הרשת ממשיכה לגעוש סביב האירוע האלים שהתרחש לפנות בוקר (שני) על במת טקס האוסקר ה-94. בתחילת הטקס התרחשה תקרית חריגה, במהלכה חבט וויל סמית' בפניו של הקומיקאי כריס רוק, שהגיש את אחד הפרסים. זאת, לאחר שרוק התבדח על חשבונה של זוגתו של סמית', ג'אדה פינקט-סמית', שסובלת מנשירת שיער עקב מצבה הרפואי.

לאחר שרוק אמר כי פינקט-סמית' נראית כמו "ג'י איי ג'יין 2", קם בעלה, השחקן המפורסם, ממקומו, הכה את רוק ואמר: "תוציא את השם של אשתי מהפה המ***** שלך". לאחר התקרית החריגה, סמית' קטף את פרס השחקן הטוב ביותר על תפקידו בסרט "משפחה מנצחת". האירוע תפס את הכותרת, ורבים ברשת התייחסו אליו.

בעקבות התקרית, צייצה הפקת טקס האוסקר בטוויטר כי היא אינה תומכת באלימות. "האקדמיה לא מאשרת אלימות מכל סוג שהוא", נכתב בהודעת האקדמיה לקולנוע. "הלילה אנחנו שמחים לחגוג את זוכי האוסקר ה-94 שלנו, שראויים לרגע הזה של הוקרה מעמיתיהם ואוהבי הסרטים ברחבי העולם".

בעקבות התקרית, מפיק טקס האוסקר וויל פאקר כתב בחשבון הטוויטר שלו: "ובכן... אמרתי שזה לא יהיה משעמם".

השחקן בילי אייכנר התראיין לאתר variety לאחר הטקס ואמר: "חשבתי שזה היה טקס ממש טוב עד שקרתה שם תקרית מוזרה ולא צפויה. חשבתי שאני חולם, זה היה סוריאליסטי".

הקומיקאי מיכאל איאן בלאק כתב בחשבון הטוויטר שלו "כל כך מאכזב שוויל סמית' שיחק את מוחמד עלי אבל הוא אפילו לא הצליח להפיל את כריס רוק".

הקומיקאית לונדון היוג'ס כתבה: "אז תקיפה פומבית היא התשובה לבדיחה חסרת רגישות ב-2022??! טוב לדעת. אני אעשה את הספיישל הבא שלי בנטפליקס דרך הזום".