ערב ההחלטה הראשון: הזוגות התעוררו לבוקר שלישי יחד, כשמעל ראשיהם ריחפה באופן מובהק עננת הפרידה. ובעוד אף אחת לא באמת בטוחה באחר (הבוקר השלישי יחד, אמרנו?) דווקא רחשי ה-FOBO (הפחד מאופציות טובות יותר) נשמעו בקולי קולות.

וכשסבב הבחירה הראשון הגיע לסיומו, אי אפשר שלא לתהות האם ההתאמות הגרועות (כן, בואו נדבר על הפיל בחדר) היו מכוונות לתחילת התוכנית, כדי להשאיר אותנו עם ציפייה לדברים טובים יותר שיבואו, אם בכלל. 

כשזה לא זה לא

בלט בהישברותו תחת הלחץ היה רזי, שבחר לפנק את מריאנה ברצף טעויות בדמות משפטים חסרי טאקט, אותם סיים באמירת המופת – "אני אוהב ושונא ילדים". ולאחר שהציב רף שכזה, היה רק מן הראוי שימשיך את הרצף בדייט של השניים. 

ובחייאת, ההתעקשות המוגזמת לחמש הדקות של השקט, חוסר הנעימות שנוצר והאווירה העכורה ביניהם יכלו להיחסך, אם הוא רק היה מבין שבעוד כשלוש שעות מאותו הרגע הוא יהיה בדרכו הביתה (וסביר להניח שיקבל קצת יותר מחמש דקות ממנה בלי דיבורים). 

כצפוי, הרומן הקצר בין השניים הגיע לסיומו בתום שלושה ימים של חוסר כימיה, והבחירה להפריד כוחות מעולם לא נראתה קלה יותר.

מריאנה ורזי, ''אהבה חדשה'' (צילום: צילום מסך רשת 13)
מריאנה ורזי, ''אהבה חדשה'' (צילום: צילום מסך רשת 13)

כשזה כן אז זה בעצם.. לא

אל ואמיר, אחד הזוגות ששידר יציבות (יחסית), דווקא בחרו לפרק את החבילה (החלטה חד צדדית יש לציין). משחקי הנשיקה סטירה של אל שנעו בין "אתה דומה לאח שלי" או "קיבלתי את הכי גבר מכל הבנות", ל"אני לא יודעת אם זה יעבוד", הגיעו אתמול לרגע האמת.

אל בחרה להיכנע ל-FOBO ולוותר על הקשר עם אמיר בשביל הסיכוי שבסופו של דבר יגיע משהו יותר טוב, שיתאים קצת יותר ויגרום ללב להרגיש. אין מקום לשפוט על ההחלטה שלה, בסופו של דבר המאבק הפנימי שלה בין הראש ללב עבר דרך המצלמות, מה שכן אפשר לומר בפה מלא זה שהיא ללא ספק בחרה בסוף בדרך הקלה, וויתרה. 

אל ואמיר, ''אהבה חדשה'' (צילום: צילום מסך רשת 13)
אל ואמיר, ''אהבה חדשה'' (צילום: צילום מסך רשת 13)

בחרו להישאר (בינתיים)

דנה ועידן כמו גם שני ומיכאל בחרו לבלות 72 שעות נוספות ביחד, כל אחד ובעיותיו (והאמת, לא נעתקה נשימתנו). בעיקר בגלל שהחיבור הכי חזק בתוך הרביעייה המדוברת, הגיע בכלל מהכיוון של עידן ומיכאל - שהחלו את המסע בעוד עידן מעוות את פניו למשמע קולו של מיכאל, וסיימו אותו כשהראשון משבח את חברו לתוכנית אל מול המצלמות (פייר, החיבור האהוב עלינו).

ובחזרה לדינמיקה הפחות מפתיעה. נקודה מעניינת בין הזוגות נרשמה בבחירה של כל אחד מהם לחגוג את הרגע אחרי ההחלטה. לעומת דנה ועידן שחגגו ברגע של פתיחות וכנות (שגרם לנו לחשוב שיש שם קמצוץ של תקווה), הזוג המקביל בחר להתכסח.

שני אמנם בחרה במיכאל אבל לא מפספסת אף הזדמנות לבקר אותו, ומיכאל הפעם לא נשאר חייב ופתח מבערים בחזרה. אם לשפוט את עשר הדקות של "ירח הדבש" (בכל זאת, דייטים על ספידים) אנחנו לא אופטימיים. 

שני ומיכאל, ''אהבה חדשה'' (צילום: צילום מסך רשת 13)
שני ומיכאל, ''אהבה חדשה'' (צילום: צילום מסך רשת 13)