הרשת גועשת וסוערת הבוקר (ראשון) אחרי גמר "הישרדות" אתמול, עם זכייתה של אלה אייבינדר. צופים וגולשים חדי עין צילמו את החבל שאלה היתה צריכה לשרוף בדו קרב מול ג'קי, ומצאו שחלק קטן ממנו כבר היה קרוע עוד לפני שהדו קרב החל, מה שאומר שלאלה היה פור על ג'קי. כמו תמיד, סרן שמועתי עושה את העבודה והגולשים כבר חושדים שלהפקה הייתה יד במזימה הזאת, על מנת לעזור לאלה לנצח. 

נכון או לא? אולי אודליה, שיש לה קשר אמיץ עם בורא עולם, תשאל אותו. בכל מקרה, בסרטון שהופץ על ידי הגולשים, כל עין יכולה להבחין באותו קרע בחבל. אלא אם כן מדובר בזווית צילום, או בעיוות של תמונה.  

משימת הגמר בהישרדות VIP (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
משימת הגמר בהישרדות VIP (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

בינתיים, אני לא מתכוונת להיכנס לחישובים מתמטיים של איך כמה ולמה אלה גרפה את הניצחון ב"הישרדות", או לנחש מי באמת בחר בג'קי אזולנדו מבין המושבעים, כי הרי חשבנו שרובם יצביעו לאלה, ולבסוף בספירת הקולות היה תיקו ביניהן. עולמי ממש לא יחרב עליי, אם לא אדע מי המושבע ששם פתק של ג'קי כמועמדת לניצחון, הרי לא מדובר בפיצוח הגנום האנושי. והאמת? גם לא אכפת לי. העונה המתמשכת והנמרחת הזאת, אם להתבטא בשפת העם, יצאה לי כבר מכל החורים וטוב שהיא הסתיימה ולא משנה מי ניצח. כל סיפור ארוך שנמשך על פני אלפי דפים, מעניין ככל שיהיה, בסוף נמאס. אפילו מ"סיינפלד" השנונה והמצחיקה, אחרי מאה פרקים, תופסים את הפואנטה ומצליחים להיגמל בקלות מהז'אנר הזה.

ועם יד על הלב, מלבד האורך המתיש של העונה שכבר כולנו רצינו לראות את סופה, מה כל כך היה מרתק בה? לצפות בחבורת פתאים שהם כבר לא ילדים, אלא בוגרים והורים לילדים שהספיקו לראות דבר או שניים בחיים, הולכים בעיניים עיוורות ככבשים אחרי הרועה (ג'קי) ולא מעזים להתפזר לכל כיוון שירצו, מהפחד שמא הרועה ירביץ להם על הזנב במקל הרועים שלו זה לא מרתק בעליל, אלא פתטי בלשון המעטה. 

היכן היתה שירה האינטליגנטית, בעלת כושר ניתוח ושפה עשירה, שפחדה להתעמת עם ג'קי, כשזו הפעילה את המניפולציות והשקרים שלה? היכן היתה ליה, דמות חזקה ומספיק נבונה לקלוט את הניואנסים הכי דקים של העלילה? איפה זהר שטראוס, אף הוא איש של מילים, שהתיימר לחשוב שאם ג'קי ערמומית, הוא ערמומי שבעתיים, ובסוף סיים את המערכה בהתרפסות בפני מנהיגת השבט, כמו כל השאר, והרים ידיים מול התככים של מלכת הקומבינות? 

ומה עם דן דן, איש העולם הגדול וזקן השבט, שהיה הראשון שזיהה שכל ברית הנשים הזאת היא בולשיט אחד גדול ושאם נשים מתיימרות להיות חזקות, אדרבא ואדרבא, נראה אותן מתמודדות מול גברים חזקים? 

ואם כבר מדברים על ברית הנשים, שג'קי חושבת שתירשם על דפי ההסטוריה, כדאי שהיא תקפוץ לבקר בספריה הקרובה ותתחיל לעיין קצת בספרים, ותבין מה הם באמת האירועים המכוננים והמשמעותיים הקורים בעולם ועליהם כותבים כרכים שלמים. אולי כדאי שגם חברי הדסק וההפקה של הישרדות ידפדפו באותם ספרים ויבינו שהמילים הדרמטיות שהם שמו בפיו של גיא זו-ארץ במהלך טקס הגמר, על כמה מיוחדת היתה העונה בגלל ברית הנשים המגוחכת הזאת, הן מילים ריקות מתוכן, כי אותה ברית קמה אך ורק בגלל סיבות טקטיות ואסטרטגיות משחק, ולא משום סיבה אידיאולוגית.

ואם בכל זאת הצליחה ג'קי להשיג ארבעה קולות של מושבעים ולקנות את אמונם, למרות שהספיקה לריב על האי אפילו עם הג'וקים שהתרוצצו להם בשיער הדביק מלכלוך, אז כנראה שהיתה ראויה להגיע למקום השני והמכובד. תזכורת: אילולא צמיד הווטו שאודליה זכתה בו, אני לא בטוחה שהיה שוויון במספר הקולות שהיא ואלה קיבלו מהמושבעים.

לגבי אלה שזכתה, אם בזכות או בחסד, אני לגמרי מפרגנת לה. לפחות היא היתה מענטש וחברה נאמנה, רגישה וחמה. 

ורק נקודה קטנה נוספת. גיא זו-ארץ פמפם לנו בראש במהלך הטקס שהעונה הנוכחית היתה שונה ומיוחדת מכל עונה אחרת, כי רק נשים הגיעו לגמר (הישג חסר משמעות לחלוטין כי גם לגברים מגיע מקום של כבוד בעולמנו), אולם בעיניי היה רק רגע אחד מיוחד ומרגש, ולא רק בגמר הגדול, אלא בכל העונה המפרכת והארוכה הזאת. אותו רגע שבו בעיתות מלחמה אכזרית, נשמע מאוקראינה הרחוקה והבוערת קולה של אמא, אמא של אלה, שהתנצלה על כך שהיא לא נראית במיטבה כי היא לא ישנה בגלל האזעקות, ובירכה את בתה בהצלחה והביעה את אהבתה אליה.