אתמול בתוכניתה עם ברקוביץ', לבשה אופירה אסייג צהוב מסנוור. האם סונוורנו? אולי מי שעיניו רגישות. מה שבטוח, לא סונוורנו מהתכנים הבנאלים שהערב הציע. 

ברקו שוב חזר על השטות משבוע שעבר שאם המדינות יתאחדו לתקוף מהאוויר את שיירות הטנקים של הרוסים, יבוא לאוקראינה גואל. קשה היה שלא להבחין שאיתן בן אליהו, מפקד חיל האוויר לשעבר, ניסה להסתיר גיחוך מתחת לשפם וגייס את כל סבלנותו, להסביר לתלמיד הלא הכי מבריק בכיתה, שהסיפור הטראגי שמתרחש באוקראינה, הרבה יותר מורכב מהפתרון שהוא מציע.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

רגע לאחר מכן, כאשר ברקו טען שזה לא ייתכן שהעולם שותק כשהתותחים יורים באוקראינה, והזכיר שבנט תפס יוזמה והציע לפוטין לתווך בינו ובין זלנסקי, בן אליהו אפילו לא ניסה להסתיר את הגיחוך. "מה חשבת? שאם בנט בא לפוטין, אז ביידן גם ירוץ לפוטין? בעשר שניות אפשר להבין שזה לא נכון". במילים אחרות רצה בן אליהו להגיד לברקו שהוא מדבר כמו ילד. 

מפקד חיל האוויר לשעבר שהוא קצת יותר מומחה מברקו בפעילות צבאית, אפילו איבד לרגע את סבלנות המורה שגייס קודם לכן, וגער במראיין שלא ייכנס לדבריו ויאפשר לו לסיים משפט. 

ברקו קלט שהיתה פה מין נזיפה, והתנצל בפני בן אליהו שכאן לא "אולפן שישי", ושהזמן קצר והשעון מתקתק והשניות שהוקצו לראיונות, חולפות מהר. אלא שברקו לא העלה בדעתו שאם הוא יפסיק להפריע למרואיינים, ולא יתעקש להשמיע בכל מחיר את דעתו הלא מלומדה, הוא יחסוך הרבה זמן מסך ושניות על מנת שנשמע בנחת גם אותו וגם את האורחים.

טוב עשה בן אליהו שהעיר לברקו על הפרעותיו הבלתי פוסקות. הגיע הזמן שמישהו יעשה זאת וינזוף במי שחושב שהוא מומחה לכל דבר ועניין. 

כשברקו אומר: "לדעתי", או: "זאת דעתי", במין נחישות נחרצת כאילו היה איזה פוסק הלכה, צופה תמים מהצד שלא מכיר את הטייפ קאסט שברקו מייצג, עוד יכול לחשוב שהוא עומד לשמוע דיעה מקורית ומזהירה שאף אחד אחר מעולם לא השמיע. 

אז מה אמר ברקו שלא חידש דבר? שיוקר המחיה בלתי נסבל והפתרון הכי טוב לעליית המחירים, תלוי אך ורק באזרח הפשוט שצריך ללכת לקנות בשוק ולא בסופרמרקט? לא גילית את אמריקה. נקסט.

שאם נותקף בטילים מכל עבר והעולם ישתוק כמו שהוא שותק היום כשאוקראינה מותקפת, מה נגיד אז? ברקו היקר. להזכירך, שמאז ומעולם העולם שתק כשנפלו עלינו טילים ונאלצנו לסמוך רק על עצמנו. נקסט.

שזה לא יפה שלא נקלוט פליטים מאוקראינה? לכולם זה ברור כשמש. נקסט.

שלא נשכח שיש לישראל הרבה צרות משלה וקודם עליה לדאוג לבעיות שלה לפני שהיא דואגת לבעיות של מדינות אחרות? יודעים כבר מזמן. 

חוץ מזה שלפני רגע אמרת שעלינו לקלוט פליטים ואפילו לשלוח את חיל האוויר שלנו להפציץ את הטנקים הרוסיים. אז תחליט. לדאוג רק לעצמנו, או גם לאחרים, כי אנחנו מחוייבים לכך מוסרית ואנושית? 

וכמובן, איך אפשר להעביר ערב ראיונות שכזה מבלי להזכיר את נתניהו. 

בציטוט לא מדויק, ברקו אמר: "חשבנו שאחרי נתניהו אף אחד בעולם לא ידבר איתנו, ולהפתעתנו, פוטין רוצה לדבר עם בנט, וארדואן נפגש עם בוג'י הרצוג, וישראל עדיין מחוזרת ומוערכת גם בלי ראש הממשלה הקודם. 

אז בקשר לפגישת הרצוג עם ארדואן, אני אישית לא מבינה את כל הרעש והצהלולים. הרי אם בעוד חודש, ניאלץ להגן על עצמנו במלחמה נגד טרור פלשתיני, ארדואן בשניות יהפוך את עורו ויתחיל לפזר אמירות אנטישמיות לכל עבר.  

ובאשר לפוטין שמוכן היה לדבר עם בנט, לעניות דעתי, פוטין אף יהיה מוכן לדבר עם אייל קיציס, אך ורק על מנת להוכיח לעולם שהוא מוכן לעשות את כל המאמצים כדי לפתור את המשבר, גם אם מדובר בהצגה אחת גדולה ובליבו פנימה, תוכניותיו להשתלט על אוקראינה רק רוקמות עור וגידים, יותר ויותר.

יחד עם זאת, בראיון שהעניק אמש שאול מופז, כשעלתה השאלה האם קיימת גם גזענות בצבא, הסכמתי עם ברקו שאמר שלא יעלה על הדעת  שיחידת 8200 לא תגייס לשורותיה גאון מהפריפריה, ותעדיף לאמץ איזה "טמבל" מתל אביב. הסכמתי גם עם אופירה שאמרה בסוף הראיון עם שאול מופז, שהיינו רוצים לראות בפוליטיקה, אנשים ערכיים, אוהבי הארץ כמוהו. אני אף התרשמתי מאותו ראיון, שמופז הומניסט גדול, מה שאי אפשר להגיד על הרבה פוליטיקאים. 

ולשרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה, שדיברה על הנחיצות הגדולה להעניק מחסה לפליטים, הייתי רק מציעה שתגיד לקולגה, שרת הפנים איילת שקד, שהקואליציה בה הן שתיהן משרתות, תתחיל למשול, כשהיא מפעילה שיקול דעת והגיון אלמנטריים. הווה אומר: תתארגנו כיאות לכל מיני תרחישים, כמו תרחיש התמונות המזעזעות של פליטים בנמל התעופה, ואל תתעוררו ותנסו לתקן, רק אחרי שהבושה כבר נחשפה. מינעו אותה מראש.