ביום שלישי הזמנו אתכם להצביע בסקר חגיגי לפורים ולבחור את הדמות הקומית הגדולה ביותר בתולדות הבידור הישראלי. מעל ל-17 אלף גולשים הצביעו, וכעת התוצאות נחשפות.

למקום הראשון הגיע שאולי, אותו גילם אסי כהן ב"ארץ נהדרת", ב"הפרלמנט" ולאחרונה גם במופע על הבמות, עם 19.9% מהקולות. שאולי הקדים במעט את סרג'יו קונסטנצה אותו גילם ישראל פוליאקוב ז"ל בסרט הפולחן "גבעת חלפון אינה עונה".

שאולי החל את דרכו כדמות במערכון בעונה השביעית של "ארץ נהדרת" על קבוצת רכישה של בניין דירות, ובצוות התוכנית זיהו את הפוטנציאל של הדמות והמשיכו להציג אותה במערכונים שונים לאורך העונה.

בעונה שלאחר מכן שאולי קיבל סדרת מערכונים משלו בשם "הפרלמנט", כשלצדו נוספו הדמויות של חבריו אמציה (ערן זרחוביץ'), הקטור (מריאנו אידלמן), אבי (יובל סמו) וקרקו (מאור כהן). הצלחת הסדרה הביאה ליצירת סדרת הספין אוף "הפרלמנט", ששודרה שתי עונות, זכתה להצלחה והכניסה ציטוטים רבים לשיח. בסדרה זו הופיעה לראשונה בת זוגו של שאולי, אירנה (ליאת הר לב).

המערכון ''הפיתרון של שאולי''. מתוך ''ארץ נהדרת'' (צילום: קשת 12)
המערכון ''הפיתרון של שאולי''. מתוך ''ארץ נהדרת'' (צילום: קשת 12)

לאחר ירידת "הפרלמנט" חזר שאולי ל"ארץ נהדרת", ובעונה ה-14 כיכב בסדרת מערכונים המציגה את ההתמודדות שלו עם מחלת הסרטן. בערב הבחירות האחרונות שודר המערכון "הפתרון של שאולי", בו הוא קורא למלחמת אזרחים בישראל. לאחרונה, כאמור, החל אסי כהן להופיע במופע סטנדאפ שלם בדמותו של שאולי.