והעיר נטפליקס צהלה ושמחה: לכבוד החג, וכדי להיכנס לאווירה הפורימית בכיף, אספנו עבורכם את חמשת הסדרות והסרטים שכולם מדברים עליהם בסוף השבוע הזה - ומה שחשבנו עליהם.

פרויקט אדם: The Adam Project

אחרי יותר מדי סדרות וסרטים על המציאות המורכבת שלנו, קבלו את זה - סרט פעולה ומדע בדיוני חדש ומפתיע, שעלה רק לפני כמה ימים לנטפליקס וכבר גורף שיאי צפייה מרשימים למדי. במה מדובר חוץ מהשם המפוצץ?

אדם ריד, טייס המתמחה בתחום מאוד שאפתני - נסיעה בזמן, מבין שהעתיד לא מזמן לנו דברים טובים. בדיוני אמרנו? כדי לנסות ולהציל את היקום מכל מה שמצפה לו, הוא מחליט לעשות את הדבר הרציונלי היחיד, ולגייס את עצמו מגיל 12 כדי להציל את העולם.

אני ממש לא הולכת להגיד לכם אם העולם הדמיוני של 'פרויקט אדם' עתיד להיחרב או להינצל על ידי ילד שמתרגל את דרשת בר המצווה שלו לפני השינה, אבל אציין בהתרגשות שראיין ריינולדס עשה זאת שוב. ואגב, את העולם שלנו, העולם התרבותי כמובן, הוא הציל מזמן. 

פרויקט אדם (צילום: מתוך נטפליקס)
פרויקט אדם (צילום: מתוך נטפליקס)

אני אף אחת: Pieces of Her

'אני אף אחת', יציאה חדשה של נטפליקס אף היא, היא סדרת מתח אמריקנית המבוססת על רומן מורט עצבים שיצא ב-2018 על ידי קארין סלוטר. מאחורי השם הדרמטי ללא ספק עומדת אנדי אוליבר, שנקלעה לתקרית ירי המונית וקטלנית במיוחד במסעדה באזור מגוריה. באופן מאוד לא צפוי, כמה דקות אחרי השוק הראשוני, תגלה אוליבר שאמה לורה פשוט קמה להורגו של המפגע, ומחסלת אותו באלימות. 

אחרי האירוע הלא צפוי, תחל אנדי להסתכל על המשפחתולוגיה באופן קצת אחר, בלשון המעטה. וכאילו זה לא מספיק, גם העבר המפוקפק של אמה מופיע שוב, מה שמאלץ אותה לקום ולברוח. האם אדם מסוגל לברוח מהעבר, גם אם הוא לא שלו? מה אנדי תעשה כדי לנתק ממנה את כל מה שעזבה?

גם את הספר, שקראתי קצת אחרי שהוא יצא, אהבתי מאוד. מה שלא ידעתי, זה שלפעמים סרט הרבה יותר טוב מהמקור הכתוב שלו, ושאפשר לאהוב אותו אפילו יותר.

אני אף אחת (צילום: מתוך נטפליקס)
אני אף אחת (צילום: מתוך נטפליקס)

שקרים ומרמה: Lies and Deceit

הגענו למשהו קצת כבד, אני מודה, אבל הוא גם חשוב, ובעיקר עוצר נשימה. מעשה בלורה, מורה לספרות, שמתעוררת בעוד בוקר שגרתי לכאורה. פתאום, היא מתחילה לחשוד שמשהו לא כשורה, ומבינה שנאנסה על ידי מנתח מוערך עמו יצאה לדייט. 

אם העלילה נשמעת לכם מעט מוכרת, ודאי נזכרתם ב'שקרן שקרנית', סדרה בריטית שעלתה ב-2017. אתם צודקים בהחלט. 'שקרים ומרמה' היא הגרסה הספרדית שלה, אבל גם אם ראיתם את הבריטית אתם לא יכולים לוותר עליה. 

לאורך כל פרקי הסדרה, תחזו בהתנהלות החקירה בעניין האונס ממקור ראשון, וכל פעם תתקדמו צעד אחד קדימה בהבנתכם את המתרחש, ושניים לאחור. והקטע הכי מטורף? עד לשנייה האחרונה של הסדרה, רגע לפני שקופית הסיום, לא תבינו מי מהצדדים אומר את האמת.

שקרים ומרמה (צילום: מתוך נטפליקס)
שקרים ומרמה (צילום: מתוך נטפליקס)

פורמולה 1: המרוץ לניצחון: Formula 1: Drive to Survive

הדוקו המגניב שהופק בשיתוף נטפליקס וקבוצת פורמולה 1, מרוצי מכוניות במהירות היסטרית, מתעד את מאחורי הקלעים של האליפות בשנים 2018-2019. אמנם פגשנו את הסדרה כבר אז, אבל עם עליית העונה הרביעית לפני כמה ימים, הקראש שלנו על הנפשות הפועלות חזר במהירות הבזק. 

בניגוד לענפי ספורט שכולנו מכירים, גם מקרוב, 'פורמולה 1: המרוץ לניצחון' מאפשרת הצצה חד פעמית לתחום שעד כה ממש לא הכרתי. באותה נשימה, מודה שלא ציפיתי שאתעניין בפורמולה 1, אחרי שאת הניסיון שלי במכוניות מירוץ השארתי במכוניות המתנגשות בסופרלנד. הפעם, טעיתי בגדול, והקצב הכל כך מרענן של הסדרה פשוט שאב אותי פנימה.

פורמולה 1 (צילום: מתוך נטפליקס)
פורמולה 1 (צילום: מתוך נטפליקס)

טיילר הנרי: החיים אחרי המוות: Life After Death with Tyler Henry

הסדרה של טיילר הנרי, מדיום הוליוודי צעיר ונוצץ, לא הרשימה אותי בכלל, בדיוק כמו פקקי תנועה בכל שעות היממה. פשוט לא. לאורך הפרקים, ניסה הנרי לסגור חשבון עם העבר המשפחתי שלו, ולפשר את כל זה עם העולם שמעבר.

לא מצאתי את עצמי באף רגע מהצפייה, ואפילו להפך - אפילו קצת התחרטתי שנתתי לזה הזדמנות. מאחלת לו בהצלחה והכל, אבל מקווה שברוח קריאת המחשבות שהעליתי כאן, מחשבותיי שקראתם כאן יגרמו לכם לעבור הלאה.

טיילר הנרי (צילום: מתוך נטפליקס)
טיילר הנרי (צילום: מתוך נטפליקס)