רק לפני שבוע, כאשר עמר בר לב התראיין אצל אופירה וברקו, האחרון העיר לשר לביטחון פנים שפעם הילדים היו מתחפשים לשוטרים כי זה היה עדיין מקצוע מכובד ומוערך. אולם זה לא הפריע לצמד המנחים להתחפש אמש לשוטרים, על מנת לעשות מחווה למשטרת ישראל ולעבודתם הקשה, כשברקע מתנגנת לה תזמורת משטרה, שצלילי הפורים שלה נשמעו יותר עצובים משמחים. 

מחווה אמנם יפה מצד המראיינים, אולם מזווית העין שלי, ראיתי תחפושות אחרות במסיבת הפורים ואוזני ההמן שהתקיימה באולפן. ראיתי מספר אורחים שהתחפשו לפוליטיקאים דוברי אמת, שמשום מה, לא האמנתי לאף מילה שלהם, ואני לא בטוחה שהם אפילו האמינו לעצמם.

נחמן שי, שר התפוצות, גילה אמפתיה אמיתית למצוקתם של הפליטים מאוקראינה, אולם כשנשאל באותו נושא לפשר העימות שלו עם איילת שקד, הוא ענה בהססנות בולטת: "אני חושב" שהיא מתחילה להבין את המצב של הפליטים וכמה שהם זקוקים לחיבוק. וכשאופירה הזכירה לו שבראיון שאיילת שקד העניקה למאקו היא אמרה עליו שהוא שכח שהוא שר התפוצות של ישראל ולא של אוקראינה, התשובה שלו הייתה שאין לו זמן לריב עם שרת הפנים. תשובה די צולעת לטעמי.

גם לגבי הגיגיו של ראש הממשלה בנט בנושא הפליטים הוא אמר: "אני חושב" שהוא מתחיל להבין את המצב.מה זאת אומרת: "אני חושב"? מה, אתה לא בטוח?. בג'רגון העממי זה נקרא לחרטט אותנו.

ואל תבינו לא נכון. אני מזדהה לגמרי עם הצער שחש נחמן שי למראות של פליטים שמגיעים חסרי כל וצובאים על נמל התעופה, אולם מה לעשות שבאופן טבעי, מצוקתם של עניי עירנו, קודמת בעיניי.

מה עוד שרובם של הפליטים מאוקראינה יעדיפו לחפש מקלט באירופה. ואם נחמן שי מבטיח שהוא יגיע לאוקראינה וידאג לצרכיהם של הקהילות היהודיות, הייתי מעדיפה שבד בבד, הוא והממשלה שבה הוא מכהן, ידאגו לקהילת הנזקקים אצלנו, ושנתינת העזרה לפליטים שהיא חיונית וחשובה לכשעצמה, לא תבוא על חשבון ההזנחה של האזרחים מבינינו שהגורל התאכזר אליהם.

האורח היחיד באולפן של אופירה וברקו, שלא התחפש לאיזה מליץ יושר, היה מנסור עבאס. יו"ר רע"ם, ממשיך כמו בתחילת עלייתו המטאורית בשמי הפוליטיקה, להעביר מסר ברור: אני דואג לאוכלוסיה הערבית, ואלך עם כל מי שייתן להם יותר. הוא לא מתבייש בזה, ולא מסתתר מאחורי אמירות כוזבות. האיש, כהרגלו, מדבר בנועם כשחיוך סימפטי תמיד מרצד על שפתיו ועיניו תמיד מאירות פנים ושמחות.

ולמה שלא יהיה שמח? הובטח לו שיקבל מהממשלה יותר מחמישים מיליארד שקלים, על מנת לעזור לאוכלוסיה הערבית בארץ. ועל מנת שחלילה לא תהיה עינינו צרה בו, או כנגד עין הרע, טפו טפו, הוא מיהר לשכנע את הצמד ואותנו, שהכסף יהווה לטווח הארוך, השקעה משתלמת כלכלית למדינת ישראל.

אמר ולא יסף, כי הוא לא התבקש לנמק ולהסביר איך בדיוק סכום הכסף המכובד הזה, יעזור לכלכלת ישראל לפרוח ולשגשג. ואני לתומי חשבתי, שאם לפחות חלק מהכסף הזה היה גם הולך לפנסיונרים שחיים מקצבה עלובה של ביטוח לאומי, או כאלה שידם אינה משגת לקנות מזון ותרופות, או לרכוש דירה בה יוכלו להניח את הראש בשקט ובביטחה, יכול היה להבטיח עתיד וורוד יותר לכלכלה המדשדשת.

בכל אופן, לא צריך להיות בוגר האקדמיה בשביל להבין שבזכות המיליארדים שקיבל מנסור עבאס, הוא לא הפך לילד הרע של הקואליציה שמפר את אחדותה, מלבד כמה איומים חסרי משמעות פה ושם. ואם הוא גם מומחה בכלכלה, לא אתפלא שיציעו לו בממשלה הבאה תחת לפיד, אם תקום, להיות שר האוצר, כי הרי הוא חותר להיות שר כפי שרמז אתמול.

באופן מפתיע, הצמד החמיץ את השאלה הכי עקרונית והכי מסקרנת למנסור עבאס, שאלה שהוא מעולם לא נשאל באופן ישיר, והיא: האם הוא יצביע ביחד עם חברי הממשלה שהוא כל כך מרוצה ממנה, בעד מלחמה בעזה, אם וכאשר שוב תיפתח משם הרעה. פה היה סיכוי רב, שהוא יתחיל לחרטט.

ואם מדברים על חירטוטים, החרטטן הכי "מרשים" שהגיע אמש לאולפן פורים, היה ארקדי גאידמק, שהתחפש לכבוד פורים לאדם שוחר שלום, חשוב לציין כי מדובר בהישג בהחלט מרשים לצמד המנחים שהצליחו להביא לאולפן אורח מסוגו שלא מרבה להופיע בפרונט.

גאידמק הבטיח שישקול לחזור לנהל את בית"ר אם יסכימו להכניס לקבוצה שחקן מוסלמי, כי מאז ומעולם יהודים ומוסלמים נועדו לחיות ביחד. אלא ששוחר השלום הזה, שכח לרגע שבני עמו טובחים בעם אחר ואפילו לא גמגם לרגע, כשתיאר את פוטין, אמנם לא כאלוהים כפי שחשבה אופירה, אלא כמנהיג של יציבות ושגשוג.

שני המנחים שהלשון שלהם הייתה תקועה עמוק עמוק בישבן של גאידמק איפשרו לו לשבח את מי שהפך לפושע מלחמה בשבועות האחרונים. הוא אף הצדיק את פוטין, שבמלחמה כמו במלחמה, יש קורבנות, וחזר על הקלישאה שמלחמה היא תמיד רעה, גם כאשר נשאל על ידי ברקו: "האם להרוג חפים מפשע זו מלחמה?".

הרגע הכי נקי אתמול מחרטוטים, היה כאשר בזמן הראיון עם עודד פורר שר החקלאות, ברקו נזף, באופירה שכביכול נלחמת עבור החקלאים ושוכחת את הצרכנים. בערך באילו המילים: "אנחנו שנתיים יושבים פה ומתלוננים על יוקר המחיה, ועכשיו ששר החקלאות פורר רוצה לעשות מהלך שייטיב עם הצרכנים, אנחנו שוב מתלוננים?".