דוד דביר חושף את הסודות: הערב (שני) תתקיים ההדחה האחרונה בעונה הראשונה של "רוקדים עם כוכבים" ב"קשת 12" לפני הגמר הגדול. ריאליטי הריקודים, המשלב בין מפורסמים לרקדנים מקצועיים מכל סגנונות הריקודים, המתחרים על תואר הרקדנים הטובים ביותר, מתקרב בצעדי ענק אל סופו. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 


הערב יתמודדו על הזכות לעלות לגמר הגדול שישודר בשני הבא, עדי אשכנזי והרקדן חיים פרשטיין, אלכס שטילוב והרקדנית נינה סולוביוב, יעל בר זוהר והרקדן אנטון לפידוס ומעיין אדם עם הרקדן ארטיום ליאסקובסקי. השופט הקשוח של העונה דוד דביר התראיין הבוקר ב"חדשות הבוקר" ב"קשת 12" חושף מה דעתו על המתמודדים בעונה.

אתה מודע לזה שאנשים נדרכים כשאתה מגיע, בגלל הביקורות והחדות שלך אנשים מאוד דרוכים לידך
"יכול להיות שכן, אני לא מרגיש את זה באופן אישי. אני יודע שיש לי את זה, אני קצט סרקסטי".

אתה גם בחיים כזה, או שזו דמות שאתה לובש?
"בבית יותר קשה לי. אני חי עם אותה אישה 49 שנה, עבדנו יחד מאז שהכרנו. גם בלהקת בת שבע, בבלט הישראלי, לימדנו בתלמה ילין יחד. הדינמיקה היא שונה, אבל עם חברים זה שונה. אני יכול ישר לתקוע איזה הערה".

דוד דביר התרכך בשנים האחרונות, זה לא ה'דוד דביר' של "נולד לרקוד"
"אתם צריכים לראות מי עומד מולי. עומדים מולי אנשים שזה לא המקום הטבעי שלהם, הם שחקנים, זמרים, בדרנים והריקוד הוא לא המקצוע שלהם - אז שאני אשפוט אותם כאילו זה המקצוע שלהם? לא. אם בא צעיר שרוצה להיות רקדן וחושב שהוא כשרוני - אני שם אותו במקום. פה אני יותר רך ויותר נחמד, עוקץ פה ושם בקטנה".

אתה נהנה השנה?
"מאוד נהנה, זה תחום שלא עסקתי בו ואני חושב שמה שראינו בתוכנית - איך לוקחים אנשים שהם באמת, רקדו בעבר קצת, אבל הופכים אותם כמעט לרקדנים מקצוענים. לפעמים אני לא יודע מי הרקדן".

מי עשה את הקפיצה הכי גדולה?
"מעיין אדם, היא ההפתעה שלי. כששמעתי את הרשימה אמרתי 'מה עכשיו היא תרקוד לי פה'. היא התחילה ככה צולע, הגוף שלה השתנה".


מי הכי "נולד לזה"?
"שטילוב בא מתחום הספורט, ההתעמלות שעוסקים שם בגוף, יש לו כוח ויכולת ביצועית מאוד גבוהה מבחינת ההתחלה שלו. בהתחלה ראינו שהוא רוקד כמו פסל, הוא אמנם עושה את כל התנועות אבל נראה כמו אחד שבלע מטאטא. פתאום הוא נפתח, הוא מחייך, הוא מתייחס לרקדנית. אם הוא היה מגיע אליי בגיל 8 הוא היה סולן בלהקה גדולה".


מה הייחוד של יעל?
"יש לה משהו בגוף שהוא פלסטלינה, היא כמו חתולה, יודעת להשתלב, היא פרטנרית טובה, עולה נופלת, אין לה בעיה עם זה. מה שכן היא רגישה, ובוכה מכל דבר. לי נורא קשה כאדם שמסתכל לראות את העיניים שלה עוד שניה מתפרצות. היא צריכה שהכל יהיה פרפקט".

ועדי אשכנזי?
"עדי, בכלל, אני לא מבין את התופעה הזאת. אני קורא לה זיקית, היא מחליפה צורה וצבע, היא מוכנה לעשות הכל הכל בהומור, נפלה ושברה את הראש - הכל טוב".

אנשים כל כך כמהים לשמוע ממך מילה טובה
"אני הכי ביקורתי שם. אני מכל השופטים עברתי מסלול הכי קשה כרקדן. המקצוע שלי רקדן קלאסי ומודרני, הוא הרבה יותר קשה ממקצועות אחרים. ריקוד לטווח ארוך, להרבה שנים. אני מאוד קפדן".