כהורים, אנחנו רגילים לשאול את ילדינו כאשר הם חוזרים מבית הספר, איך עבר עליהם היום והאם הם היו תלמידים טובים וידעו לענות על שאלות המורים. מה שאנחנו לא שואלים אותם, האם הם שאלו את המורים באותו יום, שאלות מעניינות. כי הרי ידע צוברים מהסקרנות לדעת ולשאול. 

ואם אתייחס לשאלות שהופנו למרואיינים על ידי אופירה ודנה ויס אתמול, חלקן היו מאתגרות וחלקן פחות. השאלה שהכי התבקשה ולא נשאלה היתה בעניין אותו אזרח, תושב מועצת חברון, שהרג את המחבל במסע הרצח שלו בבאר שבע ועל פי הידיעות שהופצו בתקשורת, זכה ליחס מחפיר במשטרה.

אמנם דובר המשטרה אלי כהן שאתמול פקד את האולפן של אופירה, ניסה לקשור לו כתרים על האומץ והיוזמה לפעול, היכן שהמשטרה נכשלה, אבל למה הוא נזכר רק עכשיו, רק אחרי שהרשת געשה?

או למה ויתרו שתי המראיינות יותר מדי בקלות לטאלב א-סאנע שאמנם גינה את מקרי הרצח בנגב, אך מהצד השני של הפה, נזף בממשלות ישראל שבמשך שנים הזניחו את המגזר הבדואי. ואני שואלת מה עניין מחט לתחת? בגלל הזנחה, יוצאים ורוצחים אנשים? אם כך, כל מטורף שירצח, נתחשב בו כי היתה לו ילדות עשוקה או הגיע מבית הרוס? מה הקשקוש המקומם הזה?.

וכאשר בן גביר שאף הוא הוזמן אמש לתוכנית, הזכיר איך אותו טאלב א-סאנע לפני שנים ארוכות שיבח מפגע שביצע פעולת טרור בתל אביב כפעולה "בעלת איכות מיוחדת" כי היא לא נועדה נגד אזרחים אלא נגד חיילי צה"ל (כאילו חיילים הם לא בני אדם ואזרחים), מיד עטה עליו דנה ויס ותקפה אותו, מה פתאום הוא עושה גוגל על א-סאנע ובודק את עברו, כי לדבריה, אנשים יכולים להשתנות, ממש כמו שהוא, בן גביר, טען לאחרונה שהוא השתנה, התמתן בדיעותיו, והתבגר.

דנה ויס התעקשה שא-סאנע כן השתנה, כי עובדה שהוא גינה את הפיגוע. בן גביר לא התרגש מדי מהגינוי ואמר במילים כאלה או אחרות, שזאת לא הוכחה שהאיש התקדם והתפתח. 

בכלל, בעניין בן גביר, עם כל הכעס שיש לחלק גדול מהציבור על האיש, בגלל שהוא פרובוקטור ומתסיס, והוא מכונה בפיהם כגזען ששונא ערבים, האם לא היה אפילו קמצוץ מן האמת בדבריו, כאשר הסביר שעצם נוכחותו בירושלים ששם פתח לשכה משלו, מיד מזמינה את המשטרה למקום, וכך לפחות נחסכות התפרעויות מסכנות חיים? 

אז ייתכן שבן גביר מצא מניפולציה מתוחכמת להסביר את נוכחותו במקום הבעיתי והבוער הזה בירושלים, אולם מצד שני וכפי שהוא אמר, איך ייתכן שחברי כנסת צריכים להגיע למקום שמועד לפורענות, אך ורק על מנת למשוך את המשטרה להגיע לשם ולעשות את עבודתה? למה היא לא שם מלכתחילה? וכאן הצביע בן גביר על חוסר המשילות של המשטרה שהשבוע באה לידי ביטוי במלוא חרפתה וחולשתה כאשר התרחש הרצח הנורא בבאר שבע. 

דווקא בקטע הזה של הריאיון, היה מסקרן לשמוע איך ברקוביץ', שלא חוסך במילים או מפחד להביע דעתו הכנה, היה מגיב. אני יכולה רק לנחש שהוא היה לגמרי מגבה את בן גביר.

שתי המראיינות ניסו לסחוט מבן גביר הבטחה שלקראת הראמדן הוא לא יתסיס את השטח כי התססה עלולה לגרום למלחמה. יודעים מה? קשה לי להאמין, שלאויבים שלנו, שלא ממש מתים עלינו, חסרות סיבות להצית את האש, ושרק בן גביר, והוא בלבד, יכול לעורר בהם את המוטיבציה ליזום פעולות איבה. 

ולא, אני לא תמימה שחושבת שאין אג'נדה מאחורי הפרובוקציות של בן גביר, או לא מאמינה שהוא בכוונה מנסה להתסיס על מנת לגרוף קולות, מה שדי הצליח לו ולסמוטריץ' בבחירות האחרונות והכניס אותם לכנסת. אולם מצד שני, אי אפשר שלא להתייחס לשאלה שהוא מעלה, מדוע דווקא הוא נחשב מתסיס, ולא אלה שזורקים בקבוקי תבערה לעבר מכוניות של יהודים על מנת להרוג ולשרוף אפילו ילדים ותינוקות. 

במחשבה שנייה, ארחיק לכת ואומר, שלמען האיזון בממשלה למול אנשים מהשמאל, והצהרות השלום והפיוס שלהם שנשמעות לעיתים כל כך תמימות לנוכח המציאות הקשה הרווייה בכל כך הרבה שנאה נצחית מצד בני דודינו, בכלל לא יזיק שיהיו גם אנשים בכנסת כמו בן גביר, בעלי דעות ימניות קיצוניות, שיהוו משקל שכנגד מול דעות שמאלניות קיצוניות.