האקדמיה הישראלית לקולנוע ולטלוויזיה הכריזה היום (שלישי) כי תעניק את פרס מפעל חיים לשנת 2021 ל"זהו זה". הפרס יוענק לקאסט ולהפקה בטקס החגיגי של פרסי הטלוויזיה, שיתקיים ביום חמישי, 24 במרץ, בסינמה סיטי (גלילות) וישודר בכאן11 באותו ערב. 

"זהו זה" שודרה לראשונה לפני 44 שנים בטלוויזיה החינוכית, שם שודרה במשך 15 שנה. מ-1993 שודרה במשך 5 שנים בערוץ 2. במרץ 2020, כמעט 22 שנים אחרי שירדה מהאוויר, חזרה כתכנית קבועה ללוח השידורים של כאן 11 ומאז משודרת בכל חמישי אחרי החדשות, ובדיוק כמו אז - בשידור חוזר בשישי בצהריים.

"'זהו זה' היא אחת התוכניות המשפיעות ביותר ששודרו על המסך הישראלי", נכתב בנימוקי הפרס. "למעלה מ-30 שנה היא משמשת כמדורת השבט של עם ישראל ומרתקת אל שידוריה רבבות צופים. התוכנית על כותביה, במאיה ומגישיה, תרמה רבות לעידוד השיח הציבורי סביב סוגיות חברתיות לאומיות ופוליטיות כגון: יוקר מחייה, אפליה, פקקי תנועה, גזענות, מפלס הכנרת ויצרה אין סוף פארודיות נוקבות על תופעות מרכזיות. התכנית עסקה בסוגיות מרכזיות ולעיתים מאתגרות, אך תמיד השכילה להעביר את המסר בעזרת הומור וצחוק ודרך כתיבה מדויקת ומושחזת. הבימוי היה מלא דמיון והביצוע מלא חן וכשרון- כך נוצרו דמויות שהפכו לנכסי צאן ברזל וחלק מהפנתאון של ההומור הישראלי". 

"דווקא בימים קשים כמו מלחמת המפרץ ועכשיו בצל מגפת הקורונה, ידעה התוכנית להפיג את המתח והחרדה באמצעות הומור ושנינה. אך לא רק סאטירה והומור יש בה, במרוצת השנים הצליחה לשלב בתוכן העלילתי גם העברת מידע ובעזרת פינות הנגישה לנוער ולצופים את עולמות הקולנוע, התיאטרון, מוסיקה, מדע, ספורט, לשון, רפואה מחשבים ועוד. לאורך השנים התארחו בה מאות שחקנים, שקיבלו בזכותה הזדמנות ראשונה בתעשיית הטלוויזיה. 'זהו זה' שימשה מקום עבודה, יצירה ופרנסה לרבבות שחקנים, כותבים ובמאים. גם בפן המוזיקלי רשמה לעצמה התכנית הישגים בכך שנתנה במה למוסיקאים מוכרים וחדשים וחשפה אותם לקהל צעיר בימים של לפני עידן MTV ודור המסכים".

מאז הקאמבק בכאן 11 שודרו כבר למעלה מ-70 תוכניות, והעונה הנוכחית (האביעית במספר) תסתיים ביום העצמאות, כשעונה חמישית כבר נמצאת בתכנון.