שבוע הגמר המיוחד של הישרדות VIP החל, אבל ברור לחלוטין שבחדרי העריכה כבר לא נותר עם מה למשוך את הזמן, מלבד המועצה האחרונה שתשודר ביום רביעי. מכל הפתיחה הארוכה מדי של הפרק אתמול (שני), הדבר היחיד שראוי להתייחס אליו הוא הרצון של שירה להמשיך לפנטז על גמר שאפילו היא מודעת לכך שרוב הסיכויים שהיא לא תגיע אליו.

אני מתנצל שירה, "המסלול" שעברת לא משנה. במשחק מנצח לא זה שעשה את השינוי הכי גדול, מנצח זה שמשכנע הכי הרבה מושבעים להצביע לו, וזו לא תהיה את ככל הנראה. כששירה טוענת "אף אחת לא יותר ראויה ממני", זה משפט עצוב. לא בגלל שמדובר בשחקנית שלא חתומה על שום מהלך ועדיין נמצאת ברביעייה האחרונה, אלא בגלל שכל הניסיונות שלה לשכנע את האחרות לקחת אותה לגמר מתבססים בדיוק על זה ש-"אף אחד לא יצביע לי". ושלא תתבלבלו, זו לא אסטרטגיה להיראות חלשה, שירה מעולם לא בחרה באסטרטגיה הזו, זו האמת והיא יודעת אותה.

ועדיין, צריך להעריך את שירה שהיא לפחות מנסה. היא מבינה שהמקום הרביעי, זה שמשאיר אותך מחוץ לפודיום, הוא אולי מכובד אבל כאמור – מי יזכור אותך כשאת לא יושבת שם בסוף? שינוי של 180 מעלות מהשירה שרק לפני מועצה אחת כמעט התנדבה ללכת הביתה.

שירה מנסה לשכנע את אודליה שמגיע לה להיות בגמר (צילום: צילום מסך חדשות 12)
שירה מנסה לשכנע את אודליה שמגיע לה להיות בגמר (צילום: צילום מסך חדשות 12)

כמובן שאי אפשר לשדר פרק בלי לפחות טוויסט אחד, אז לפחות כדאי שזה יהיה טוויסט טוב – והפעם מדובר בצמיד הווטו. במאבק על קולות המושבעים, הווטו הזה יכול לעשות את ההבדל בין מיליון שקלים לבין להיות ניצב בהופעה של מישהי אחרת. והמשימה שבנו במיוחד עבורו? ראויה להיות המשימה האחרונה. אבל אלוהים אדירים מה זה הבחירה המזעזעת הזו לשדר את הנשים בהילוך איטי? שדרו את המשימה, תנו לגיא לפרשן, תנו לנו את המתח. בזבוז זמן כבר אמרנו?

על המשימה עצמה אין מה להגיד, אתגר גדול עבור המתמודדות וכולן נתנו את כל מה שיש להן. אבל כנראה שאודליה פיתחה תיאבון לאחר הניצחון על דנדן והיא רושמת לעצמה עוד וי גדול בפנקס. מי שבפרקים גדולים של העונה נראתה כאילו לא מבינה איפה היא נמצאת, רושמת שני ניצחונות חשובים במאני טיים ובונה לעצמה קייס ראוי לגמר. שאפו.

מה שיפה בהישרדות ישראל זה שלא משנה כמה נחשוב שהתקדמנו, אחד השורדים, או במקרה הזה השורדות, יבצע את הטעות הראשונה במשחק ויודיע לשורדת אחרת שהיא בדרך החוצה. לצערי הרב, האחראית לטעות היא אלה, שמודיעה לשירה חגיגית שהיא מצביעה לה בגלל, ותחזיקו חזק, "שהיא כבר מסודרת בחיים". לא מדובר במהלך טיפשי, שכן שירה עצמה יודעת שהיא מסומנת, אבל עדיין טעות. במקום להרדים את שירה, ואולי לנסות לשכנע אותה להצביע לאודליה, אלה מחליטה דווקא לשפוך דלק על מי שכבר מרגישה את הלהבות סביבה.

ובזמן שאלה עסוקה בלעבור על העובר ושב של כל אחת מהבנות, ג'קי ואודליה מתעסקות במה שחשוב באמת – מי יצביע לאיזו שורדת ומה השלישייה שהכי טובה עבורן בגמר. הדיל האחרון של העונה (או לפחות כך נדמה) נסגר בין שתיהן ומבטיח שהמתח יישמר עד הרגע האחרון.

אודליה וג'קי סוגרות דיל לגמר (צילום: צילום מסך ערוץ 13)
אודליה וג'קי סוגרות דיל לגמר (צילום: צילום מסך ערוץ 13)

רק בעיה אחת יש בתכנית המהוללת של הצמד, אלה לא מטומטמת לחלוטין. בניגוד לשירה ואודליה, לה יש דיל עם ג'קי משלבים מאוד מוקדמים, אז למה שג'קי לא תשתמש בקול הכפול כדי לדאוג לה אחרי שכבר הבטיחה את מקומה? ג'קי מנסה לשחק את המשחק ואודליה מספרת לאלה שהיא תלך למבחן אש עם שירה, אבל אלה רואה בבהירות ויודעת עם מי היא מתמודדת ולכן יודעת שג'קי תפרה את הכל על חשבונה.

אגב תרגילים, גם אודליה וגם ג'קי התלוננו על הכוח הגדול שהפתק נותן. אודליה אמרה שזה "לא פייר", ג'קי אמרה שכל כוח "שם רגליים". מעניין איפה הייתה הדעה הכל כך נחרצת הזו כשהייתה התלבטות אם לנצל את הכוח של ג'קי ולבטל את החסינות של זהר. משום מה נראה שהשיקול על מה הוגן לא בדיוק היה מה שהכריע.