הוא נחשב לאחד מגדולי הכדורגלנים הישראלים בכל הזמנים, הוא כיכב במגרשים בארץ ובאנגליה, הוא ניצח את צרפת בפארק דה פראנס והכניע פעמיים באותו משחק את פיטר שמייכל. ובכל זאת, אייל ברקוביץ', שחוגג היום (שבת) את יום הולדתו ה-50, מזוהה כיום, לבטח בעיני הדור הצעיר, פחות עם עולם הכדורגל, ויותר עם תוכנית הראיונות הפוליטית שהוא מגיש לצד שותפתו הוותיקה: אופירה וברקו.

עד לפני כמה שנים הרעיון שברקוביץ' יראיין פוליטיקאים ויוביל תוכנית שמעצבת את סדר היום היה נשמע מופרך למדי, אבל ההימור של "קשת" על הצמד הפרובוקטיבי השתלם ובגדול. לאורך חמש שנות קיומה של התוכנית רשם ברקו מספר עימותים מתוקשרים, וזו הזדמנות טובה להיזכר בהם.

ברקוביץ' נגד מני נפתלי, דצמבר 2017

קשה לזכור, אבל למרות שהיום "אופירה וברקו" מזוהה עם מחנה המתנגדים לבנימין נתניהו, בתחילת הדרך המצב היה שונה. בשלהי 2017 התארח באולפן מני נפתלי, אב הבית לשעבר במעון רה"מ שתבע את הזוג נתניהו על היחס לו זכה מהם. ברקוביץ' תקף את נפתלי, כינה אותו "שקרן" ו"לא גבר" ופקפק במניעים שהובילו אותו להוביל את הפגנות המחאה נגד נתניהו. באופן שנראה היום הזוי, תומכי הליכוד חיבקו את ברקוביץ' ואף הציבו אותו כמועמד בפריימריז-הדמה של הליכודיאדה:

לעומת זאת, בקרב מתנגדי נתניהו התחושות היו הפוכות. בן כספית צייץ אז בטוויטר: "על הגסות, בורות, שטחיות, רדידות, זחיחות ובוטות של אייל ברקוביץ' נכתב כבר הכל. אני רוצה להתעכב, ברשותכם, על מופע האימים הוולגרי שלו כש"אירח" יחד עם אופירה אסייג את מני נפתלי בשישי האחרון. מעבר לעובדה הצפויה שמהשאלות ששאל ניכר היה שאין לברקוביץ' מושג קלוש על מה הוא מדבר, חזר אצלו מוטיב אחד:'למה', שאל את נפתלי שוב ושוב, 'לא לקחת את הכסף ונעלמת?' אני חוזר: האפס הקטן מהטלוויזיה דרש ממני נפתלי להיעלם לו מהחיים. למה? ככה. כי בא לו. כי הוא לא ברקוביץ'. כי לא יכול להיות שלאחד, מנחם מעפולה, תהיה גם זכות מחאה או צעקה בארץ הזאת".

מני נפתלי (צילום: פלאש 90)
מני נפתלי (צילום: פלאש 90)

ברקוביץ' נגד סתיו סטרשקו, ינואר 2018

לא חלף חודש וברקוביץ' שוב מצא עצמו תחת מתקפה. סתיו סטרשקו, דוגמנית ושחקנית טרסנג'נדרית, הגיעה לאולפן, וברקוביץ' קיבל אותה בסדרה של שאלות מביכות וחודרניות על זהותה המינית. לאחר השידור אמרה סטרשקו כי היא הרגישה שחוותה הטרדה: "אני מרגישה שהוטרדתי בתוכנית של אופירה וברקוביץ', ששאלו אותי שאלות חודרניות ואינטימיות שלא היו מעיזים לשאול דוגמנית או שחקנית שמרגישה תאימות בין המגדר שלה לבין המין שאיתו נולדה.  טרנסג'נדרים וטרנסג'נדריות היא הקבוצה המוחלשת ביותר בחברה בכל העולם. אחוז נסיונות ההתאבדות עומד על 42 אחוזים. זה מספר בלתי נתפס, רק השבוע נפטרה בישראל בחורה טרנסית מנזק בלתי הפיך של נסיון התאבדות".

סתיו סטרשקו (צילום: אור גפן, יח''צ)
סתיו סטרשקו (צילום: אור גפן, יח''צ)

ברקוביץ' נגד חברי הכנסת הערבים, אוגוסט 2018

באחת התוכניות כינה ברקוביץ' את חברי הכנסת של הרשימה המשותפת "מחבלים" ו"בוגדים": "הם יודעים שהם סוסים טרויאנים הם יודעים שהם בעצם יושבים בכנסת אבל הם מרגלים והם יודעים שהם לא משלנו אז הם יודעים מה אני הולך להגיד להם". לאחר מכן, פנה ברקוביץ' לח"כים הערבים וקרא להם שלא להגיע לתוכנית, ואף איים כי אם מי מהם יגיע, הוא עצמו לא יישאר איתם באולפן. "אל תבואו, אני לא יכול לראות אתכם", הוא אמר והוסיף, "הסתדרנו מצויין פה. אם הם באים אני מודיע לך אני קם והולך. אל תבואו אם הם באים אני קם והולך אין להם סיכוי שאני אראיין אותם אין להם סיכוי, שמעת מה אני אמרתי לך". הדבר עלה לו בשבוע של השעייה משידור. בהמשך תבע ח"כ עיסאווי פריג' ממרצ את ברקוביץ' על דבריו אלו, אך התביעה נדחתה.

ברקוביץ' נגד אביבית בר זוהר, פברואר 2019

גם עם כוכבת הריאליטי הצליח ברקוביץ' להסתכסך, כאשר במהלך הראיון רמז לה כי גברים ספונטניים באים אליה רק בשביל לשכב איתה. בר זוהר נפגעה, ולמחרת תקפה את ברקוביץ': "אייל ברקוביץ', אולי תלמד, תשכיל ותפנים את מה שיש לי להגיד לך. אז אירחת אותי אצלך בתוכנית האחרונה. בהתחלה אמרתי 'איזה כיף, אני באה לדבר על העשייה שלי. זה כיף לקבל פרגון על משהו שאתה עושה'. ומה אתה עשית? בשנייה לקחת את הכל וזרקת הכל לפח, כי זה לא עניין אותך. מה שעניין אותך ברקוביץ', זה שגברים באים לשכב איתי וללכת".

אביבית בר זוהר (צילום: אור גפן)
אביבית בר זוהר (צילום: אור גפן)

ברקוביץ' נגד אביר קארה, יולי 2020

הימים הם ימי שיא משבר הקורונה, ובאולפן מתארח סגן השר כיון ומנהיג תנועת המחאה "אני שולמן" דאז. התנועה התיימרה לייצג את העצמאיים בישראל ובאה בטענות קשות כלפי הממשלה, אך במהלך הראיון ברקוביץ' הבחין כי קארה מתכתב עם שר האוצר, ישראל כ"ץ, ורמז כי התנועה למעשה מתואמת עם השלטון. הראיון, כפי שניתן לשער, עבר מאותו הרגע לטונים צורמים.

אביר קארה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אביר קארה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

ברקוביץ' נגד מירי רגב, אוקטובר 2020

כפי שצוין, עם השנים אימצה לעצמה "אופירה וברקו" קו ביקורתי ותוקפני נגד שלטון הליכוד (וספגה ביקורת על מתן יחס מפרגן יתר על המידה לפוליטיקאים מהמחנה הנגדי). נקודת השבר הייתה בראיון עם שרת התחבורה לשעבר, שהתעמתה עם ברקוביץ' על דבריו נגד הליכוד. ברקוביץ' השיב כי לא התכוון לבקר את בוחרי המפלגה אלא "אלייך ואל חבורת הזאבים שלך שכל היום מתחנפים לביבי", ורגב כינתה אותו "סטייק" והוסיפה, במה שנתפס כאיום לא לגיטימי, כי הוא לעולם לא יהיה מאמן נבחרת ישראל - חלום שברקוביץ' שואף להגשים כבר למעלה מעשור.

מירי רגב מתעמתת עם ברקוביץ' (צילום: צילום מסך קשת 12)