"אופוריה", העונה השנייה, יס VOD

השחקנית סידני סוויני מופשטת ונחשפת בפני המצלמה ב"אופוריה" באופן בלתי פוסק, וזה בוטה ולא הוגן ומקפח נשים. ואגב, העונה השנייה של הסדרה כבדה כמו פטיש בראש

בשבוע שעבר שודר הפרק השמיני והאחרון בעונה השנייה של “אופוריה", ולמען האמת האירוע החגיגי לא התרחש דקה אחת מאוחר מדי.

בעונתה הראשונה, תיארה “אופוריה" את חיי בית ספר אמריקאי בעיירה קטנה ושבעה, שבו בני נוער מתמודדים עם בעיות כהתמכרות לסמים, פשע, מיניות ושיימינג, ומשפחות הרוסות שמקדמות במרץ את הקושי. מעל לכל אלה ריחפה אווירה אפוקליפטית כבדה, שתובלה במעין סוריאליזם שתרם את חלקו לגוון הכהה והמבטיח צרות גדולות שעוד תגענה.

העונה השנייה כבר הייתה קשה יותר לצפייה. הסוריאליזם הלך והתגבר, חוסר הסדר בעלילות המשנה גדל, הקפיצות בזמנים ובמצבים התרבו, והישיבה מול המסך, למרות הסימפטיה לאיכות העשייה, הפכה למטלה מכבידה ומדכדכת. במצב הדברים הזה נותר רק לקוות ש"אופוריה" לא תמשיך לעונה שלישית.

דבר אחד שנותר לסגור אותו הוא בעניינה של השחקנית סידני סוויני, שנקראת בסדרה קאסי הווארד. סוויני, שמוכרת לצופים מהסדרה “הלוטוס הלבן", מצולמת שם אין ספור פעמים בהליכה נמרצת כשחזה קופץ ומתנועע. היא מופשטת אין ספור פעמים וחושפת את חזה מול המצלמה.

בעוד חברותיה חושפות את חזותיהן מספר פעמים בודד, אם בכלל (לשם השוואה - רו, הכוכבת המרכזית, אינה מצולמת ולו פעם אחת עם יותר מכפתור פתוח בצווארון חולצתה) סוויני - שתפקידה אינו מיני יותר מזה של חברותיה, ולעתים גם פחות, חושפת את חזה מול המצלמות פעם אחר פעם אחר פעם.

וככל שהדבר מענג את הזכר הממוצע, ומראה של סוויני הנאה ונטולת החזייה אכן מחמם לבב אנוש, מה שנראה כליהוקה לתפקיד בשל נתוניה הגופניים הוא מעשה לא פחות מדוחה. הוא ישיר, בוטה, אינו מנסה להצטנע או להסתיר את כוונותיו - בסצינה אחת מצולמת פטמתה של סוויני בקלוז־אפ המשפשף את עדשת המצלמה לאורך שניות ארוכות - ועם כל הסקסיות חסרת המעצורים שבעניין מדובר בגועל נפש.

לא ב"אופוריה" המציאו את השימוש בשדיה של אישה כמקדם מכירות. העולם כולו עושה שימוש במחשוף הנשי.

אין כאן הטפה צדקנית חס וחלילה להניח על גופן של שחקניות גלימת נזירות, אבל במיוחד בימים האלה כאשר אנו מציינים את יום האישה, ורוממות השוויון המגדרי בפינו, יהיה לפחות הוגן למצוא מקבילה הולמת ברחבי הגוף הגברי, שבתורה תדביק את המין הנשי למסכים. כי להשאיר את סוויני, חביבה ככל שתהיה, לבד במערכה, זה לחלוטין לא הוגן.
לראות או לוותר: את “אופוריה" 2 לא לראות. מקסימום רי־ראן של "אופוריה" 1.