בעקבות ההצלחה המזהירה של "רוקדים עם כוכבים", שחזרה למסך אחרי עשור של היעדרות מהמרקע, והצליחה לכבוש את טבלאות הרייטינג - שאלנו אתכם מהי תוכנית העבר שהכי הייתם רוצים לראות שוב. יותר מ-10,000 איש השתתפו בסקר שעורר נוסטלגיה גדולה, כאשר בין התוכניות השונות שהגיעו למקומות הגבוהים היו "אחד נגד מאה" ותוכנית הריאליטי "היפה והחנון". אבל, אחרי קרב קשה, את המקום הראשון תפסה התוכנית "בשידור חוקר", אותה הוביל רפי גינת בין השנים 1986 ל-2004.

זה היה קרב נוסטלגי במיוחד: התוצאות המלאות של סקר מעריב

במהלך התוכנית בוצעו שחזורים לפשעים אמיתיים, והצופים נקראו לעזור בפתרון הפשעים ולהתקשר למוקד אם יש להם מידע על המקרים שהוצגו על המסך. אז אחרי לאחר הבחירה בתוכנית החקירות, בדקנו עם המגיש המיתולוגי, מה דעתו על הבחירה, ואולי, רק אולי, יש לו תוכניות להחזיר את הנוסטלגיה למסך.

מה אתה חושב על הבחירה? 
"אני כמובן שמח להיות בראש הרשימה ושמח שאנשים זוכרים את התוכנית. היא תמיד הייתה תוכנית עם רייטינג גבוה מאוד. תוכנית אקשן משטרתי כמו בכל הסדרות ההוליוודיות, כמו 'סטארסקי והאץ'' - רק על אמת, והיו לה גם הצלחות כבירות מבחינת הפיענוחים שהגענו אליהם. בגלל התוכנית נכנסו לכלא חמישה רוצחים, וגם אנסים ונוכלים". 

היא גם רצה המון זמן בטלוויזיה הישראלית.
 "היא הייתה קיימת 20 שנה, בניגוד ל'כולבוטק' שהייתה קיימת 40. היא התחילה בערוץ 1, ועברה לערוץ 2 הניסיוני ואחרי זה ל'רשת'. ירדתי מזה כי התמניתי לעורך 'ידיעות אחרונות', וזה כבר לא התאים".

מדובר בפורמט שהצליח בכל העולם.
"מי שהמציא את התוכנית זה יהודי אוסטרי שקראו לו צימרמן, היו 8 תוכניות כאלה באירופה שהצליחו מאוד, כולל 'Crime watch UK' ב-BBC. בגרסה הגרמנית, שנקראה 'איקס איפסילון XY', כשעשו את התוכנית ה-200 הזמינו את כל המפיקים של התוכנית בכל הארצות, ביניהם אותי, ואנחנו היינו הכי צעירים, בסך הכל 8 תוכניות עד אז", נזכר גינת.  

"השוני הגדול ביני ובין כל התוכניות האחרות, הוא שהשתמשתי גם במשפחות הקורבן, וגם בזירות האותנטיות. הם היו צריכים לשחזר הכל בתוכניות האחרות, בגרמניה למשל היה אסור להראות את הזירה האמיתית מבחינת החוק. בתוכניות שלי היה גם רגש, הלכתי על סיפורים שיש בהם רגש, לא בעולם התחתון, ולא פעילות חבלנית, רק כשאזרח תמים נפגע. אם אתה מדבר עם אלמנה או אמא של ילד זה מוסיף גם רגש לתוכנית", אמר איש הטלוויזיה המיתולוגי. 

רפי גינת ''בשידור חוקר'' (צילום: פלאש 90)
רפי גינת ''בשידור חוקר'' (צילום: פלאש 90)


יש סיכוי שנראה אותה חוזרת למסך?
"אני מאוד מוחמא מזה שזו התוכנית שהכי רוצים לראות שוב. אם זה תלוי בי אני גם חושב שכדאי לחדש את זה. זה תלוי כמובן במשטרה ובגוף שידור".

אז למה שלא תרים את הכפפה ותשלח הצעות לערוצים?
"אני לא אתחיל לחזר אחרי גופי התקשורת, 'אולי אתם רוצים אותי?'. אם גוף שידור רציני ירצה את התכנית ויפנה אלי, יש על מה לדבר".

אולי אחרי אחרי פרסום הסקר שלנו מישהו בערוצים יחליט שהגיע הזמן.
"בהחלט".

רפי גינת (צילום: פלאש 90)
רפי גינת (צילום: פלאש 90)