"אולפן שישי" היא תוכנית שרחוקה מאיך שהיא מציגה את עצמה. מהדורת הדגל של חדשות 12 הפכה כבר מזמן לגרסה החדשותית של הטריבונות במגרשי הכדורגל. פאנל הכתבים והפרשנים הרחב שיושב סביב השולחן העגול מגיע מוכן מדי שבוע להתעמת, לעלוב, לצעוק ולא להקשיב לצד השני. ביום שישי האחרון נראה שכל זה הגיע לשיא מסוים, לפחות לפי מדד השיח ברשתות, בזמן העימות בין רינה מצליח ובועז ביסמוט, או בקיצור פרשת "תסתום את הפה".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

זה קרה בזמן שרינה מצליח הביעה את דעתה על הסכסוך בינינו לבין הפלסטינים וקישרה בין העובדה שאין התקדמות בהסכם שלום ובין גל הפיגועים הנוכחי. ביסמוט התפרץ לדבריה ודרש לדעת: "האם את מצדיקה טרור?". אגב, חדי העין יכלו לראות שגם האמירה הזאת הגיעה מיד אחרי שהסתכל במכשיר הטלפון שלו, ואני רק תוהה (דמיינו את זה בטון הפאסיב אגרסיב המפורסם של ביסמוט) מי מקרב חבריו הפוליטיקאים הציע לו להשמיע את ההאשמה המזעזעת כלפי מצליח בשידור חי.

עם זאת, "תסתום את הפה", כמו גם הפולו-אפ של משה נוסבאום שיצא להגן על מצליח וקרא לאמירה של ביסמוט "מטומטמת", שניהם לא ראויים לשידור. דני קושמרו כמעט קם מכיסאו כדי להרגיע את הרוחות וניסה להזכיר לנוכחים שכולם חלק משולחן השישי של מאות אלפי משפחות בישראל, אבל זה היה מעט מדי ומאוחר מדי.

במשך שנים "אולפן שישי" מנסה לייצר פאנל טעון ולוהט, בונה מתח בין הפאנליסטים, ובמקום להראות לאנשי הטוויטר איך מנהלים דיון מתורבת, מציגה תרבות דיון כועסת ואלימה ממש כמו ברשתות עצמן. הוויכוח הזה אולי יישאר עוד קטע ויראלי בטוויטר - ובואו, זה לא שלא ידענו שרינה מצליח יודעת לצעוק - אבל החומרה שלו טמונה בתרבות הדיון, סליחה תת-תרבות הדיון שאליה הגיע השיח בישראל.