הפרק האחרון של תוכנית הסאטירה של "קשת 12", "ארץ נהדרת", הציג בצורה הומוריסטית לא מעט מאירועי השבוע, מהתגובה של ולדימיר פוטין לסנקציות התרבותיות נגדו ועד הניצחון של יובל שמלא ב"נינג'ה ישראל", אבל דווקא מערכון אחד ששודר ממש בתחילת הפרק הצליח לשלהב את הרוחות ברשת.

בתחילת התוכנית נראתה דמותה של השרה איילת שקד, כשהיא עומדת בבדיקת הדרכונים הכניסה לישראל ומחליטה מי מהפליטים מאוקראינה רשאי להיכנס לארץ. בפרק היא הכניסה משפחה שהצליח להוכיח שהיא יהודייה, סירבה לפליטים שאינם יהודים, אך הכניסה אוליגרכים רוסים בשמחה רבה.

במהלך המערכון הפך הרקע פעמיים לתמונה מתקופת המנדט הבריטי והשידור הועבר בשחור לבן, בדימוי לבריטים בתקופת מלחמת העולם השנייה שסירבו להכניס יהודים לישראל ושלחו אותם בחזרה לאירופה.

הרשת געשה בעקבות המערכון, ורבים ביקרו את יוצרי "ארץ נהדרת" על ההשוואה. "בלי להוריד מכבודם של ארץ נהדרת, נראה לי שנסחפת למחוזות הפרנויה", כתבה גולשת אחת.

"לדידם של יוצרי ושמאלני ארץ נהדרת איילת שקד לא שברה מספיק שמאלה (והיא שברה המון שמאלה), ולא מתיישרת עם הרצון המטורלל למלא את ארצנו הקטנה בפליטים גויים, ולכן אפשר לדמות אותה לקלגסית נאצית. איכס שמאל דוחה!", הוסיף גולש נוסף.

"איזה יופי שסופסוף שומעים קצת ביקורת על 'ארץ נהדרת' וגבולות שאסור לפרוץ. מפתיע מאוד שנזכרים לבקר רק כשנושא המערכון היא איילת שקד. אם היו מחליפים את איילת בשרה, כולם היו מהללים את המערכון?", תמה גולש אחר.

מהצד השני של המפה, היו לא מעט כאלו שגם הביעו תמיכה בתוכנית: "תגידו ימנים? באמת לא הבנתם את הקטע של ארץ נהדרת על איילת שקד, או שאתם עושים את עצמכם?", כתב גולש אחד. "תלמדו קצת היסטוריה, תגגלו 'הספינה סיינט לואיס' - היא לא הושוותה לקצינה נאצית, אלא לכל המדינות שלא נתנו מקלט ליהודים בתקופת השואה. מה לעשות, יש בזה הרבה אמת".

"נראה שימנים מאוד מאוכזבים שהשמאל", הוסיף גולש נוסף. "(שבמחשבה שלהם מיוצג ע"י ארץ נהדרת) שומר על ערכיו האוניברסליים ולא מאתרג את איילת שקד שגם היא מצידה שומרת על ערכיה. הם בעצם מתעצבנים שאף אחד לא צבוע?".

"איילת שקד נהנית מהמערכון של ארץ נהדרת", ציין גולש נוסף. "יאפשר לה להמשיך בסיפורי השקרים שלה שהיא ורק היא מייצגת את הימין. בציונות הדתית עדיין יש תמיכה בימינה בקרב אנשים מגזריים, גזענים שמעניין אותם רק תקציבים ומתחברים בכייף לשנאת ביביסטים. המערכון זה בדיוק מה שהם צריכים להצדיק את התמיכה בה".