אי שם בשנת 2015 עלתה לאוויר לראשונה דרמת המתח של קשת 12 "כפולים", שהפכה מתחת לאף של כולנו אחת הסדרות הישראליות המצליחות ביותר בעולם. עוד טרם שידורה היא זכתה לגרסה אמריקאית ורוסיה ואפילו נמכרה לערוץ הצרפתי Canal+. אמש הסדרה המצליחה החלה בפעם השלישית, ונראה שמעונה לעונה העלילה הולכת ומקבלת טוויסט מעניין, אך שומרת על העיקרון המרכזי שלה שיגרום לכם לשאול – מה לעזאזל קרה פה? 

"כפולים" היא מסוג הסדרות בהן מסצנה לסצנה תרגישו יותר בטוחים בעצמכם שאתם יודעים בוודאות לאן העלילה תתפתח, אבל תחשבו שוב. כבר אחרי הפרק הראשון של העונה השלישית הבנתי שעליי להסיר את כובע התסריטאי ופשוט להתמסר לדרמה. נראה שאחרי שתי עונות מוצלחות שחצו גבולות, גם העונה הנוכחית צפויה להפוך לשיח המסדרון הבא שלכם. 

בלי ספויילרים
הכל מתחיל באירוע בקפריסין של חברת "סטרימייז", ענקית סטרימינג מצליחה, בו השתתפו בכירי החברה ושר החקלאות. עוד לפני שבכלל הספקנו להבין מה קורה ומי נגד מי, הופרש חומר כימי מסוכן בחלל האירוע שגרם לשלושה מהנוכחים למצב רפואי קשה – שר החקלאות, מנכ"ל החברה ועובדת נוספת, שהיא גם במקרה אחת החשודות בפרשה. זו אמנם רק ההתחלה, אך נראה שהפרק הראשון בחר הפעם להציב במרכז שלוש נשים מסתוריות למדי, שככל הנראה הולכות להעלות על סדר היום את הכוח הנשי הפמיניסטי, דווקא מהזווית המרושעת.

בחיתוך מהיר ישירות אל מטה השב"כ: נתוני 8200 מעלים בקנה שלוש חשודות מתוך החברה. מתוך הממצאים מיד מתחיל להוביל את החקירה השורד האחרון מהעונות הקודמות, איתן קופל, המגולם על ידי השחקן משה לאון. ובדיוק כמו שאנחנו כבר מכירים את העלילה של "כפולים", תוך פרק אחד בלבד הספקנו לחוות את הפיגוע, לאתר חשודים, לתפוס אותם – ואז להבין שהכל היה טעות, והחלק המעניין עוד לפנינו.

אם העונה השלישית תראה כמו קודמותיה, נראה שאנחנו הולכים להמשיך להמר מה עתיד להתרחש עד הדקה האחרונה של פרק הסיום. 

משה לאון AKA איתן קופל, הוא השורד האחרון מהעונה הראשונה (צילום: צילום מסך קשת 12)
משה לאון AKA איתן קופל, הוא השורד האחרון מהעונה הראשונה (צילום: צילום מסך קשת 12)

פשוט מצוינים
לא סתם הסדרה "כפולים" זכתה להצלחה גדולה בעולם. מלבד תסריט מתעתע ששואב אותך אל העלילה ומעורר סקרנות, בחירת השחקנים היא הקלף המנצח. זה נכון שמעונה לעונה התחלפו הדמויות הראשיות, אך הקו המנחה ברור – לא מתפשרים. בעונה החדשה משתתפים כמה מהשחקנים הכי מצליחים ומוכשרים שיש לנו להציע, אך ביניהם גם כמה כאלה שטרם שמענו עליהם קודם. העיקר שהם מתלבשים על הדמות כמו כפפה ליד. 

השמירה על סוד ההצלחה של העונות הקודמות, יחד עם שדרוג הסיפור והרלוונטיות ל-2022, בשילוב מאפיינים בינלאומיים, הם שהופכים את "כפולים" לאחת הסדרות הישראליות שהצליחו לפרוץ את גבולות המדינה. 

אבל שלא תטעו, על אף שאני לגמרי עפה על העונה החדשה, מתרגשת ומצפה לגלות מה ייחשף בפרקים הבאים, היו גם כמה דברים שהיו יכולים להתחדד. תקראו לי קטנונית, אך המבטא הצרפתי של השחקנית שמגלמת את דמותה של קורין, שני אביב, היה יכול להיות אמין יותר. כמו גם תמונת המשפחה שלה מהכותל שהייתה נראית כמו פוטושופ לא מוצלח שעשה בן 16 בחוג למחשבים. 

ועם זאת, אעדיף לא להשאיר טעם מר של תלונות והערות שוליות. הפרק הראשון בכללותו היה סוחף ומעניין, והעיניים שלי לא עזבו את המסך לרגע. כיף שיש סדרות ישראליות כאלה להשוויץ בהן ולגרום לעיני העולם להיות נשואות אל המדינה הקטנטנה והדלה שלנו. אין ספק שהצלחנו להפיק כמה סדרות משובחות שלא נופלות לרגע מכל הפקה הוליוודית אחרת, ו"כפולים" היא לגמרי אחת מהן. כעת כל שנותר לנו הוא לחכות לראות מה צופה לנו המשך העונה, כי עם התחלה כזו – בטוח שיש למה לחכות.