איזה שבוע זה היה: שוב רצנו בלי סוף ממקום למקום, שכחנו פגישות, שיחות טלפון ודדליינים, ובעיקר – חיכינו שחמשת הימים האלו יסתיימו. אז הנה, השארנו אותם מאחור, והגיע הזמן לחזור למה שאנחנו באמת אוהבים לעשות – להקים מחנה בספה בסלון, מצוידים בכרבולית, פחמימות ושתייה חמה. אז כמיטב המסורת, הצטרפו אליי ובואו נקבל את סוף השבוע הקריר עם הסדרות והסרטים של נטפליקס שלא הצליחו לחמוק מהרדאר הקפדני שלי. תחזיקו חזק.

נטפליקס (צילום: ויקיפדיה)
נטפליקס (צילום: ויקיפדיה)

השותף הגרוע בתבל: Worst Roommate Ever

כולנו היינו שם. נכנסנו לדירה עם שותף או שותפה שנראים בסדר גמור במבט ראשוני, אפילו אחרי שיחה קצרה. לימודים, עבודה, תחביבים, חברים. סטנדרטי. אחרי שבוע גילינו להפתעתנו שהם רוקדים סטפס בלילות, מגדלים נחש בכלוב רעוע והכי נורא - אוהבים גויאבות, והחלטנו להגיד להם בעדינות שזה נגמר. זוכרים איך הרגשנו רע עם עצמנו, שאולי פסלנו מהר מדי? אז הסדרה החדשה והמטורפת של נטפליקס באה לומר לנו בפירוש - כן, לא הערכנו מספיק את השותפים שלנו, ופסלנו מהר מדי. בעוד רגע תבינו למה.

'השותף הגרוע בתבל', דוקו המתעד סיפורים אמיתיים ומטרידים על שותפים לדירה שנראו תמימים ולא מזיקים, והתגלו כנוכלים אכזריים ואפילו רוצחים מחרידים בדם קר. בין הטיפוסים הקרינג'יים תמצאו סבתא חביבה, ספורטאי מנופח, אדם שקט מדי שהיה האחרון שראה את שותפתו בחיים, ואפילו פולש סדרתי שלא הסכים לעזוב את הדירה. 

מטורף, מפחיד ומסקרן לצפייה, אהבתי מאוד. ועוד משהו ממני אליכם: חבקו את השותפים שלכם, וגם את התחביבים או החשקים הקולינריים האהובים עליהם. אתם לא יודעים מה הולך בחוץ. או שאחרי הסדרה, כנראה שכן. 

השותף הגרוע ביותר (צילום: מתוך נטפליקס)
השותף הגרוע ביותר (צילום: מתוך נטפליקס)

שוב בת 15: Back to 15

בואו נודה על האמת, רובנו לא נהנינו כל כך להיות בני 15. הרבה מאוד בלבול, מיליון שיחות יחסינו לאן עם עצמנו, ושינויים בקצב של מהירות האור. אם גדלתם כבר, כמוני, ופתאום נוספו לחייכם שלל דאגות כמו, נניח, העתיד שלכם ומצבכם הכלכלי, יכול להיות שקיוויתם לרגע לחזור לפעם, לימים שבהם חששתם רק מהבגרות בספורט. במקרה שלי ספציפית, בהחלט הייתה לי סיבה לחשוש ממנה. 

אניטה, בחורה ברזיאלית בת 30 שמאסה בחייה,  החליטה לקחת את המחשבות הללו צעד אחד קדימה, ומצאה דרך לחזור לאותו גיל 15 שהותירה מאחור. נשמע מורכב, נכון? לגמרי. האם היא תצליח לשפר את כל מה שהכירה ולהיטמע בסביבת בני נוער שנולדו הרבה אחריה? מה יגרום לה, אם בכלל, להתחרט שעזבה כל כך מהר את גיל 30?

ממליצה בחום להצטרף למסע המטורף של אניטה, ומלבד הברזיאלית שבהתחלה קצת קשה להתרגל אליה, אתם תעופו על הסדרה. יתרון משמעותי ללא ספק - תעריכו יותר את העובדה שאתם מבוגרים עכשיו. שימו את הארנונה וחשבון המים בצד, הם יחכו לכם לאחר כך.

שוב בת 15 (צילום: מתוך נטפליקס)
שוב בת 15 (צילום: מתוך נטפליקס)

רכבת הקרח: Snowpiercer

ואם כבר אנחנו בצד הדמיוני יותר של המתרס כמו חזרה בזמן, קבלו את זה. שבע שנים חלפו מסוף העולם, שהפך לשממה קפואה וריקה מכל נפש חיה. בני האדם האחרונים שנותרו על הכדור שוהים ברכבת ענקית בעלת 1,001 קרונות, שנעה במעגלים בלי הפסקה ברחבי העולם. ברכבת, בדיוק כמו בעולם שהותירו השורדים מאחור, יש שני מעמדות בולטים - אלו שיש להם הכל, ואלו שפשוט אין להם כלום.

מלאיני (ג'ניפר קונלי הנהדרת), ראש מחלקת האירוח ברכבת השומרת על הדדיות היחסים בין הנוסעים, האו"ם אם תרצו, שונה בנוף האליטיסטי. למרות שהיא מהחברה הגבוהה, משהו בצד השני מסקרן אותה, בעיקר כי כך נראו חייה בילדותה. תזכרו את הפרט הזה, הוא יהיה חשוב בהמשך.

מלבד הקאסט הנהדר והעלילה הפוסט אפוקליפטית שכן מצליחה לחדש בז'אנר החרוש דיו, יש ב'רכבת הקרח' הרבה יותר מזה. פערי מעמדות עמוקים וביקורת לא מתנצלת המלווה אותם, קרבות תחתית כדי לשרוד, וכמה יחידי סגולה שמבינים כמה מעוותים חייהם, מצליחים לעורר משהו בדרך שבה אנו מסתכלים על החברה שלנו היום. וזה כל כך שווה את הזמן שלכם.

רכבת הקרח (צילום: מתוך נטפליקס)
רכבת הקרח (צילום: מתוך נטפליקס)

סוף שבוע מסוכן: The Weekend Away

ואי אפשר בלי מותחן פסיכולוגי סבוך לסוף שבוע סגרירי. 'סוף שבוע מסוכן', סרט המבוסס על רומן של שרה אולדרסון, בכיכובם של לייטון מיסטר מהסדרה שכולנו אהבנו 'אחת שיודעת'. ומה בתפריט מלבד המתח מורט העצבים? שאלה מצוינת.

אז ככה. החברה הכי טובה של בת' נעלמת כלא הייתה במהלך טיול בקרואטיה, והיא מנסה לברר מה עלה בגורלה, כשהיא כמובן חושבת על הגרוע ביותר. לגיטימי. כל רמז שבת' תגלה על ההתפיידות המסתורית תהפוך את הכל להרבה יותר גרוע, ועל הדרך תחשוף שקרים שיסבכו את העלילה, כאילו לא מורכב מספיק.

בכוונה לא נידבתי הרבה מאוד פרטים, כי בא לי שתגלו לבד, אבל אתם הולכים לאהוב את זה, אין לי כל צל של ספק. המלצה חשובה – לא למצמץ לרגע, שנייה של חוסר ריכוז תאלץ אתכם לשוב קצת אחורה. בהצלחה. 

סוף שבוע מסוכן (צילום: מתוך נטפליקס)
סוף שבוע מסוכן (צילום: מתוך נטפליקס)

ויקינגים: ולהאלה - Vikings: Valhalla

טוב, הגענו לסדרה שבצער רב לא הסיחה את דעתי מצרות היום ומהמקרר, ובעיקר עוררה בקרבי חשק ללחוץ על פאוז. וכן, היא הייתה במקום הראשון בדירוג הצפיות בנטפליקס לאורך השבוע. אני אסביר.

אפתח בעלילה. 'ויקינגים: ולהאלה', דרמה היסטורית המתרחשת כמאה שנה לאחר אירועי הסדרה האלמותית 'ויקינגים', מגוללת את סיפוריהם של הוויקינגים המפורסמים בהיסטוריה האנושית. ימיה של 'ויקינגים: ולהאלה' חותמים את התקופה הוויקינגית, בדיוק ברגעי המלחמה של האנגלים בפשיטות הנורדיות, קרבות שעשויים לשנות את אנגליה מן הקצה אל הקצה.

מה אומר ומה אגיד לכם חברים, מיציתי קצת את עניין הוויקינגים. אני יודעת שמדובר בלוחמים אמיצים, ואני מעריכה אותם ואת ניסיונותיהם לשנות את המציאות באסרטיביות, והכל בשיער ארוך וללא קשרים, אבל די. מלחמות, כולנו יודעים, יש מספיק, ואם כבר התפנה לי זמן צפייה בנטפליקס האהוב והיקר, אעדיף משהו אחר, מודרני, מסורק ואסקפיסטי יותר. תודה.

ויקינגים - ולהאלה (צילום: מתוך נטפליקס)
ויקינגים - ולהאלה (צילום: מתוך נטפליקס)