בזמן שכולם בורחים מאוקראינה, הדוגמנית והמגישה נטלי דדון החליטה לנסוע למדינה הבוערת. דדון, אשר פעילה מספר שנים בארגון "זק"א ישראל" והצטרפה למשלחת שנועדה לעזור לפליטים, התארחה הבוקר (שני) בתוכניתו של ניב רסקין ב"קשת 12" וסיפרה על המסע שלה.

"המצב קשוח, האמת. אנחנו כל הזמן קולטים קבוצות, קיבלו עכשיו קבוצה של 45 ילדים עם תסמונת דאון, שהגיעה מחרקוב ואנחנו מעבירים אותם לפולין, ומשם יש להם נסיעה ארוכה לונציה. הם נוסעים בדרך לא הגיונית בכלל".

מה גרם לך לקום ולנסוע לאוקראינה?
"לא חשבתי יותר מדי, אני עדיין לא מעכלת את ההשתלשלות. טלפון אחד לזק"א במסגרת הפעילות שלי וזהו, ואני על המטוס פתאום. בדקתי כמובן שהאזור הוא לא מסוכן מדי ויש מה לעשות, נתקלתי בכתבות על גיא עמר שעוזר לאנשים ומעביר אותם את הגבול. החלטתי שאני צריכה לקום ולעשות מעשה".

איך נראית שגרת היום שלך?
"אז זהו שאין שגרה, זה לא בדיוק לו"ז מסודר. אתמול היה מקרה ששבר לי את הלב של ניצול שואה ששוב נמלט, דברים שלא נתפסים בכלל. ילדים שנפרדים מהאבות שלהם שלא יודעים עם אם יראו אותם שוב. זה מצב שהוא לא נתפס. אין שגרה, מגיעים, הולכים, נוסעים באוטובוסים, משם לגבול. אנחנו לא יודעים כמה זמן הם יחכו שם בגבול, ילדים קטנים, אמהות שהן לבד בלי האבא".

מה את יכולה לעשות בסיטואציה כזו?
"יש כאן מקרים של מבוגרים סיעודיים שצריכים עזרה. צריך ידיים עובדות כאן, יש ילדים שמספיק שאתה לוקח אותם לשעה מהאמא שתנוח. זה דברים מאוד קטנים. מעבר לזה יש מקרים מאוד גדולים, היה לנו מקרה של חילוץ של פונדקאות, תינוקות שנולדו, זה חמ"ל מטורף. זה שיחות להביא כספים מהתורם הזה, לשכנע לשלם לאמבולנס. זה דברים שהם בלתי נתפסים, אני חושבת שאני הולכת לכתוב על הדבר הזה ספר, כל שניה נכנס מקרה שאם אני אתחיל לספר אותו זה ייקח לנו שעות. קטונתי. זה הישראלי היפה".