוב, בכל פעם אני מגלה לכם משהו חדש על עצמי, אתם יודעים, כדי שיהיה מעניין אפילו יותר. לפני כמה שנים עוד היה לי תחביב מוזר - הייתי צופה ב'תעופה בחקירה'. למי שלא מכיר, תענוג מזוכיסטי ביותר של תיעוד תאונות טיסה מחרידות, שהחלו בילד שפרץ לתא הטייס ושיחק עם ההגאים, ונגמרו בשריפה שכילתה מטוס נוסעים מלא. והסוף, בטח ניחשתם, כמעט ללא ניצולים. מאז התבגרתי, עברתי דבר או שניים, צברתי ניסיון ופיתחתי סטנדרטים, בעיקר בתחום הטלוויזיה.

מה אני באה לומר לכם בעצם? שאחרי הזוועה הזאת ותרחישי האימים שעלו במוחי כל פעם לפי חופשה בחו"ל, בי נשבעתי - אני לא צופה בסדרות כאלה יותר. לעולם. וכאילו בנטפליקס קראו את מחשבותיי, והעלו סרט תיעודי חדש על איך חברת בואינג העדיפה כסף על פני בטיחות. עוד משהו שלא נשמע מבטיח, בלשון המעטה. התוצאה כמובן מזעזעת, ועלתה לחברה בשתי התרסקויות בזמן קצר.

אני פונה ללב של כל מי שחפץ בקצת זמן איכות מול הטלוויזיה - קחו את השלט ונוסו מהסדרה הזו. השמיים שוב פתוחים בלי בדיקות קורונה בכל מקום, חו"ל כבר לא כזה רחוק וטובלרון שוב חוזר להיות לגיטימי. בערך. תאמינו לי, הדבר האחרון שאתם צריכים הוא לפחד לעלות לטרמפ האווירי שייקח אתכם לסיילים. אם אתם ממש רוצים להיכנס לאווירה מדכדכת, יש אמצעי הרבה יותר פשוט מסרט מייגע של 98 דקות, וקוראים לו פירוט העו"ש. על לא דבר. 

''התרסקות'' (צילום: מתוך נטפליקס)
''התרסקות'' (צילום: מתוך נטפליקס)