גיא זו-ארץ הוא מאנשי הטלוויזיה הוותיקים בישראל, שכולנו רגילים לראות אותו בסלון הפרטי שלנו מככב על המסך בתוכניות הפריים-טיים השונות של "רשת 13" מ"הישרדות" ועד "האח הגדול", אך לא רבים יודעים שמדובר גם במוזיקאי. גיא זו-ארץ מפתיע בהפקה חדשה וייחודית, בה תוכלו ליהנות מאין סוף להיטי מוזיקה ים תיכונית ישראלית, משנות ה-60 העליזות ועד ימינו, בהפקה ועיבוד אלקטרוני חדש ומפתיע.

"אנחנו משיקים מופע חדש שנקרא 'הפארטיה', בעצם רייב אלקטרוני ים תיכוני. זה אומר קודם כל מסיבה, הולך להיום מאוד שמח, לקחנו את כל הלהיטים של המוזיקה ים תיכונית, המזרחית, הישראלית כבר קוראים למוזיקה הזאת", מספר זו-ארץ ל"מעריב אונליין". "מההתחלה שלה, ממוזיקה של שנות ה-50, כרם התימנים, מוזיקה יוונית, אריס סאן, כל הדרך מעופר לוי ועד עומר אדם, מאהובה עוזרי עד עדן בן זקן. כל הלהיטים האלו שמנו אותם על ביט אלקטרוני, שעושה לנו די.ג'יי תומר מייזנר, את כל ההפקה המוזיקלית עשה עמוס בן דוד, הכל בעצם הפך להיות מופע, מסיבה, שמח, נוסע. ממש הכי משוחרר ומשחרר שיש".


שילוב די מפתיע בין מוזיקה אלקטרונית לים תיכונית. 
"זה שילוב בין ישן לחדש. זה חלום שלי, מוזיקה מזרחית תמיד תמיד אהבתי, תמיד בכל אירוע אני זה שעולה על השולחן, אני עושה את החאפלות. רציתי להביא את זה למקום צעיר יותר, לקלאבים היום, עם הביט האלקטרוני, מוזיקה שאני מאוד אוהב, והשילוב הזה בין ישן לחדש יצא כיפי ומרענן, בלי לאבד את הישן וטוב הזה. זה המופע שלנו".


רוב הציבור מכיר אותך כמנחה טלוויזיה, ולא יודע שאתה גם מוזיקאי, האם היית רוצה שיותר יכירו אותך כמוזיקאי?
"אין לי את הרצון הזה, בואו תראו אותי. יש לי את הרצון לעשות את הדברים שאני אוהב, לשמח אנשים, לעלות על במה, אנשים שיבואו רואים שהדבר הזה אמיתי ואותנטי, אני מבסוט כבר, אז אין לי את המקום הזה 'אני רוצה להראות לכולם שאני זמר, שכל העולם ידע שאני שר', זה לא מהמקום הזה".


היית שמח שיותר מהעשייה שלך היית שמח שאחוז יותר גבוה יהיה במוזיקה?
"אני אוהב לעשות הרבה דברים, אני גם מנחה, גם שחקן וגם זמר, לאורך כל הקריירה שלי ידעתי לשלב בין הדברים האלו. אם הייתי רוצה הייתי הולך להיות רק זמר הייתי עושה את זה כבר כשהייתי בן 24 והוצאתי תקליט ראשון, אבל החיים הובילו אותי וזרמתי עם הדבר הזה, ואני אוהב את זה".


לגבי הישרדות שעוד מעט מגיעה לקו הסיום, איך אתה בתור מי שהנחה את התוכנית 11 עונות מרגיש את האבולוציה שלה? במה היא השתנתה מדן מנו ועד ג'קי אזולאי?
"התוכנית הזו כל הזמן מתפתחת ומשתנה. השורדים מגיעים לאי יודעים למה הם באים, הם באים עם הרבה יותר כלים, אבל כמה שלא תבוא מוכן, בסוף ההתמודדות המטורפת הזאת עם המשחק החברתי, ובטבע והרעב, שום דבר לא מכין אותך לזה. והעונה הזו - זה גמר היסטורי, גמר נשים, זה לא היה אף פעם הדבר הזה גם ברית נשים חזרה שהלכה, מאוד מרגש. אחרי 11 עונות עוד דברים כאלו יכולים לקרות, בואו לראות".


אחרי כמה עונות של VIP, יש רצון לאנשים פשוטים?
"בסוף כולנו אנשים פשוטים, זה שהם מפורסמים לא אומר שהם לא אנשים פשוטים. אבל אנחנו כן הולכים לתקופה של יותר אנונימיים, אנשים פחות מוכרים. אני חושב שזה מרענן להכיר דמויות חדשות, הולך להיות מרתק בעונה החדשה".

גיא זוארץ (צילום: אלון שפרנסקי)
גיא זוארץ (צילום: אלון שפרנסקי)


יש הבדל ברמת המשחק, האגו?
"בסוף לא, זה יכול להיות בהתחלה, מגיעים אנשים מפורסמים, אולי הם חושבים שזה יום צילום, אולי הם חושבים שיש קייטרינג, תיכף אני אוציא להם את הכיבוד, אבל הסוף זה מתנפץ. ובסוף, המצב הזה, הפיזי והנפשי, הנוכחות שם על האי מכריעה אותך, ואתה הופך להיות ערום, בלי מסיכות, אין מה לעשות".


העונה דלף לרשת סרטון שלך נוזף במשתתפים, מה היה שם?
"לנהל מועצת שבט עם הרבה שורדים, עם הרבה יצרים והתנגדויות, בריתות, זה לא פשוט וקורה הרבה פעמים שהרוחות שם מתלקחות ואני שם כדי לעשות סדר, ואני שם כדי לפעמים גם לנזוף, כי אי אפשר ככה לעשות טלוויזיה. אז עושים את זה".


היו טענות שבעונות הייתה עליית מדרגה בברוטאליות, ההתנהגות של ישראל אוגבלו, ג'קי אומרת לליה "הילדים שלך יתביישו בך" איך שהיא ודודו היו משתיקים את שירה פרבר, או איך שהיא אמרה לגדי "שתוק, אתה רוצה שאני אוריד לך סטירה?". 
"ריאליטי זה אנשים, אנשים שחיים, אנשים שנמצאים במצב, במקום מסויים, בבידוד מסויים, אני לא שופט אותם, הם נמצאים במצבים מאוד קיצוניים, מה שיוצא זה הדבר האמיתי, זו ההתנהגות. אי אפשר לסגנן את זה, ואי אפשר לעטוף את זה. אפשר לבחור איך לספר את הסיפור, ולפעמים זה מורכב גם מהדברים הקומיים וכיפיים וגם הרגעים הפחות נעימים".


כיוצרי התוכנית, באח הגדול היינו רואים אנשים שננזפים או הולכים הביתה על התנהגויות כאלה, כאן לא ראינו את זה
"אני מאמין שאם היה צורך זה היה קורה, יש חוקים מאוד מסויימים, גם לאח הגדול וגם להישרדות, ואם זה היה צריך לקרוא זה היה קורה".


"אני אתן לך סטירה" זה לא איום?
"אני לא נכנס לזה, אתה לא יודע מה היה שם, אני לא יודע מה היה שם, אנחנו לא צריכים להיכנס לדבר הזה. יש פורמט, יש פה אנשים מאוד אחראים לדבר הזה שקורה והם עושים כל מה שהם צריכים. והיו לנו בעונות קודמות רגעים מאוד ספציפיים, כמו בעונה השניה, מתמודד אחד - הוצאנו אותו באמצע, כי באמת היה משהו".


לאורך העונה, אתה מפתח פייבוריטים אישיים?
"באופן טבעי כן, כי אני בן אדם, אני מגיב. אבל אני רואה שזה עובר הרבה סיבובים והרבה שינויים אצלי, אני יכול להתחיל מלהגיד 'וואלה הוא יהיה השורד האחרון' אבל אולי פתאום באמצע העונה אני אומר 'אני כבר לא בטוח'. אבל אני כל הזמן משתדל לשמור על ניטרליות".


שלוש מתמודדות התעלפו במשימות במהלך העונה - יש לפעמים חשש אמיתי לשלומם של המתמודדים?
"זה הפורמט הכי קשוח בתולדות הטלוויזיה, לא היה כזה, לא יודע אם יהיה גם. מתמודדים יודעים את זה, יש רופאים שבודקים אותם. הם שמורים מאוד מאוד טוב, אבל לפעמים בתנאי הקיצון דברים כאלו קורים".


יש רגעים שהלב נופל לתחתונים כשאתה רואה משהו קורה במשחק. 
"בטח, אני רץ לעזור. אני דואג למתמודדים, זה הופך להיות מאוד אישי, הם לא דמויות, זה לא קריקטורה, זה אנשים שאנחנו דואגים לה, שאכפת לנו מהם, שאנחנו רוצים שהם יצאו גם הכי טוב שאפשר".

איך זה לראות את אשתך, יעל בר זוהר, ב"רוקדים עם כוכבים'?
"אשתי מהממת, מוכשרת, אני חולה עליה, היא רקדנית נפלאה, היא משהו. תצביעו ליעל, זה הדבר הכי חשוב בראיון הזה".


אתם סוג של מתחרים עכשיו. 
"אין תחרות, אני הכי מפרגן לה העולם, אני הכי שמח בשבילה, שתמשיך לרקוד".


שמתפרסמות טבלאות הרייטינג בבוקר, למי אתה מריע?
"שמע אני שמח בשביל יעלי, כי היא יעלי. אבל הישרדות והמסע שלי עם הישרדות, זה כבר משהו אחר. אל תשכח שאני עושה את הישרדות".