ביום שני האחרון התקיימה ההדחה האחרונה בעונה הראשונה של "רוקדים עם כוכבים" ב"קשת 12" לפני הגמר הגדול. לפי הצבעת השופטים והקהל בבית עם שיא של למעלה מחצי מיליון הצבעות - אלכס ונינה ומעיין וארטיום תפסו את שני המקומות בגמר "רוקדים עם כוכבים" יעל ואנטון ועדי וחיים התחרו בשידור חי על הכרטיס האחרון לגמר. את המקום השלישי והאחרון תפסו עדי וחיים, לאחר שניצלו ממעמד ההדחה. בכך, באה לסיומה דרכה של יעל בר זוהר בתחרות.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

רבים מאוהדיה של בר זוהר היו מאוכזבים מהדחתה וטענו כי היא לא הייתה מוצדקת, והרף שהוצב לה היה גבוה מזה שהוצב לאחרים. החלטנו לבדוק עם  מנו הוגובן, שופט בינלאומי, נשיא איגוד הריקוד ההולנדי, אחת מדמויות המפתח בתחום הריקוד הסלוני בהולנד, שלא הכיר את הסלבריטאים הישראלים, עם רוזאנה אודיקדזה, מאמנת ראשית של נבחרת ישראל בריקודים לטינו אמריקאיים, תחת התאחדות אילת, וגם עם נשות התקשורת לימור כרסנטי ונועה מזרחי, מדוע באמת נפרדה בר זוהר מ"רוקדים עם כוכבים" רגע לפמני הגמר.


"המחמאה הכי גדולה שאני יכול לתת על מופע המיוזיקל של יעל בר זוהר ואנטון לפידוס, ובאמת נתתי היא זו: אני שואל מי בשותפות זו הסלבריטאי ומי הרקדן המקצועי המאומן היטב? (באמת שאלתי את זה את חברי הישראלי)", אומר הוגובן. "אני לא אומר את זה בשום צורה כדי לגרום למקצוען להיראות רע, להיפך, זו מחמאה גדולה לשניהם - לה ולמאמן שלה, 'לקחה את ההובלה' היא אולי הדרך הטובה ביותר לתאר את הביצועים שלה. עם הכריזמה המדהימה והפרשנות שלה למוזיקה ולכוריאוגרפיה היא גורמת לקהל להיות חלק מהמופע. לא רק להסתכל על זה אלא לחוות את זה ולתהות יהיה בהמשך. 'לראות זה להאמין' שאומר הכל. לעתים קרובות אני לא מאמין לרקדנים בביצועים שלהם. אבל במקרה הזה.... אין כזו בעיה בכלל".

"כשמוזיקה ותנועה מתלכדים יש עבודה טובה", מוסיף השופט הבינלאומי. "הצליל שאתה שומע והתמונה שאתה רואה חייבים להתאים ובביצוע הזה ההיבט הזה היה ברור מאוד. כמובן שהמוזיקה מאוד מתאימה לכוריאוגרפיה מלאה בהדגשים ותנוחות ברורות שעושות את זה מעניין ואטרקטיבי לצפייה, אבל עדיין גם כוריאוגרף וגם רקדן צריכים להשלים את העבודה ובר זוהר בהחלט הצליחה לעשות את זה".

"אחד ההיבטים שלא שמים אליהם מספיק לב בריקוד הוא סיום התנועות. במיוחד ידיים-זרועות, רגליים-רגליים ועמוד שדרה לראש. גם זה נעשה בצורה 'לא של חובבים'. אפילו יותר, בר זוהר יכולה להתחרות בקלות עם רקדנים מאומנים היטב", מסכם הוגובן . "כמובן שכשופטים נוכל תמיד לתת נקודות לשיפור, אבל בהתחשב בעובדה שזו אישה שעבודתה היומיומית אינה ריקוד והיא לא התאמנה שנים על גבי שנים בסטודיו למחול קשה להיות ביקורתי. אני יכול רק להעריץ אדם שיש לו את היכולת והדחף לבצע הופעה כזו בהתראה כל כך קצרה".


"הנאמבר לשיר 'Beggin' היה פחות טוב, תנועות הרגליים היו מרושלות, היא לא השתמשה כמו שצריך במשקל. מה שאמרתי על 'לראות זה להאמין', לא תקף כאן", מסכם הוגובן. למה השופטים שלחו אותה הביתה אחרי ההופעה הנהדרת שביצעה? אני באמת לא יודע חוץ מזה ששופטים יכולים לעשות דירוג כולל בראש ולחשב את הציונים על פי זה. כמו כן, זה תלוי גם בהצבעת הצופים מהבית שלפעמים מצביעים לפי הדמות שהם אוהבים מבלי להבין איכויות תנועתיות של מחול".

"הכריאוגרפיה של אנטון ויעל הייתה מעניינת, אבל הם לא השתמשו בהרבה צעדים בסיסיים, שהיו צריכים להיות בכריאוגרפיה שלהם והשופטים ראו את זה", מציינת אודיקדזה. "חוץ מתנועת ה'ניו-יורק' לא היה שם דור דבר שקשור לריקודים סלוניים ולטינו-אמריקאים. אני חושבת שזו הסיבה היחידה להדחה, כי המהירות - הייתה שם, מוזיקליות הייתה שם, ההרמות היו ממש טובות. טכנית הם עשו הכל כמו שצריך, רק להשתמשו בהרבה אפשרויות של צעדי ריקוד סלוני.

"יעל ואנטון עשו 'שואו' מאוד יפה", מציינת אודיקדזה. "רק שהמתחרים שלהם ארטיום ומעיין רקדו ג'ייב ברמה מאוד גבוהה. אנטון ויעל לא השתמשו בתנועות הריקוד של ריקודים סלוניים ולטינו-אמריקאים, רק בתנועת ה'ניו יורק',. הם רקדו טוב מאוד אבל זה לא הספיק כדי להתחרות בזוגות החזקים שעמדו מולם".

עדי אשכנזי, יעל בר זוהר (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
עדי אשכנזי, יעל בר זוהר (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

מימיקה ונשיות

"לאורך העונה ניתן להתרשם מהכישורים המופלאים שמביאה איתה יעל בר זוהר - הדיוק, הכוח, היציבה והאורך שבתנועות",  אומרת מירי אברהם, חובבת ריקודיים סלוניים, צופה אדוקה של "רוקדים עם כוכבים" לדורותיה, סמנכ"לית משרד יח"צ לימור כרסנטי. "היא רוקדת כל חייה והציפייה ממנה בהתאם. כמובן שעם עבודה קשה היא העצימה את המימיקה, הבעת הנשיות והרגש לצד הטכניקה. ללא ספק יש לה חותם ייחודי וכובש". 

"יחד עם זאת ההפתעה הגדולה הגיעה מאותם אנשים שאין להם קשר לריקוד - עדי אשכנזי, אלכס שטילוב ומעיין אדם", מוסיפה כרסנטי. "הציפיות מהם מראש היו נמוכות יותר ואילו יצא שהם הפתיעו את הקהל בענק, הראו שיפור מתמיד בתהליך וסחפו את הצופים. ניתן לומר הכוריאוגרפיה שלהם הייתה מאוד מורכבת ומאתגרת במיוחד בשלב זה של התוכנית, בה הביאו לידי ביטוי יכולת וירטואוזית מרשימה - העוצמה בטנגו הארגנטינאי של אלכס ונינה, רמת הקושי של פסדובלה (שבחלקו עם עיניים עצומות) של עדי וחיים והג'ייב האנרגטי והמסחרר של מעיין וארטיום - אלו העניקו להם יתרון וכניסה לגמר הנחשק".

מיעל בר זוהר ציפו ליותר

"בר זוהר לא הודחה לדעתי בשל פשלות מקצועיות. בעיניי היא רקדה טוב יותר מעדי אשכנזי, היא מדויקת יותר והתנועות שלה מגיעות לקצה התנועה ואם היית שואל אותי היה מגיע לה לעבור לגמר. עדי אשכנזי היתה מגושמת יותר בריקוד האחרון, התבלבלה בחלק מהזמן ויצאה מהקצב אבל הציפייה ממנה היתה נמוכה יותר. מיעל בר זוהר ציפו ליותר אחרי שנים שהופיעה בפסטיגלים". 

"עדי אשכנזי הפתיעה את הקהל וגם היתה מגוונת יותר בדמויות שסיפקה דרך הריקוד והקהל אהב את זה שסטנדאפיסטית שזה לא התחום שלה בכלל ולא מגיעה מספורט או ריקוד ואין לה גוף של רקדנית מצליחה לספק ריקודים ברמה גבוהה יחסית לאדם הממוצע. הקהל הוא זה שבחר בסופו של דבר לתת לה את המקום בגמר כי מבחינת השופטים המקצועיים היא היתה במקום האחרון", מסכמת כרסנטי.