על חלקן גדלנו וחלקן פרצו לחיינו בשנים האחרונות, אנחנו מצטטים אותן בעל פה ואפילו מתחפשים אליהן. לרגל חג פורים, "מעריב אונליין" מזמין אתכם לבחור בסקר מיוחד את הדמות הקומית הכי גדולה בתולדות הבידור הישראלי.

ואלו הדמויות המועמדות:

סרג'יו קונסטנצה - הרבה דמויות קאלט היו ב"גבעת חלפון אינה עונה", אך נדמה שהנוכל הרומני שגילם ישראל פוליאקוב ז"ל הוא הזכור מכולן. תחי מדינת ישראל!

הבאבא בובה - "זהו זה" הייתה בשיאה בימי מלחמת המפרץ, ומעל לכל היתר בלט הגורו בעל הקול הגבוה שניתח כל דבר שקורה על פי הגימטריה, בגילומו של מוני מושונוב.

יאצק - דמות נוספת מ"זהו זה", אותה ביסס שלמה בראבא על אביו. חלוץ ציוני נלהב עם שפם ואקורדיון שמדבר במשפטים מלאי פאתוס, ומדי פעם גם מטפטף משפטים נוקבים בין כל ההומור.

לימור - היא החלה במופעי הסטנדאפ הראשונים של אורנה בנאי, המשיכה כמגישת פינת קולנוע בחינוכית ולבסוף כבשה את המדינה ב"רק בישראל" עם ארז טל.

ז'וז'ו חלסטרה - ב-1995 גרם צביקה הדר למדינה שלמה להתעטף במעיל מנומר ולשאול "מה זה החרטא הזה?". הדמות הזכורה ביותר מ"הקומדי סטור".

לובה - הדמות ששמה על המפה את "ארץ נהדרת" בעונתה הראשונה. טל פרידמן גילם את הקופאית העצבנית והקפדנית שלא מסתדרת עם מנטליות החפיף הישראלית.

שאולי - הוא התחיל כדמות שולית במערכון על קבוצות רכישה, זכה לסדרת מערכונים משלו, הוביל את הספין-אוף "הפרלמנט" ואחראי לכמה מהרגעים הסאטיריים החשובים של "ארץ נהדרת". לאחרונה אסי כהן אף החל להריץ מופע סטנדאפ שלם בדמותו.

איצקו - אם חפר בגילומו של נירו לוי היה הקריימר של "רמזור", איצקו של ליאור כלפון היה הג'ורג' קוסטנזה: לוזר נצחי, כנוע לאשתו וקמצן כרוני.

אילנית - בסדרת הקאלט "אחד העם 1" גילמה ענת מגן-שבו את הקוסמטיקאית שלצד מירי פסקל (אילן פלד) היוו את אחד המנועים הקומיים של הסדרה. לימים זכתה גם לסדרת רשת משלה.

תותית - היא החלה כתופעת רשת ולבסוף כבשה גם את הטלוויזיה: גיתית פישר גילמה את הזמרת הכושלת המדברת בז'רגון להט"בי מובהק, שלימים חברה לשותפתה מלעיל בסדרה "זאת וזאתי".

ראמזי עבד ראמזי - הכוכב הבלתי מעורער של "קופה ראשית" המצליחה, העובד הכללי של "שפע יששכר" סניף יבנה שנותן את הנשמה עבור הסופר, נותן יחס אישי לכל מוצר ומנהל מערכות יחסים רומנטיות עם המכונות לשאיבת אבק.